  • 1. Data: 2003-02-26 07:35:12
    Temat: kasa fiskalna?
    Od: GL <w...@N...poznan.pl>

    Czy jak zarejestruje firme i wybiore zasady ogolne plus vat dla dzialalnosci
    typu "szerokie uslugi informatyczne" (zareowno hardware, jak i soft :-)) to
    czy bede musial zakupic kase fiskalna??? Ogolnie: od czego zalezy obowiazek
    posiadania kasy?

    Thx!

    --
    GL

  • 2. Data: 2003-02-26 10:25:54
    Temat: Re: kasa fiskalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, GL wrote:

> [...]
    >+ czy bede musial zakupic kase fiskalna??? Ogolnie: od czego zalezy obowiazek

    NTG, marsz na *.podatki ! :)

    A co do meritum - jest cały stosik wyłączeń, nie ma "ogólnych" !
    Jak rozumiem będziesz miał głównie usługi/handel "oVATowane",
    więc np. "mały udział" oVATowanych (coś do 30% ?) odpada.
    Pozostaje kwestia: ile osób fizycznych ?
    Zakładając że nie wplączesz się w coś podlegającego akcyzie
    to IMHO i AFAIK (sam jestem w tej grupie :)) do:
    - ministerialnej równowartości 10000euro obrotu z osobami fizycznymi
    - max. 50 faktur/rok
    - max. 20 kontrahentów "fizycznych" na rok
    ...oraz z zastrzeżeniem dokumentowania obrotu fakturami możesz
    kasy nie mieć.
    Jeśli będziesz sprzedawał "głównie dla ludzi", no to.... kasa !

    >+ Thx!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-26 11:46:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > - max. 50 faktur/rok
    > - max. 20 kontrahentów "fizycznych" na rok

    Korzystajac z okazji...

    Czy dobrze rozumiem, ze jak wystawie > 50 f-r dla os.fiz.
    lub mam takowych Klientow > 20 to automatem wpadam
    w kase fixalna?

  • 4. Data: 2003-02-26 20:56:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Jakub Jewuła wrote:
    [...]
    >+ Czy dobrze rozumiem, ze jak wystawie > 50 f-r dla os.fiz.
    >+ lub mam takowych Klientow > 20 to automatem wpadam
    >+ w kase fixalna?

    O ile *jednocześnie* nie podpadasz pod inny "wyjątek" - to
    IMHO tak :(

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-26 21:02:43
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > O ile *jednocześnie* nie podpadasz pod inny "wyjątek" - to
    > IMHO tak :(

    Ale jesli wszystkim os.fiz. daje f-ry to jest wlasnie wyjatek
    i nie musze miec?

  • 6. Data: 2003-02-26 21:47:54
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    > Korzystajac z okazji...
    >
    > Czy dobrze rozumiem, ze jak wystawie > 50 f-r dla os.fiz.
    > lub mam takowych Klientow > 20 to automatem wpadam
    > w kase fixalna?

    tak. pod warunkiem ze sa to faktury na USLUGI. Jeśli planujesz sprzedaż
    TOWARU to musisz zainstalować kasę od razu. No i oczywiście tymi fakturami
    nie możesz przekroczyć kwoty...

    pzdr
    aska

  • 7. Data: 2003-02-26 23:14:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Jakub Jewuła wrote:
    [...]
    >+ Ale jesli wszystkim os.fiz. daje f-ry

    ...i tych osób i faktur jest mniej niż rzeczono oraz
    na kwotę niższą niż rzeczono...

    >+ to jest wlasnie wyjatek i nie musze miec?

    Tym razem było wyraźnie ?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-02-27 00:06:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Joanna Bałuszek wrote:
    [...]
    >+ tak. pod warunkiem ze sa to faktury na USLUGI. Jeśli planujesz sprzedaż
    >+ TOWARU to musisz zainstalować kasę od razu.

    Wiesz co ??
    THX. Bo bym przeoczył... ! Rozp. z 22. grudnia 2002...
    Wygląda na to że masz rację :(

    Jak to było *w zeszłym roku* ??
    Bo mi się zdawało że dotyczyło *zarówno* towarów jak i usług,
    ale w rozp. z 20.XII.2001 wynika że też tylko usługi...

    Znaczy, źle czytałem ??

    Jak rozumieć § 2."Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:".3:
    ++++
    do dnia 30 czerwca 2003 r. - czynnoœci objęte, do dnia 31 grudnia 2002 r.,
    zwolnieniem od ewidencjonowania nie wymienione w załšczniku nr 1 do
    niniejszego rozporzšdzenia.
    ----

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-02-27 09:49:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ Ale jesli wszystkim os.fiz. daje f-ry
    >+
    >+ ...i tych osób i faktur jest mniej niż rzeczono oraz

    ...i z zastrzeżeniem uwagi Joanny, oczywiście...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-02-28 08:42:36
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości