  • Data: 2015-05-08 08:45:42
    Temat: Re: gdzie we wrocławiu ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-08 o 08:35, poreba pisze:

    > A na czym polega sprawdzenie tej przyniesionej? Może na zweryfikowaniu
    > zgodności ze stanem prawnym?
    >
    > Miałem w łapach kilkadziesiąt umów powagą notariuszy (kilkunastu)
    > uświęconych, w których strony się zobowiązywały do łamania kilku
    > przepisów prawa, w tym tych opisanych i w kw, i kk. Żaden z nich nie
    > poniósł żadnej, nawet dyscyplinarnej, odpowiedzialności chociaż
    > grzebała przy tym i prokuratura i ze dwie instancje cywilne. Sądy
    > dyscyplinarne przy izbach też się nie doszukały uchybień.

    O jakie czyny chodzi?

    > Teoretyczna odpowiedzialność oczywiście jest. Prędzej jednak spotka za
    > otwarcie kancelarii zbyt blisko kolegi po fachu niż za dopuszczenie do
    > podpisania aktu przez ledwie przytomnego pijaczka podtrzymywanego
    > przez kontrahentów (brak badania zalegalizowanym alkomatem zadecydował
    > ;-)

    > Sam piszesz o wynalazku ksiąg wieczystych, notariusz do tego niepotrzebny.

    KW nic nie zmienia - ktoś musi sprawdzać, czy ten kawałek papieru jest
    rzeczywiście ważną umową zawartą przez odpowiednie strony - więc nie ma
    różnicy, czy kontrolę nad poprawnością zawarcia umowy będzie sprawował
    notariusz, czy jakiś inny urzędnik w KW.

    Bo przecież nie o to chodzi, aby Kowalski mógł przyjść do KW i
    powiedzieć - dajcie mi tę nieruchomość, bo mam tu kartkę z umową.

    --
    Liwiusz