  • Data: 2015-05-07 10:00:30
    Temat: Re: gdzie we wrocławiu ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-07 o 09:54, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Ale akurat tu była mowa o notariuszu i sprzedaży mieszkania.
    > Odpowiedzialność notariusza zerowa,

    Nie zerowa.

    > porady prawne zerowe,

    Tyż nieprawda, może się po prostu nie pytałeś?

    > a ja MUSZĘ z
    > niego skorzystać.

    Bo to nie o ciebie chodzi, tylko o inne osoby i uczestników na przykład
    obrotu nieruchomościami.

    > Nie mogę kupić mieszkania bez jego udziału i jego
    > pieczęci, która i tak nic nie gwarantuje i nie daje. Jak gość mi sprzeda
    > ,,złe'' mieszkanie, to i tak mój problem.

    To zależy co masz na myśli "złe mieszkanie". Ale oczywistym jest, że
    notariusz zwiększa bezpieczeństwo obrotu, niżbyś miał sobie kupować
    mieszkanie od kogoś na zwykłej umowie pisemnej, które ktoś kupił w ten
    sam sposób itd.

    Można oczywiście dobie dyskutować, dlaczego nie pójść na żywioł, i niech
    sobie właściciele handlują nieruchomościami ustnie (ze wszystkimi tego
    konsekwencjami), ale nie można zmyślać, że notariusz "nic nie daje".

    --
    Liwiusz