  • 21. Data: 2006-03-14 18:09:21
    Temat: Re: jak potwierdzić płatnośc dokonaną przez internet
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Cinek wrote:
    > A tu fragment z regulaminu dotyczące potrzebnych dokumnetów do zawarcia
    > umowy:
    >
    > "okaże i odda kurierowi który przyjechał z umową o świadczenie usług
    > telekomunikacyjnych, (patrz pkt 5 niniejszej Oferty) kopię lub oryginał
    > rachunku [ciach co nieistotne]"

    Ani potwiedzenie przelewu z pieczątką, ani bez pieczątki, nie spełnia
    tego warunku.

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-03-14 19:59:42
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    kam napisał(a):

    > pozostań w tym przekonaniu

    No to podaj podstawe prawna.

    Cytat z potwierdzenia przelewu z mBanku:

    "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu. Dokument
    sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo bankowe (Dz. U. Nr 140 z
    1997 roku, poz. 939 z pozniejszymi zmianami). Nie wymaga podpisu ani
    stempla."

    Dokument zostal wygenerowany elektronicznie - wydruk tego dokumentu
    nadal jest wydrukiem dokumentu wygenerowanego elektronicznie - nic w tym
    temacie sie nie zmienia.

    Jacek

  • 23. Data: 2006-03-14 20:12:27
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Cinek <g...@s...poczta.fm> wrote:
> [...]
    > przez PTK Centertel pod kątem oceny wiarygodności finansowej. Rachunki -
    > okazany jak i przekazany kurierowi muszą być wystawione na osobę, która
    > oświadcza wolę zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na
    > www.orange.pl. Imię, nazwisko oraz adres tej osoby podane przy wypełnianiu
    > formularza na www.orange.pl, muszą się zgadzać z danymi zawartymi na
    > rachunku (okazanym i przekazanym kurierowi). Rachunek okazany i przekazany
    > kurierowi nie może być starszy niż 3 miesiące od daty jego wystawienia."

    A tu w ogóle nie jest napisane że ten rachunek musi być zapłacony. Daj
    kurierowi fakturę którą Ci ten inny usługodawca przysyła, bez żadnych
    pieczątek itp, nie dawaj im żadnych dowodów zapłaty, ani nie baw się w
    papierki z banku ani nagrane na CD powierdzenia nadania przelewu. One
    nie mają nic do rzeczy. Nawet "podpisane elektronicznie" potwierdzenie
    z Inteligo niczego nie dowodzi, bo taki przelew można po nadaniu, i
    otrzymaniu tego potwierdzenia bez problemu odwołać (zanim się nie
    wykona).

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 24. Data: 2006-03-14 20:20:37
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    MarlonB napisał(a):

    > Niestety, nie jest

    IMO jest, wydruk jest w tym wypadku tylko potwierdzeniem wygenerowanego
    elektronicznie potwierdzenia np wykonania przelewu. Zeby moc wydrukowac
    takie potwierdzenie, nalezy je najpierw wygenerowac i musi ono byc
    zapisane w postaci elektornicznej wiec ja tu sprzecznosci zadnej nie widze.

    Jacek

  • 25. Data: 2006-03-14 20:22:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Karol S napisał(a):

    > 1. Zapłać jakiś rachunek na poczcie albo w oddziale banku, żeby mieć
    > papierek i pieczątkę

    tu takze moze nastapic proba oszustwa, wprawdzie ciut latwiej jest z
    takim wygenerowanym dokuementem, ale dla chcacego nic trudnego

    Jacek

  • 26. Data: 2006-03-14 21:17:30
    Od: "MarlonB" <małpa@wieloryb.kom>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > takie potwierdzenie, nalezy je najpierw wygenerowac i musi ono byc
    > zapisane w postaci elektornicznej wiec ja tu sprzecznosci zadnej nie

    Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, więc wytłumacze najprosciej jak sie da.

    Jeśli przeszedłbyś do mnie z wydrukiem potwierdzenia jakiejś transakcji, to
    bym się roześmiał i z Tobą nie gadał. Jeśli miałbyś, natomiast, nagrane np.
    na płycie takie potwierdzenie, to przyjałbym bez porblemu, mając 100%
    pewność, że wszystko jest OK.

    M.

