  • 1. Data: 2002-12-31 17:18:19
    Temat: jaka moze byc wysokosc alimentow
    Od: "Jacek" <s...@d...home.pl>

    Mam pytanie,
    Ile szanowny sad moze maksymalnie przyznac mojej szanownej bylej malzonce na
    dziecko ktore ma 8 lat . byla malzonka ponownie wyszla za maz pracuje wraz z
    mezem i ma sie dobrze. Nie ma wiecej dzieci. Na razie place 500 zl a moja
    byla zona wie ze dobrze zarabiam (6000 netto) wiec moze to wykorzystac. Ja
    tez jestem obecnie zonaty i zona nie pracuje, jest na moim utrzymaniu.
    Zycie w niepewnosci nie nalezy do latwych i wie o tym kazdy ojciec placacy
    alimenty i z niepokojem patrzacy kazdego dnia do skrzynki czy juz jest
    polecony z sadu. Wiec prosze o pomoc w uswiadomieniu mi na ile moge sie
    szykowac w razie normalnej w takiej sytuacji pazernosci mojej bylej.
    Oczywiscie wiem ze sad bierze pod uwage uzasadnione potrzeby dziecka i
    mozliwosci platnicze ojca, ale to sa suche przepisy. Prosze o realne
    przyklady, moze jakies doswiadczenia.
    z gory dziekuje i pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2003-01-04 17:34:55
    Temat: Odp: jaka moze byc wysokosc alimentow
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <s...@d...home.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:av7515$262$...@n...tpi.pl...
    > przyklady, moze jakies doswiadczenia.
    > z gory dziekuje i pozdrawiam

    jeden z przykładów prosto z sali sądowej :-)

    - ile pozwany zarabia ?
    - 6 .000 netto -odp.pozwany
    - wiec nie widzi pozwany problemu by dziecko żyło na takiej samej stopie jak
    pozwany?
    -no nie pani sędzio -odp. pozwany
    - pozwany się zgadza wiec na kw.3000 zł.?

    szok pozwanego :-) ale wierz mi,że tym sposobem można też zasądzić alimenty

    nastepny przykład równie prawdziwy...

    -czy pozwany uznaje powództwo do kw. 1000 zł. przy obecnych dochodach ?
    -nie prosze sądu -odp.pozwany lekko zdenerwowany :-) ciągnac dalej swoja
    wypowiedz
    - na utrzymaniu mam niepracujaca żone, opłaty mnie wynoszą ...
    itd.itd.
    - po wysłuchaniu stron sąd podjąl decyzje co do wysokosci alimentów na rzecz
    małoletniego do kw. 1500 zł.

    a tez może sie zdarzyc ,że powódka wniesie o alimenty procentowo tzn. 25%
    wynagrodzenia nie mniej niż 2000zł.,

    tak wiec trudno udzielić odpowiedzi na pytanie ...
    zebrany material dowodowy w sprawie, kwota i wiele czynników składa sie na
    orzeczenie koncowe w sprawie na które służy zawsze apelacja do SO tzn. 7 dni
    na złozenie wniosku o uzasadnienie orzeczenia i 14dni na wniesienie apelacji
    od daty otrzymania uzasadnienia badz apelacja bezposrednia bez wymaganego
    uzasadnienie ...wtedy sąd uzasadnia lecz nie doręcza stronie ...
    a także służy zazalenie ale wtedy gdy jakims sposobem dojdzie do zawarcia
    ugody ...pozwany wyjdzie z sali i po namysle stwierdzi ,że ugoda była
    zawarta np. pod wpływem presji wtedy własnie słuzy zażalenie i takie
    przypadki spotykane są w sądownictwie
    na zazalenie strona ma 7 dni.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-05 10:19:27
    Temat: Re: jaka moze byc wysokosc alimentow
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]
    > na złozenie wniosku o uzasadnienie orzeczenia i 14dni na wniesienie apelacji

    Ostatnio mi się dostało, więc teraz ja: termin jest tygodniowy i
    dwutygodniowy :)

    KG

  • 4. Data: 2003-01-05 10:48:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Ostatnio mi się dostało, więc teraz ja: termin jest tygodniowy i
    > dwutygodniowy :)

    nie neguje :-) ale panienki zgodnie z zarzadzeniem sędziego wpisują 7 dni
    bądz 14 dni :-)
    tak ,że ciagle staram sie naswietlić art.słuche to art. ale precyzowanie ich
    wg. zarzadzen wydawanych w praktyce jest różne :-)

    pozdrawiam
    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-05 10:50:39
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:av92ji$8g2$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    ich
    > wg. zarzadzen wydawanych w praktyce jest różne :-)

    informacja prosto z sali sądowej III pietro wejscie od Podwala 30 :-)))))

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-05 12:35:17
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > informacja prosto z sali sądowej III pietro wejscie od Podwala 30 :-)))))

    że jak? :))

    KG

  • 7. Data: 2003-01-06 07:21:06
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : > przyklady, moze jakies doswiadczenia.
    : > z gory dziekuje i pozdrawiam
    :
    : jeden z przykładów prosto z sali sądowej :-)

    ej, ty przecież nie masz doświadczenia :)

  • 8. Data: 2003-01-06 08:38:41
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:013201c2b564$0b61c8b0$a740200a@zm...

    > ej, ty przecież nie masz doświadczenia :)

    no to co :-))))))

    Sandra