  • 1. Data: 2012-06-12 11:47:11
    Temat: grozby karalne
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witajcie.
    Jest taka sytuacja:
    w pewnym miejscu mieszkają ludzie z tzw marginesu społecznego. Ich
    dzieci - kilkuletnie - to odzwierciedlenie rodziców. Sytuacja, jakich wiele.
    Dzieci grasują po terenie publicznym i zachowują się bardzo agresywnie w
    stosunku do innych dzieci. Dokuczają słownie i fizycznie, dopuszczają
    się agresywnych zachowań - kopanie, poszturchiwanie, rzucanie
    przedmiotami w inne dzieci, wyrywanie z rąk trzymanych przedmiotów...
    Dopuszczają się też agresji słownej - oprócz steku wyzwisk i
    przekleństw, padają z ich ust groźby pod adresem innych dzieci mi in:
    'napadniemy Cię', 'zabijemy Cię i położą Cię do trumny'...
    Czy takie zachowania w wykonaniu pięcioletnich dzieci można uznać za
    groźby karalne w rozumieniu art 190 kk?
    Co z tym zrobić? I czy da się w ogóle coś z tym zrobić - teren, o którym
    mowa, to boisko szkolne opodal którego te dzieci zamieszkują.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-06-12 12:25:39
    Temat: Re: grozby karalne
    Od: AnonimGall <g...@b...com>

    W dniu 2012-06-12 11:47, Robert G pisze:
> [...]
    > Co z tym zrobić? I czy da się w ogóle coś z tym zrobić - teren, o którym
    > mowa, to boisko szkolne opodal którego te dzieci zamieszkują.

    Kto cie splodzil pedale ze dzieci chcesz KK straszyc ?

  • 3. Data: 2012-06-12 13:43:10
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik AnonimGall napisał:

    > Kto cie splodzil pedale ze dzieci chcesz KK straszyc ?

    Czekam na jakieś rozsądne i rzeczowe uwagi.

    W tym przypadku raczej artykuł kk ma zastosowanie - jeśli już - to do
    rodziców/opiekunów, a nie do samych dzieci.
    Uważaj trochę kolego na słowa, bo w internecie nie ma anonimowości i za
    obrazę też można odpowiadać ze stosownego paragrafu...

    Czekam dalej, a powyższy bełkot uznaję za niebyły...

  • 4. Data: 2012-06-12 14:01:54
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-12 13:43, Robert G pisze:

> [...]
    > obrazę też można odpowiadać ze stosownego paragrafu...
    >
    > Czekam dalej, a powyższy bełkot uznaję za niebyły...

    Grozisz mi ?

  • 5. Data: 2012-06-12 14:11:39
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-12 13:43, Robert G pisze:

    > Uważaj trochę kolego na słowa, bo w internecie nie ma anonimowości i za
    > obrazę też można odpowiadać ze stosownego paragrafu...

    A jak anonim może obrazić anonima?

    --
    spp

  • 6. Data: 2012-06-12 14:14:04
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Robert G napisał:
    > Czekam na jakieś rozsądne i rzeczowe uwagi.

    Jeszcze jedno zdanie tak dla uzupełnienia, skoro takich mądrali jak
    powyżej tu też można spotkać ;-)

    Nie chodzi o robienie czegokolwiek dzieciom, poza zwykłymi działaniami
    wychowawczymi, chodzi o znormalizowanie sytuacji. Kto się takimi
    sprawami zajmuje? Gdzie się udać? Kogo powiadomić? U kogo interweniować?
    Strach dzieci tam puszczać, bo nie wiadomo, co takim strzeli do głowy.

    Rozmowę z rodzicami uważam za rzecz oczywistą... pytam o instytucje i
    odpowiednie organa władzy mogące zapewnić bezpieczeństwo.

  • 7. Data: 2012-06-12 14:16:41
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > A jak anonim może obrazić anonima?

    Nie czuję się obrażony... czuję politowanie ;-) Nie o tym jednak wątek.

  • 8. Data: 2012-06-12 14:38:41
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-12 14:14, Robert G pisze:

> [...]
    >
    > Rozmowę z rodzicami uważam za rzecz oczywistą... pytam o instytucje i
    > odpowiednie organa władzy mogące zapewnić bezpieczeństwo.

    Tez mam dzieci i z wlasnego doswiadzcenia radze ci najpierw udac sie do
    rodzicow, jesli ty uwazasz sie za "normalnego" to zachowaj sie jak
    normalny czlowiek. Nie uchronisz ich przed zyciem w polsce, najgorsze
    jest to ze te dzieci kiedys dorosna i wtedy byc moze naprawde sie
    powyzynaja.

  • 9. Data: 2012-06-12 18:43:18
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-06-12 14:01, AnonimGall pisze:

    > Grozisz mi ?

    Jeśli coś jest pewne, że się zdarzy, to raczej mówienie o tym
    groźbą nie jest. To, że możesz wstydzić się zbliżającego się
    stosunku z osłem - groźbą nie jest.