  • 81. Data: 2014-05-25 22:49:13
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: news <c...@b...ba>

    W dniu 2014-05-25 13:13, RadoslawF pisze:

    > Ty nie chcesz odejść, ci którzy naprawdę chcieli odeszli już dawno
    > i po cichu. Ty chcesz pogadać na grupie o swoich wyimaginowanych
    > problemach.

    bredzisz.. gyby proboszcz byl normalny, zrobilby to o co prosilem a nie
    wysylal pisma z instrukcjami
    o tej tresci:

    http://episkopat.pl/dokumenty/pozostale/5075.1,Zasad
    y_postepowania_w_sprawie_formalnego_aktu_wystapienia
    _z_Kosciola.html

  • 82. Data: 2014-05-25 22:49:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 21:26, Alek pisze:

    > Mimo braku woli a nie wbrew woli. To nie to samo.

    Ależ dokładnie to samo. Czasowy brak możliwości wyrażenia własnego
    zdania nie oznacza, że z danym człowiekiem możesz robić co tylko zechcesz.

    > Statystyki raczej mówią o liczbie ochrzczonych.

    Nie tylko.

    > Apostazja tego nie zmieni.

    Zmieni, zmieni.

    Gdyby nie miało to znaczenia - skąd takie kurczowe trzymanie się
    "owieczek"? Gdyby nie stanowiło to problemu dla KRK to proboszcz
    powinien bez dyskusji przyjąć pismo i dokonać adnotacji.

    > A liczby te nie są zbytnio zagrożone bo nawet niewierzący
    > chrzczą dzieci i posyłają je do Komunii.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    > Moim zdaniem to postępowanie nonsensowne, ale tak jest.

    > Jaka władza?

    Władza, dzięki której mamy przymusową ewangelizację za państwowe
    pieniądze w państwowych szkołach. Władza, dzięki której z budżetu
    państwa trafiają ogromne sumy do kas kościelnych. Przykładów jest
    znacznie więcej.

  • 83. Data: 2014-05-25 22:50:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 22:47, ikka pisze:

    > Niektórzy sumienie po prostu mają i potrafią rozróżnić dobro od zła
    > a inni... cóż... oni muszą mieć to zapisane... a i tak mają problem
    > z interpretacją
    >
    > hint->10 przykazań

    ...które nie są ani oryginalne (w dużej - tej sensowniejszej - części są
    oparte na Kodeksie Hammurabiego) ani bardo moralne (początek to
    patologiczny narcyzm fikcyjnej postaci "Jahwe").

  • 84. Data: 2014-05-25 22:52:14
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-25 22:50, Andrzej Lawa pisze:

    > ...które nie są ani oryginalne (w dużej - tej sensowniejszej - części są
    > oparte na Kodeksie Hammurabiego) ani bardo moralne (początek to
    > patologiczny narcyzm fikcyjnej postaci "Jahwe").

    tak jak i reszta biblii :)

    --
    Holy Bleble

  • 85. Data: 2014-05-25 23:22:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał

    > Ależ dokładnie to samo.

    Masz poważny problem z logiką.

    > Nie tylko.

    Owszem, nie tylko. Są jeszcze statystyki ślubów, pogrzebów,
    udzielonych komunii, frekwencji na niedzielnej mszy itp.
    Natomiast liczba katolików (i innych wyznań) to chyba tylko ze spisu
    powszechnego - według deklaracji samych zainteresowanych. Jeśli 91%
    tak sie zadeklarowało (nie wiem czy akurat tyle, to twoja dana) to
    napewno w tej liczbie nie ma apostatów.

    > Zmieni, zmieni.

    j.w.

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    A jakiegoż to "wsparcia" mi potrzeba? Żyję w tym kraju, między ludźmi,
    widzę takie sytuacje wokół siebie w wystarczającej liczbie żeby mówić
    o pewnej normie.

    > Władza, dzięki której mamy przymusową ewangelizację za państwowe
    > pieniądze w państwowych szkołach.

