  • Data: 2004-04-24 16:09:41
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
    news:c6dsq0$clk$5@inews.gazeta.pl...
    > Marcin 'Radmar' Wasilewski wrote:
    >
    > Czy ty naprawdę jesteś tak mało inteligentny, czy tylko udajesz?

    To chyba ty jesteś... Podaj mi podstawę prawną obciążenia opłatą osoby
    P, która ma płacić za zachcianki i postępowanie osoby P. Czyli na jakiej
    podstawie pasażer ma być obciążony opłatą za nieuzasadnione wezwanie
    pojazdu, jeśli on nie jest agresywny, po prostu zapomniał np. portfela,
    który miał w zimowej kurtce, a włożył wiosenną. On podaje kanarowi
    prawdziwe, dane bo wie, że pójdzie okaże bilet miesięczny, który posiada,
    zapłaci opłatę manipulacyjną i koniec. Natomiast kanar robi aferę,
    zatrzymuje pojazd, wzywa policję celem ustalenia danych i teoretycznie ma do
    tego prawo, jednakże nie oznacza to, że pasażer ma ponosić skutki finansowe
    tego, że kanar nie daje wiary podanym przez niego danym. Jeśli chce to niech
    sobie potwierdza, ale nie widzę podstawy prawnej aby skutkami tych działań
    obciążać pasażera. A Ty zamiast mi ją podać to wstawiasz jakieś inwektywy.
    Prawo jest prawem i opiera się na zapisach prawnych (a nie widzimisię
    Kwaśniaka) więc proszę o podanie przepisów, które jednoznacznie mówią o tym,
    że za skutki prawne popełnione przez kontrolera odpowiadać i płacić ma
    pasażer.
    Podałem identyczny przykład z policją. Jeśli zatrzymają Cię tam gdzie
    jest zakaz zatrzymywania (do czego mają prawo), to nie obciążą Cię mandatem,
    za to, że się w tym miejscu zatrzymałeś. Dlaczego w przypadku MPK ma być
    inaczej i za zatrzymanie pojazdu ewidentnie spowodowane przez kanara
    zapłacić ma pasażer? Jakie są ku temu podstawy prawne? Bo chyba nie to, że
    "kto spowoduje nieuzasadniony postój, lub zmianę trasy pojazdu płaci opłatę
    dodatkową w kwocie XXX", gdyż to na pewno nie pasażer powoduje ten
    nieuzasadniony postój. Jeśli Ty tego nie rozumiesz to może to Ty jesteś mało
    inteligentny...

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net