  • 161. Data: 2014-05-28 22:09:31
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: news <c...@b...ba>

    W dniu 2014-05-28 18:37, Robert Tomasik pisze:
    > Ale prawo kanoniczne jest prawem wewnętrznym kościoła. Jesli ktoś nie
    > jest jego członkiem, to go nie obowiazuje.

    coz za porazajaca wybiorczosc tych ksiezy (wg twojej interpretacji)
    - skladam oswiadczenie woli ze wystepuje z dniem xx.xx i z tym wlasnie
    dniem nie jestem juz czlonkiem wspolnoty i nie obowiazuje mnie prawo
    kanoniczne, ale ten w sutannie upiera sie ze mam dokonac apostazji wedle
    zarzadzenia i instrukcji wydanej na bazie prawa kanonicznego a nie
    kodeksu cywilnego - a wiesz po co ? ABY NIE MUSIAL niczego odnotowywac w
    tej ksiedze dusz, ktra podlega pod GIODO !

  • 162. Data: 2014-05-28 22:12:11
    Od: news <c...@b...ba>

    W dniu 2014-05-28 14:32, Liwiusz pisze:

    > Znajdziesz zatem na to przepis (tak jak na rozwód)?

    > A czy twoja była dziewczyna ma prawo żądać adnotacji w twoim kapowniku,
    > że już jej nie kochasz?

    zadanie jest bezpodstawne bo kapownika nie prowadze. ksiadz tak.

  • 163. Data: 2014-05-28 22:18:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <c...@b...ba> napisał w wiadomości
> [...]

    kodeksu cywilnego - a wiesz po co ? ABY NIE MUSIAL niczego odnotowywac w
    tej ksiedze dusz, ktra podlega pod GIODO !

    Wracamy do punktu wyjścia. Zupełnie nie rozumiem, co Cie obchodzi to, co on
    sobie tam notuje, lub nie. To jego sprawa, a nie Twoja.

  • 164. Data: 2014-05-28 22:49:36
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-28 22:18, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >

    > Wracamy do punktu wyjścia. Zupełnie nie rozumiem, co Cie obchodzi to, co
    > on sobie tam notuje, lub nie. To jego sprawa, a nie Twoja.

    no niech sobie notuje, na zdrowie, ale niech nie zawyża statystyk...
    facet nie chce być liczony jako katolik w ichniejszych śmiesznych
    statystykach. został ochrzczony, trudno, nie
    miał nic do gadania. teraz chce figurować w kajecie jako ochrzczony,
    który z kk się wypisał. czyli pomniejsza liczbę katolików. dlaczego nie
    może?
    to nie jest wygórowane żądanie...

    --
    Holy Bleble

  • 165. Data: 2014-05-28 23:36:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał

    > Ujawniły się w tym wątku najgorsze cechy chrześcijan,
    > brak tolerancji, chęć nawracania i poczucie wyższości.

    Nie wiem gdzie widzisz ten brak tolerancji. Ja go raczej widzę u
    przeciwników religii i Kościoła.
    Z kolei chęć nawracania to w ogóle nie jest zarzut, bo to zasada
    każdej religii. I nie tylko religii.
    A to co nazywasz poczuciem wyższości to raczej poczucie posiadania
    racji. Nieobce każdemu kto ma jakikolwiek pogląd i przekonanie w
    jakiejkolwiek sprawie.

    Więc jeśli to mają być _najgorsze_ cechy chrześcijan, to znaczy że są
    całkiem w porządku. :)

  • 166. Data: 2014-05-28 23:54:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał

    > no niech sobie notuje, na zdrowie, ale niech nie zawyża statystyk...

    Ewentualne statystyki robione na podstawie papierów proboszczów mogą
    mieć znaczenie tylko dla Kościoła, więc tobie nic do tego.

