  • 1. Data: 2012-02-16 14:57:44
    Temat: Pozwolenie radiowe za 20zł od prywatnej firmy
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Czy prywatna firma która wykupiła w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej
    przydział częstotliwości radiowych ma prawo sprzedaży imiennych zezwoleń
    postronnym obywatelom na pracę w tych częstotliwościach i czy jest to
    legalne? tzn takie pozwolenie ważne z punktu widzenia prawa?

    http://www.navcomm.eu/product_info.php?cPath=31_57&p
    roducts_id=151

    "Pozwolenie radiowe na pracę w sieci radiokomunikacyjnej NAVCOMM to usługa
    dedykowana wszystkim dotychczasowym i przyszłym nabywcom przenośnych
    radiostacji marki NAVCOMM, którzy są zainteresowani legalnym użytkowaniem
    tych urządzeń, a nie posiadają innych, stosownych dokumentów
    umożliwiających im takie użytkowanie. Sieć radiowa NAVCOMM powstała w
    oparciu o pozwolenie radiowe wydane przez Prezesa Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej i udostępnia dwa ogólnopolskie kanały radiowe: VHF -
    157,9625 MHz i UHF - 448,6375 MHz do pracy z maksymalną mocą 5W i odstępem
    międzykanałowym 12,5kHz.

    Po wniesieniu jednorazowej opłaty w wysokości 20zł każdy użytkownik
    przenośnej radiostacji serii TK (TK-750, TK-750MKII, TK-760 i TK-890)
    otrzymuje imienny dokument upoważniający do pracy w sieci NAVCOMM. Ważność
    pozwolenia upływa 31 stycznia 2020r. Korzystanie z sieci NAVCOMM wiąże się
    z koniecznością zaakceptowania regulaminu.."

  • 2. Data: 2012-02-16 15:33:00
    Temat: Re: Pozwolenie radiowe za 20zł od prywatnej firmy
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-16 15:57, Robert pisze:
> [...]
    > pozwolenia upływa 31 stycznia 2020r. Korzystanie z sieci NAVCOMM wiąże się
    > z koniecznością zaakceptowania regulaminu.."

    Jesli firma ma wykupiona dana czestotliwosc to teoretycznie mozesz z ich
    pozwoleniem korzystac z tej czestotliwosci. Problemy moga sie zaczac jak
    ich pozwolenie wygasnie i wykupi ktos inny wtedy te ich pozwolenie nie
    jest warte funta klakow.

  • 3. Data: 2012-02-16 15:58:39
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 16:33:00 +0100, Zenek napisał(a):

> [...]
    > pozwoleniem korzystac z tej czestotliwosci. Problemy moga sie zaczac jak
    > ich pozwolenie wygasnie i wykupi ktos inny wtedy te ich pozwolenie nie

    Tak, jako pracownik posiadający umowę o zatrudnienie.
    Tak jak policjanci, strażnicy, strażacy, pogotowie, ochrona, kolejarze.

    Ciekawi mnie tylko czy mogą sprzedawać pozwolenia osobom niezwiązanym z
    firmą, i czy one w świetle polskiego prawa telekomunikacyjnego - faktycznie
    upoważniają do nadawania.

  • 4. Data: 2012-02-16 16:34:38
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-16 16:58, Robert pisze:

> [...]
    > firmą, i czy one w świetle polskiego prawa telekomunikacyjnego - faktycznie

    Pewnie nie upowazniaja ale UKE dziala w ten sposob ze jak wlasciciel nie
    zglosi ze ktos nadaje na ich czestotliwosci to w dupie to maja.

  • 5. Data: 2012-02-16 18:29:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2012, Robert wrote:

    > Tak, jako pracownik posiadający umowę o zatrudnienie.

    A jako zleceniobiorca już nie?
    Dyskryminacja jest, czy z KP wynika prawo do szerszej reprezentacji
    w kwestiach cywilnoprawnych?
    (owszem, prosto zmierzam do roważania po kolei "innych umów
    nazwanych i nienazwanych" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-02-16 21:38:17
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 19:29:02 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > w kwestiach cywilnoprawnych?
    > (owszem, prosto zmierzam do roważania po kolei "innych umów

    mam na myśli wszelkie pisemne umowy , o pracę, zlecenie itp.

    Np załogi interwencyjne w firmach ochroniarskich są zatrudniane na ogół na
    umowę zlecenie, i używają przydzielonych firmie częstotliwości do łączności
    radiowej.

  • 7. Data: 2012-02-17 00:22:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > mam na myśli wszelkie pisemne umowy , o pracę, zlecenie itp.

    Na to czekałem :D
    Dlaczego chcesz więc dyskryminować, wymienioną obok umowy o dzieło
    i umowy zlecenia, umowę sprzedaży?
    PISEMNĄ umowę sprzedaży, bo to było zaznaczone (i ma sens w omawianym
    przypadku).

    *W ZAKRESIE* realizacji umowy zlecenia, o dzieło, umowy sprzedaży...
    :) dysponent pasma udziela zezwolenia kontrahentowi na korzystanie
    z niego (przyznanego pasma), na warunkach umowy.
    Co jest nie tak?

    pzdr, Gotfryd