  • 27. Data: 2006-03-14 21:24:29
    Od: Miernik <m...@f...org>

    MarlonB <ma?pa@wieloryb.kom> wrote:
> [...]
    > natomiast, nagrane np. na płycie takie potwierdzenie, to przyjałbym
    > bez porblemu, mając 100% pewność, że wszystko jest OK.

    To ja może od Ciebie coś kupię, co byś sprzedał? Zlecę przelew w
    Inteligo, dostanę elektroniczne potwierdzenie, nagram je na płytę,
    przyniosę Ci, wezmę towar (zanim się sesja Elixir zacznie), następnie
    zcanceluję przelew, i pójdę w siną dal. Skoro przyjujesz jako zapłatę
    płyty CD zamiast pieniędzy na swoim koncie, to bardzo się opłaca u
    Ciebie kupować, płyta to przecież tylko 50 gr, a można nią w ten sposób
    zapłacić milion zł (więcej się nie da bo przez SORBNET musi iść).

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 28. Data: 2006-03-14 21:42:19
    Od: "MarlonB" <małpa@wieloryb.kom>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    main.local...

> [...]
    > Ciebie kupować, płyta to przecież tylko 50 gr, a można nią w ten sposób
    > zapłacić milion zł (więcej się nie da bo przez SORBNET musi iść).

    Potwierdzenie dotyczy potwierdzenia dokonania transakcji, jeśli nie mam u
    siebie pieniędzy, to o jakiej transakcji mówimy - nie ma żadnego
    potwierdzenia, bo nie dokonała się żadna transakcja.

    Nadal uważam, to co napisałem wcześniej.

    M.

  • 29. Data: 2006-03-14 22:37:51
    Od: Miernik <m...@f...org>

> [...]
    > potwierdzenia, bo nie dokonała się żadna transakcja.
    >
    > Nadal uważam, to co napisałem wcześniej.

    Jak masz u siebie pieniądze to po co Ci moje potwierdzenie w ogóle,
    przecież widzisz je na koncie.

    Ludzie, zrozumcie, jakiekolwiek potwierdzenia, czy to papierowe z
    pieczątką, papierowe bez pieczątki, wydruk maila, plik z inteligo
    nagrany na CD mają taką samą wartość w dowodzeniu że się komuś
    zapłaciło. Czyli żadną.

    Są one tylko ewentualnie potwierdzeniem że się taki przelew zleciło, i
    mogą być jakkolwiek przydatne jedynie w dowodzeniu czegoś przed swoim
    bankiem z którego się zlecało, a dla osób trzecich i odbiorcy przelewu
    nie znaczą nic, bo nic znaczyć nie mogą! Potwierdzenie zlecenia przelewu
    nic dla odbiorcy nie znaczy bo jest wiele powodów dla którego przelew
    się wcale nie wykonał mimo że się go zleciło. Nadawca mógł odwołać
    przelew, mogło się coś pochrzanić w KIR i wszyskie przelewy wróciły,
    bank nadawcy mógł zwrócić z powodu dorobnej niezgodności danych
    odbiorcy, nadawca mógł wypłacić gotówkę po nadaniu przelewu i bank
    przelewu nie nadał i setki innych powodów.

    Bank nadawcy nie ma żadnej możliwości wystawienia dowodu uznania konta
    odbiorcy, gdyż jest to poza jego kontrolą! Przelew idzie do KIR i tam
    też się może z różnych powodów cofnąć. Jedyną instytucją która może
    wystawić dowód uznania konta odbiorcy przelewu jest bank odbiorcy
    przelew, i tylko odbiorca może sobie takie potwierdzenie zamówić w swoim
    banku i żądanie przez niego czegokolwiek od nadawcy jest głupotą, bo
    nadawca mu żadnego dowodu dać nie może. Za to odbiorca może sobie po
    prostu przez www sprawdzić czy przelew doszedł i tak jest najprościej.

  • 30. Data: 2006-03-14 23:00:03
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości

    > A tu w ogóle nie jest napisane że ten rachunek musi być zapłacony. Daj
    > kurierowi fakturę którą Ci ten inny usługodawca przysyła.

    I to by było najlepsze:) hehe jak chcą być regulaminowi to ja tez bym
    mogł... tylko ze pewnie by stwierdzili ze nie jestem wiarygodny i kilka tys
    by mi kaucji kazali zapłacić. Juz kiedyś coś podobnego o orange czytałem tu
    na grupie

    --
    Pozdrawiam Marcin