    Swoją drogą ciekawe czy ktoś wpadł na pomysł żeby żądać sprostowania
    danych, jeśli w spisie powszechnym zadeklarował się jako wierzący a
    potem zmienił światopogląd. Tu już są dane państwowe i statystyki o
    większym znaczeniu. Więc do boju, apostatci, macie nowy front walki!
    :]

> [...]
    > miał nic do gadania. teraz chce figurować w kajecie jako ochrzczony,
    > który z kk się wypisał. czyli pomniejsza liczbę katolików. dlaczego

    Gdybyś prowadził jakiś pamiętniczek czy inny kajecik z zapiskami, to
    nikt nie może ci dyktować co masz tam zapisać a co przekreślić. Twój
    kajet - twoja sprawa.

  • 167. Data: 2014-05-29 01:06:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > no niech sobie notuje, na zdrowie, ale niech nie zawyża statystyk...

    A kto wierzy w statystyki robione na ten temat przez Kościół?

    > facet nie chce być liczony jako katolik w ichniejszych śmiesznych
    > statystykach. został ochrzczony, trudno, nie

    Wiesz, to kwestia akademicka. Kogo uznajemy za katolika i dlaczego.
    Sposobów liczenia tego jest kilka, a licznee na podstawie księgi chrztów
    jest jednym z nich, ani najlepszym, ani najgorszym. Muzłumanie przykład za
    muzłumanina uważają każdego, kogo ojcem jest Muzłumanim. Zresztą
    zaryzykuje, że większość wyznań za wyznacznik przyjmuje coś innego, niż
    oświadczenie woli samego wiernego. Czemu? Jak się tak zastanawiam, to
    dochodzę do wniosku, że bez tego pewnie mogło by być krucho z wiernymi. I
    już nawet nie o brak wiary chodzi, ale chęci.

    > miał nic do gadania. teraz chce figurować w kajecie jako ochrzczony,
    > który z kk się wypisał. czyli pomniejsza liczbę katolików. dlaczego nie
    > może?
    > to nie jest wygórowane żądanie...

    Ależ może. Tylko musimy najpierw w sposób wyraźny ustalić, o co nam chodzi.
    Faktu, że został ochrzczony zmienić się nie da. Bo już został. To, że
    Kościół twierdzi, że suma ochrzczonych minus zmarłych jest sumą wyznawców
    jest po prostu bzdurą. Zdaje się, że nawet sami chierarchowie kościelni w
    te statystyki nie wierzą, bowiem na włąsne potrzeby, to zliczają wiernych
    na nabożeństwach. tyle, że pewnym błedem metodologicznym jest informowanie
    o tym wcześniej. Ksiądz ogłasza, że przyszłym tygodniu bedą zliczać i
    zaczyna sie szopka. Co większe dewotki to cały dzień siedzą w kościele,
    mnożąc przykładowo wiernych. Znam przypadki podbijania tych statystych
    przez kółka różańcowe z sąsiednich parafii, bo w danym dniu liczy sie
    wiernych w określonej parafii - tak przynajmniej jest u nas.

    Zresztą nie za bardzo widzę tu jakieś złote rozwiązanie. Możnaby jakieś
    deklaracje wprowadzić. Niemcy przykładowo mają coś takiego, jak deklaracje
    w tej materii i na tej podstawie dany związek wyznaniowy dostaje jakąś
    część podatku. Osobiście uważam to za sensowne rozwiazanie. Ale
    kategorycznie pod warunkiem, że związek wyznaniowy nie dostanie informacji
    kto personalnie co zadeklarował. Bo inaczej, to w mniejszych
    społecznościach 100% katolików będzie. W drugą stronę trzebaby było
    wymyślić, co zrobić z kasą niewiernych. PCK? Jakaś fundacja? Tak, by
    uniknąć z kolei deklaracji niewierności z przyczyn materialnych.

    Wydaje mi się, że taka statystyka dawałaby największe przybliżenie do
    realnych wyników.

