  • 151. Data: 2014-05-28 18:32:31
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2014 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Zaraz, ale to księga chrztów. Chrzest sie odbył i nie widzę powodu, by to
    > kwestionować.

    A kto to kwestionuje? Eh, jak to mówi stare chińskie przysłowie "Na krytykę
    może sobie pozwolić ten, kto wie, o czym mowa"...

    Poczytaj Kanon 525 KPK. Adnotacja o zmianie obrządku (wyznania) też wg Ciebie
    kwestionuje chrzest?

    > Ale nadal jest ochrzczony

    Co jakby nie ma nic do rzeczy...

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 152. Data: 2014-05-28 18:36:02
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2014 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > To gdzie kapłan to odnotuje, to już jest jego sparwa.

    Bujdy Waść prawisz. Wg KPK księga chrztów jest koszernym miejscem do takich
    adnotacji (kanon 535). Tak jak księga wieczysta jest koszernym miejscem
    do dokonania adnotacji o stanie prawnym nieruchomości, nie zeszyt
    w szufladzie u sędziego.

  • 153. Data: 2014-05-28 18:37:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:lm532v$sra$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > może sobie pozwolić ten, kto wie, o czym mowa"...
    >
    > Poczytaj Kanon 525 KPK. Adnotacja o zmianie obrządku (wyznania) też wg

    Ale prawo kanoniczne jest prawem wewnętrznym kościoła. Jesli ktoś nie jest
    jego członkiem, to go nie obowiazuje. Skoro - jak twierdzicie - księża nie
    odnotowują zmiany obrzątku, to jedyny skutek prawny tego jest taki, że
    księgi chrztów nie można uznać za wiarygodny dokument w odniesieniu do
    ilości wiernych i kościół chcąc wykazać ilu ma wiernych ma dostarczyć
    innych wiarygodnych danych. Tyle, ze w Polsce nie ma to znaczenia prawnego
    i tyle.

    > Co jakby nie ma nic do rzeczy...

    No włąśnie

  • 154. Data: 2014-05-28 18:40:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:lm539i$sra$2@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > adnotacji (kanon 535). Tak jak księga wieczysta jest koszernym miejscem
    > do dokonania adnotacji o stanie prawnym nieruchomości, nie zeszyt

    Księga chrztów nie jest dokumentem w świetle polskiego prawa. Księga
    wieczysta jest. Jakby ksiega chrztów była dokumentem w rozumieniu prawa, to
    odmowa uczynienia stosownej wzmianki byłaby przestępstwem jej fałszowania.

  • 155. Data: 2014-05-28 19:42:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > wiadomości news:lm539i$sra$2@node1.news.atman.pl...

    > Księga chrztów nie jest dokumentem w świetle polskiego prawa. Księga

    Za to jest zbiorem danych osobowych, co potwierdza NSA i GIODO. Chyba, że wiesz
    lepiej.

    A ksiadz ma obowiazek przestrzegac kpk i stosownych adnotacji dokonywac w miejscach
    do tego prxeznaczonych. Nawet kościelna instrukcja tako rzecze.

  • 156. Data: 2014-05-28 19:50:53
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > Ale prawo kanoniczne jest prawem wewnętrznym kościoła. Jesli ktoś nie jest
    > jego członkiem, to go nie obowiazuje.

    Ale _księdza_ obowiązuje.

    Skoro - jak twierdzicie - księża nie
    > odnotowują zmiany obrzątku, to jedyny skutek prawny tego jest taki, że

    ..że ksiądz popełnia przestępstwo bezprawnego
    przetwarzania danych osobowych.

    > No włąśnie

    No właśnie. To skąd te instnuacje, że ktoś
    "kwestionuje fakt chrztu"?

  • 157. Data: 2014-05-28 19:55:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:lm576q$1e6$1@node1.news.atman.pl...

    > Za to jest zbiorem danych osobowych, co potwierdza NSA i GIODO. Chyba, że
    > wiesz lepiej.

    Jak sobie spiszę nazwiska kolegó z adresami, to też będzie to zbiór danych
    osobowych, ale osobę domagającą sie wykreślenia z tego spisu mogę spokojnie
    spuścić ze schodów.

    > A ksiadz ma obowiazek przestrzegac kpk i stosownych adnotacji dokonywac w
    > miejscach do tego prxeznaczonych. Nawet kościelna instrukcja tako rzecze.

    Ale to sprawa księdza i Kościoła, a nie instytucji świeckich.

  • 158. Data: 2014-05-28 19:57:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:lm57lt$1e6$2@node1.news.atman.pl...

    > Ale _księdza_ obowiązuje.

    NAwet jeśli, to jego realizacja nie podlega instytucjom świeckim i tyle.

    > Skoro - jak twierdzicie - księża nie
    > ..że ksiądz popełnia przestępstwo bezprawnego
    > przetwarzania danych osobowych.

    Ani tam nie ma przetwarzania, ani bezprawności.

  • 159. Data: 2014-05-28 20:19:47
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    wDnia 28.05.2014 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > NAwet jeśli, to jego realizacja nie podlega instytucjom świeckim i tyle.

    Skoro wiesz lepiej od NSA i GIODO nie
    śmiem Cię przekonywać, że jest inaczej.

    Myślałeś może o karierze polityka? :)

  • 160. Data: 2014-05-28 21:41:16