  • 1. Data: 2003-02-26 09:13:54
    Temat: grafika i prawo autorskie
    Od: "Michal Popiel" <m...@d...pl>

    Witam
    Mam pytanie.. :)
    Pracuje jako grafik komputerowy - projektujac strony www na umowie o prace.
    Czy mam jakies prawa do grafik po odejsciu z pracy ?
    Czy moze ktos modyfikowac moje grafiki lub nie zezwolic mi na uzywanie tych
    www w swoim portfolio?

    pozdrawiam
    --
    Michal Popiel

  • 2. Data: 2003-02-26 09:18:28
    Temat: Re: grafika i prawo autorskie
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Michal Popiel" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mam jakies prawa do grafik po odejsciu z pracy ?
    > Czy moze ktos modyfikowac moje grafiki lub nie zezwolic mi na uzywanie

    jezeli masz w umowie punkt, ktory mowi, ze prawa autorskie
    materialne do wykonywanych prac zostaja przy Tobie - to tak, masz te prawa.

    jezeli taiego zapisu w umowie nie masz - wykonujesz zakres swoich
    obowiazkow, robisz grafike w godzinach pracy na sprzecie i oprogramowaniu
    pracodawcy - to niestety WSZYSTKIE prawa autorskie materialne
    nie naleza do Ciebie, ale do Twego pracodawcy. I TYLKO on
    ma prawo do swobodnego dysponowania efektami Twojej pracy.

  • 3. Data: 2003-02-26 09:19:41
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie naleza do Ciebie, ale do Twego pracodawcy. I TYLKO on
    > ma prawo do swobodnego dysponowania efektami Twojej pracy.

    Ale nie może dokonywać w nich żadnych zmian. jakakolwiek przeróbka twoich
    prac jest niedozwolona, no chyba, że się na to zgodziłeś.

  • 4. Data: 2003-02-26 09:36:41
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale nie może dokonywać w nich żadnych zmian. jakakolwiek przeróbka twoich
    > prac jest niedozwolona, no chyba, że się na to zgodziłeś.

    co Ty mowisz!
    ma pelne prawo do jakichkolwiek zmian, modyfikacji!
    WSZELAKIE prawa autorskie zbywalne, materialne
    naleza do pracodawcy.

    autor ma jedynie prawa autorskie niematerialne,
    czyli niezbywane, ktore traktuja jedynie autorstwa.
    tych praw przeniesc nie mozna nijak.

  • 5. Data: 2003-02-26 09:39:39
    Od: "Michal Popiel" <m...@d...pl>

    dziekuje za odpowiedzi :)
    na przyszlosc bede wiedzial co zastrzegac w umowie

    pozdrawiam
    --
    Michal Popiel

  • 6. Data: 2003-02-26 10:32:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Michal Popiel" <m...@d...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ nie naleza do Ciebie, ale do Twego pracodawcy. I TYLKO on
    >+ ma prawo do swobodnego dysponowania efektami Twojej pracy.

    To się zgadza. Niemniej prawa osobiste (m.in. "prawo do podpisu")
    zostają przy autorze - i może on się powoływać na autorstwo
    utworów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-02-26 10:49:42
    Od: "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl>

> [...]
    > naleza do pracodawcy.

    > autor ma jedynie prawa autorskie niematerialne,
    > czyli niezbywane, ktore traktuja jedynie autorstwa.

    No nie do konca ...
    Art. 16 pr. aut mówi równiez o prawie do integralnosci utworu. Wiec zmina ,
    modyfikacj utworu nie stanowiaca jednoczesnie jego oprocowanai jest
    niedozwolona bez zgody autra. Narusza bowiem prawo do integralnosci utworu a
    jest to prawo osobiste tworcy.
    Wszystko zalezy zatem o jakiego typu zminy chodzi, mowic inaczej czy zminy
    prowadza do dokonania opracowania utworu.
    Pozdrawiam
    Romek

  • 8. Data: 2003-02-26 12:51:15
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Romek Bieda" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wszystko zalezy zatem o jakiego typu zminy chodzi, mowic inaczej czy zminy
    > prowadza do dokonania opracowania utworu.

    hm... w zasadzie przyznaje racje.
    jednak zwracam uwage, iz sama grafika komputerowa,
    ktora nosi slady cyfrowego wytworzenia *byc moze*
    moglaby byc podciagnieta sprytnie pod program komputerowy,
    i/lub *jego fragment*. W takim przypadku osoba posiadajaca
    prawa autorskie majatkowe moze *prawie* dowolnie decydowac
    o wszystkim i jak najbardziej interowac w utwor.

    nasuwa sie pytanie, czy dana grafika zostala zaimplementowana do
    czegokolwiek co moze byc w swietle prawa zinterpretowane jako
    program komputerowy.

  • 9. Data: 2003-02-26 12:55:51
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > To się zgadza. Niemniej prawa osobiste (m.in. "prawo do podpisu")
    > zostają przy autorze - i może on się powoływać na autorstwo
    > utworów :)

    tak, tak,
    jak nie ma lojalki, ktora tajemnica sluzbowa nie obejmuje
    jakiekolwiek przejawy zdradzania najdrobniejszych szczegolow
    dotyczacych wykonanych/wykonywanych projektow.
    bo wg. autorskich bedzie ok, ale z innych (pracy?) bedzie
    mozna pociagnac.

  • 10. Data: 2003-02-26 13:56:57
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > co Ty mowisz!
    > ma pelne prawo do jakichkolwiek zmian, modyfikacji!
    > WSZELAKIE prawa autorskie zbywalne, materialne

    Mówię o grafice komputerowej, a nie o programie komputerowym.