    Nieprawda, przymusu nie ma.

    > Władza, dzięki której z budżetu państwa trafiają ogromne sumy do kas
    > kościelnych. Przykładów jest znacznie więcej.

    Wymieniłeś jakieś korzyści (mniejsza z tym na ile prawdziwe), władzy
    żadnej.

  • 86. Data: 2014-05-25 23:41:52
    Od: news <c...@b...ba>

    W dniu 2014-05-25 23:22, Alek pisze:

    > Nieprawda, przymusu nie ma.

    presja to tez forma przymusu, a ta jest ewidentna.

  • 87. Data: 2014-05-26 00:00:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 23:22, Alek pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał

    > Masz poważny problem z logiką.

    Raczej wyciąłeś istotny kawałek... Powinno być "mimo braku WYRAŻONEJ woli".

    [ciach]

> [...]
    > powszechnego - według deklaracji samych zainteresowanych. Jeśli 91% tak
    > sie zadeklarowało (nie wiem czy akurat tyle, to twoja dana) to napewno w

    "Chyba" - czyli znów przyjmujesz coś na wiarę ;->

    Swoją drogą gdyby wykreślenie nie stanowiło dla KRK jakiegoś problemu -
    nie robiliby z tego takiego problemu. Dlaczego ciągle robisz uniki z tym
    "drobnym detalem"?

    > j.w.

    > A jakiegoż to "wsparcia" mi potrzeba? Żyję w tym kraju, między ludźmi,
    > widzę takie sytuacje wokół siebie w wystarczającej liczbie żeby mówić o
    > pewnej normie.

    To ja obserwuję coś innego.

    > Nieprawda, przymusu nie ma.

    Jest. Godzina indoktrynacji w środku dnia - nie ma alternatywy i jest
    ostracyzm jak ktoś się chce wypisać.

    > Wymieniłeś jakieś korzyści (mniejsza z tym na ile prawdziwe), władzy
    > żadnej.

    Hipokryzja i dwójmyślenie owieczek są porażające...

  • 88. Data: 2014-05-26 00:49:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-25 22:49, Użytkownik news napisał:

    > bredzisz.. gyby proboszcz byl normalny, zrobilby to o co prosilem a nie
    > wysylal pisma z instrukcjami
    > o tej tresci:

    Był normalny i zrobił to co powinien a nie to o co go prosiłeś.

    Pozdrawiam

  • 89. Data: 2014-05-26 02:06:09
    Od: news <c...@b...ba>

    W dniu 2014-05-26 00:49, RadoslawF pisze:

    > Był normalny i zrobił to co powinien a nie to o co go prosiłeś.
    >

    > Pozdrawiam

    czlowieku, zajrzyj do kc i sprawdz czym jest oswadczenie woli a
    nastepnie zajrzyj do konstytucji. nie bede cie uczyl kojarzenia faktow.

    a gradacja jest taka, ze po konstytucji jest ustawa o ochronie danych
    osobowych a dopiero po niej konkordat. wiec niby czemu ja mam procesowac
    w oparciu o konkodrat skoro po pierwsze mnie on nie dotyczy bo skladajac
    oswiadczenie woli juz z krk wystapilem. pozostaje mi tylko żądać
    potwierdzenia tego faktu poprzez odpowiednia adnotacje - moze byc na
    swistku papieru, a moze byc na kopii aktu chrztu + odnotowanie w
    ksiedze/ewidencji kosciola/parafii

  • 90. Data: 2014-05-26 07:37:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "news" <c...@b...ba> napisał w wiadomości

    > Nieprawda, przymusu nie ma.

    presja to tez forma przymusu, a ta jest ewidentna.

    ===
    Presja to może być ze strony otoczenia. I tego tak prosto nie
    zmienisz. Musiałbyś zmienić środowisko w którym żyjesz. Jeśli obawiasz
    się opinii bliźnich to po apostazji twój problem może tylko wzrosnąć.
    A przymus to może stosowac władza i takiego przymusu nie ma.