  • 11. Data: 2013-07-24 13:00:49
    Temat: Re: hosting, kradzież, brak informacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Hasło jest zaszyfrowane, więc nie jest takie "gołe". (OK, wiem, zaraz
    > się odezwą "hackerzy", którzy takie hasła łamią z palcem w d.) Reszta
    > danych, to dane osobowe, niezaszyfrowane. I w tym jest problem.

    Ciekawe, czy tam naprawde były zaszyfrowane hasła, czy moze jakies hashe
    wyliczone z haseł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 12. Data: 2013-07-24 14:40:04
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 2013-07-24 12:52, Wojciech Bancer wrote:

    > W jaki sposób zabezpieczyłeś bazę danych osobowych w Twojej komórce?
    > Czy zapisujesz informację i każdym kopiowaniu z niej?

    giodo wydało oświadczenie w sprawie tego typu baz danych. nie podlegają
    one pod ustawę.

  • 13. Data: 2013-07-24 15:03:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-24, geos <g...@S...autograf.pl> wrote:

    [...]

    > giodo wydało oświadczenie w sprawie tego typu baz danych. nie podlegają
    > one pod ustawę.

    Oczywiście że podpada, tylko że.

    "Art. 43. 1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy
    danych:

    [...]

    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia
    sprawozdawczości finansowej,

    [...]

    11) przetwarzanych w zakresie drobnych bieżących spraw życia codziennego."

    GIODO, w tym co opisywałeś, powoływało się właśnie na Art. 43. ust 1,
    pkt. 11). Jest też pkt. 8) który pozwala przetwarzać dane dla potrzeb
    fakturowania, również bez zgłoszenia. I stąd było moje poprzednie
    pytanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-07-24 15:06:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-07-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ciekawe, czy tam naprawde były zaszyfrowane hasła, czy moze jakies hashe
    > wyliczone z haseł...

    Najlepiej nie gdybać, tylko czytać u źródła.

    http://status.ovh.net/?do=details&id=5070

    "The European customer database includes personal customer information such as:
    surname, first name, nic, address, city, country, telephone, fax and encrypted
    password. The encryption password is "Salted" and based on SHA-512, to avoid
    brute-force attacks."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2013-07-24 16:06:00
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 2013-07-24 15:03, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > pkt. 11). Jest też pkt. 8) który pozwala przetwarzać dane dla potrzeb
    > fakturowania, również bez zgłoszenia. I stąd było moje poprzednie

    dzięki. czy gdyby okazało się, że baza była zgłoszona to miałoby to
    jakieś znaczenie?

  • 16. Data: 2013-07-24 16:39:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    > klientów mogła zostać nielegalnie skopiowana przez jednego z jej
    > pracowników. Baza zawiera dane osobowe, zaszyfrowane hasło i niektóre
    > dane techniczne.
    >
    > Na pytanie czy dane konkretnego klienta zostały wykradzione czy też nie
    > firma kieruje na drzewo do swojego oficjalnego komunikatu, który
    > sprowadza się do prośby o zmianę hasła.
    >
    > Czy można jakoś prawnie uzyskać informację od tej firmy nt. statusu
    > konkretnego klienta w ramach tej kradzieży? Osoba pytającą to właśnie
    > klient i chciałby się dowiedzieć więcej czy jego dane zostały

    Podejrzewam, że wykryli, iż ktoś z pracowników wszedł w posiadanie haseł
    dostępu. Mógł dane skopiować, a mógł tylko móc to zrobić. Nie bedą
    informować - nawet jak wiedzą - które dane skopiowano, bo przecież
    automatycznie naraziliby sie na odpowiedzialność cywilną. Po co im problem?