  • 168. Data: 2014-05-29 07:35:08
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2014 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Nikt nie jest nieomylny.

    Znaczy, że Ty, czy że sądy i GIODO? Bo na poparcie
    Twoich słów, że to księdza brocha co i czy gdziekolwiek
    cokolwiek wpisze nie podałeś żadnych argumentów natury
    prawnej, a ja wrzuciłem skan fragmentu uzasadnienia
    decyzji GIODO z konkretnymi argumentami. Mogę przepisać,
    tylko po co?

    > Nie. Ten etap mam już dawno za sobą.

    Szkoda. Potrzeba nam polityków, który nie zmieniają
    zdania jak wiatr zawieje :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 169. Data: 2014-05-29 07:41:41
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-05-28 23:36, Alek pisze:
> [...]
    > jakiejkolwiek sprawie.
    >
    > Więc jeśli to mają być _najgorsze_ cechy chrześcijan, to znaczy że są

    Z takich wniosków urządzano krucjaty,
    wybito rdzennych Amerykanów
    (bo Jezus do nich nie przyszedł, więc to nie ludzie),
    palono na stosach, itd. Faktycznie, w porządku.

    JD

  • 170. Data: 2014-05-29 07:52:58
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2014 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Wiesz, to kwestia akademicka. Kogo uznajemy za katolika i dlaczego.

    I tak i nie. Wg samego KRK po ochrzczeniu (nawet _wbrew_ woli zainteresowanego
    lub/i jego przedstawicieli ustawowych- vide casus Edgardo Mortary) zostaje
    się katolikiem i basta- odwrotu nie ma, semel catholicus semper catholicus
    (kanon 11 KPK). A z kolei Ustawa o gwarancji wolności sumienia i wyznania
    gwarantuje Ci, że możesz nie należeć do KRK.

    > Ależ może. Tylko musimy najpierw w sposób wyraźny ustalić, o co nam chodzi.

    No jak o co? O uaktualnienie danych osobowych- adnotację, że zainteresowany
    już jahwochwalcą nie jest- i zaprzestanie dalszego przetwarzania jego danych,
    jako że cel, dla którego były przetwarzane, już nie istnieje.

    Nie- jak zorientowani inaczej w temacie uważają- o skasowanie danych
    włącznie ze stwierdzeniem "nieważności chrztu" czy jak by to nazwać.

    > Faktu, że został ochrzczony zmienić się nie da. Bo już został. To, że
    > Kościół twierdzi, że suma ochrzczonych minus zmarłych jest sumą wyznawców
    > jest po prostu bzdurą. Zdaje się, że nawet sami chierarchowie kościelni w

    Tak stanowi prawo kościelne. A to ani pierwsza ani ostatnia bzdura
    czy to w prawie, czy w nauczaniu KRK. I co z tego?

    > Zresztą nie za bardzo widzę tu jakieś złote rozwiązanie. Możnaby jakieś

    Przecież jest proste rozwiązanie, tylko odrobina woli, by zacząć je stosować
    (i muszę przyznać, powolutku zaczyna być stosowane). Jeśli ktoś z pełną
    zdolnością do czynności prawnych jasno wyraził swoją wolę co do przynależności
    do związku wyznaniowego (należenia lub nie należenia) dana organizacja
    może/nie może przetwarzać dane osobowe osoby zainteresowanej i może/nie może
    uważać go za członka.

    Jeśli uznać, że kwestie członkostwa są "sprawą wewnętrzną organizacji
    wyznaniowej", to co, jeśli organizacja twierdzi, że aby się "wypisać" musisz
    np. dokonać rytualnego morderstwa? A może tylko zatańczyć w sukience
    w zielone grochy i zaśpiewać "Jestem robot młody, nie boję się wody,
    bo gdzie woda to ja hyc, nie boję się nic a nic"?

    Gdzie leży granica i dlaczego akurat tutaj?