    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak potwierdzić płatnośc dokonaną przez internet
    Date: Tue, 14 Mar 2006 23:37:51 +0100

    MarlonB <ma?pa@wieloryb.kom> wrote:
    > Potwierdzenie dotyczy potwierdzenia dokonania transakcji, jeśli nie
    > mam u siebie pieniędzy, to o jakiej transakcji mówimy - nie ma żadnego
    > potwierdzenia, bo nie dokonała się żadna transakcja.
    >
    > Nadal uważam, to co napisałem wcześniej.

    Jak masz u siebie pieniądze to po co Ci moje potwierdzenie w ogóle,
    przecież widzisz je na koncie.

    Ludzie, zrozumcie, jakiekolwiek potwierdzenia, czy to papierowe z
    pieczątką, papierowe bez pieczątki, wydruk maila, plik z inteligo
    nagrany na CD mają taką samą wartość w dowodzeniu że się komuś
    zapłaciło. Czyli żadną.

    Są one tylko ewentualnie potwierdzeniem że się taki przelew zleciło, i
    mogą być jakkolwiek przydatne jedynie w dowodzeniu czegoś przed swoim
    bankiem z którego się zlecało, a dla osób trzecich i odbiorcy przelewu
    nie znaczą nic, bo nic znaczyć nie mogą! Potwierdzenie zlecenia przelewu
    nic dla odbiorcy nie znaczy bo jest wiele powodów dla którego przelew
    się wcale nie wykonał mimo że się go zleciło. Nadawca mógł odwołać
    przelew, mogło się coś pochrzanić w KIR i wszyskie przelewy wróciły,
    bank nadawcy mógł zwrócić z powodu dorobnej niezgodności danych
    odbiorcy, nadawca mógł wypłacić gotówkę po nadaniu przelewu i bank
    przelewu nie nadał i setki innych powodów.

    Bank nadawcy nie ma żadnej możliwości wystawienia dowodu uznania konta
    odbiorcy, gdyż jest to poza jego kontrolą! Przelew idzie do KIR i tam
    też się może z różnych powodów cofnąć. Jedyną instytucją która może
    wystawić dowód uznania konta odbiorcy przelewu jest bank odbiorcy
    przelew, i tylko odbiorca może sobie takie potwierdzenie zamówić w swoim
    banku i żądanie przez niego czegokolwiek od nadawcy jest głupotą, bo
    nadawca mu żadnego dowodu dać nie może. Za to odbiorca może sobie po
    prostu przez www sprawdzić czy przelew doszedł i tak jest najprościej.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en