  • 1. Data: 2003-02-26 09:11:52
    Temat: co panowie i panie (prawnicy/prawniczki) powiedzą o legalności takiego zachowania jednej z większych firm (chodzi o MS)
    Od: <wojwar@_nospam.box43.pl>

    Niemiecki magazyn tecCHANNEL twierdzi
    (http://www.tecchannel.de/betriebssysteme/1126/index
    .html - w języku
    angielskim), że Microsoft gromadzi zaskakujące informacje za pomocą
    aplikacji Windows Update. Aplikacja ta ma generalnie służyć do
    aktualizowania systemu Windows XP. TecCHANNEL zdołał jednak dotrzeć do
    informacji (za pomocą narzędzia tecDUMP) przesyłanych z komputera
    użytkownika do centrali Microsoftu. Okazało się, że wśród przesyłanych
    informacji znalazł się spis programów zainstalowanych w systemie, wraz z
    nazwą producenta danego programu. Niestety, cały artykuł jest dostępny za
    opłatą (ponoć)

    Jak to się ma do polskich przepisów prawa ?

  • 2. Data: 2003-02-26 13:17:11
    Od: KiKmen 7272 <u...@p...fm>

    Użytkownik wojwar@_nospam.box43.pl napisał:
> [...]
    > opłatą (ponoć)
    >
    > Jak to się ma do polskich przepisów prawa ?

    do polskiego prawa nie wiem, ale na witrynie windowsupdate.microsoft.com
    jest napisane "Uwaga Rozszerzenie Windows Update nie zbiera na tym
    komputerze żadnych informacji pozwalających na identyfikację użytkowników."

    --
    "Kobieta jest jak książka. Przeglądając, zawsze się na coś natrafi."
    (Anatol France)

  • 3. Data: 2003-02-26 18:15:06
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KiKmen 7272" <u...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest napisane "Uwaga Rozszerzenie Windows Update nie zbiera na tym
    > komputerze żadnych informacji pozwalających na identyfikację

    A spis programów na komputerze pozwala na identyfikację?
    Nie jest napisane: Windows Update nie zbiera żadnych informacji [o tym
    komputerze].

    pozdrawiam
    Alek