  • 31. Data: 2005-04-11 15:47:41
    Temat: Re: hack w dobrej intencji
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 16:31:28 +0200, pytacz napisał(a):

    > Jak mozna wytknac bledy w systemie, nie wlamujac sie do niego? W swiecie
    > Internetu nie widac ich na pierwszy rzut oka tak jak w np. w swiecie
    > rzeczywistym. "ej ty, nie zamknales sobie klodki"...

    a kto go oto prosił ? jego sytem ? czy ten udrawiacz świata tracił coś na
    tym ,że ktoś ma zły sytem ?.Czy finasował ten sytem albo jest jego
    właścicielem.
    No niestety przedstwiasz rozumowanie najnormalniejszego włamywacza jeżeli
    już tak bardzo się zna an sytemie i chciał pomóc to mógł napisać grzeczny
    list do włąściciela i podpowiedzieć co i jak ma zrobić.
    JanuszHr

  • 32. Data: 2005-04-11 15:52:27
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 14:29:15 +0200, MAc napisał(a):

    > Wszedłem kiedyś do sąsiada, bo drzwi były otwarte (uchylone). Zawołałem
    > - nikogo nie było. przeszedłem się po mieszkaniu, żeby zobaczyć czy
    > nikomu przypadkiem nic się nie stało. Przymknąłem drzwi, zadzwoniłem do
    > niego na komórkę i do jego powrotu miałem również uchylone drzwi u
    > siebie, żeby słyszeć czy nikt do niego nie wchodzi.
    >
    > Okazało się, że dziecko wychodząc do szkoły nie zamknęło.
    >
    > Sąsiad podziękował. Pomimo tego, że do niego wszedłem nie wpadło mu do
    > głowy biegać z donosem na mnie.
    >
    > MAc

    No ale wytrycha nie używałeś - i na tym polega różnica

    JanuszHr

  • 33. Data: 2005-04-11 16:00:18
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d3c8ha$7m5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A fe! Monika!!

    No, co? Ja w dobrej intencji ;) Czy nie nosi majtek w niewłaściwym kolorze
    ;)

    pozdrawiam

    Monika

  • 34. Data: 2005-04-11 16:49:04
    Od: "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to>

    > jest mowa, to moze jedynie wplynac na wysokosc kary.

    Watpie. Moj kolega kiedys wlamal sie do penwego domowego komputera, zrobil
    sobie tylna furtke i co jakis czas odwiedzal sobie komputer ofiary. Ofiara
    po zorientowaniu sie i wykrycie jego IP, powiadomila o tym jego dostawce
    internetowego. Zostal odciety od Internetu na pare misiecy i tyle. Takze w
    tym wypadku mysle ze inaczej nie bedzie, ale administratorzy w takim wypadku
    robia ta od razu, czy np daja najpierw ostrzezenie.

    A tak mowisz o odpowiedzialnosci karnej. Czy wiesz ile ludzi w takim razie
    by siedzialo za przestpstwa komputerowe. Codziennie "hackowanych" jest
    klikanascie stron www i kilkadziesiat forow internetowych w polskim
    internecie...

  • 35. Data: 2005-04-11 17:19:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pytacz napisał(a):

> [...]
    > by siedzialo za przestpstwa komputerowe. Codziennie "hackowanych" jest
    > klikanascie stron www i kilkadziesiat forow internetowych w polskim

    Wszystko w rękach pokrzywdzonego

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której
    nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony
    w § 1 lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.
    Art. 268. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza,
    usuwa lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia
    lub znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 dotyczy zapisu na komputerowym nośniku
    informacji, sprawca podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza
    znaczną szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    M.

  • 36. Data: 2005-04-11 17:29:02
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał w wiadomości

> [...]
    > by siedzialo za przestpstwa komputerowe. Codziennie "hackowanych" jest
    > klikanascie stron www i kilkadziesiat forow internetowych w polskim

    Ty nas pytasz jak postąpi jakiś dostawca internetowy.My tego nie możemy
    wiedzieć bo przecież to zależy od jego samego, ale może on nawet teoretycznie złożyć
    doniesienie
    do prokuratury o popełnieniu przestępstwa.Dlatego dostałeś taka odpowiedź.A co on
    faktycznie
    zrobi? Nie podejmuję sie wywróżyć.

  • 37. Data: 2005-04-12 09:58:58
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 10.04.2005 pytacz <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał/a:
    > Po tym, jego konto zostalo zbanowane (dostal bana na IP i usera) i abuse ISP
    > zostal powiadomiony o wystepku. Co teraz, czy zostanie udzielona mu jakas
    > nagana, czy od razu odetna mu siec. I czy to takie prawe, jezeli on nic nie
    > zrobil i wszystko bylo tak jak opisane tutaj?

    Zmienil zapis na elektornicznym nosniku informacji nie posiadajac ku temu
    uprawnien, oraz zapoznal sie z informacja dla niego nie przeznaczona.
    Obydwa te czyny podlegaja pod kodeks karny.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 38. Data: 2005-04-12 10:00:43
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 10.04.2005 witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał/a:
    > admin się trochę wygłupił, bo wystarczyło wysłać dziękuję.
    > Wkurzyło go, że ktos mu pokazał jego braki.
    > Teraz pozostało po prostu znaleźć sobie forum z normalniejszymi adminami.

    Mysle ze nie.
    Admin moim zdaniem postapil wlasciwie, po kilku przejsciach z
    uzytkownikami robie dokladnie to samo.

  • 39. Data: 2005-04-12 10:03:27
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 11.04.2005 pytacz <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał/a:
    > Wiec gdyby tak nie bylo, to myslisz, ze ten gosc czekalby. Byl od usuniecia
    > forum o doslownie dwa kroki. I wtedy nikt nie mialby szans dowiedziec sie,
    > ze to on, poniewaz razem z forum usuwane sa wszystkie informacje.
    > Teoretycznie jak i praktycznie nie do wykrycia wtedy.

    A o logach w katalogu systemowym nie slyszales?
    Na miejscu tamtego admina nie kierowalbym wniosku do ISP, tylko od razu
    skladal doniesienie o popelnieniu przestepstwa w Prokuraturze.

  • 40. Data: 2005-04-12 10:07:09
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 10.04.2005 tweede <b...@m...com> napisał/a:
    > Tylko jaka szkoda jest wejscie do domu bez drzwi i przeniesienie
    > obrazka z jednej sciany na druga? Admin powinien podziekowac a
    > wlasciciel wywalic admina. Ale niektorzy wola prac brudy w publicznych
    > sadach o byle co.

    Nie do konca tak.
    Nie mowa o domu bez drzwi, tylko o domu z mala klodeczka i przestepcy z
    nozycami do metalu. Jakby zapukal Ci do drzwi czlowiek i powiedzial, ze
    byl u Ciebie w piwnicy i przecial klodke bo byla slaba, to bys mu
    podziekowal?