  • 1. Data: 2009-02-12 22:03:34
    Temat: fra z niemiec bez euronipu?
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    witam, kupilem cos u niemcow, podalem dane itp. wyslali mi fre bez mojego
    nipu... w zasadzie nie musze jej ksiegowac, boi na ryczalcie odpisuje tylko
    vat ktorego nie ma, ale dla zasady, czy moge miec problemy, przy
    sprawdzaniu tych f-r, bo ponoc z euro f-r sie dosc szybko wydaje co kto i
    komu? mam koniecznie dopilnoewac zeby byl tenb nip na frze czy nie ., bo to
    jego problem? co jesli jemu sie nie chce zmienic??
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2009-02-12 22:24:56
    Temat: Re: fra z niemiec bez euronipu?
    Od: mt <m...@m...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > komu? mam koniecznie dopilnoewac zeby byl tenb nip na frze czy nie ., bo to
    > jego problem? co jesli jemu sie nie chce zmienic??

    Calkiem normalne w cywilizowanym kraju wystarczy nazwa i adres przedsie
    biorcy to tylko w naszym popierdolonym kraju trzeba miec tysiac
    pieczatek podpisow i innych niepotrzebnych pierdutow.

    Urzednika zasranym obowiazkiem jest sobie sprawdzic jaki nip ma dany
    pzredsiebiorca w swoim osranym rejestrze.

  • 3. Data: 2009-02-13 11:57:09
    Od: "Andy" <p...@p...de>

    "Michal" <n...@...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > komu? mam koniecznie dopilnoewac zeby byl tenb nip na frze czy nie ., bo
    > to jego problem? co jesli jemu sie nie chce zmienic??
    Kolega MT juz Ci prawde napisal, dodam tylko, ze glownym powodem dlaczego
    przenioslem firme z Polski do Niemiec, byly wlasnie te polskie debilizmy.
    Tutaj (w Niemczech - a biurokracje tu maja potezna) firme rejestruje sie w 5
    minut, nie zglasza sie w zadnych Zus-ach, US i inynch badziewiach. Robi to
    za mnie urzednik, gdzie rejestrowalem firme. Konto w Banku - nastepne 5
    minut. Europejski numer do rozliczania Vatu - wystarczy jeden telefen i pani
    urzedniczka z jednego jedyne go urzedu w calych Niemczech. ktory taki numer
    wydaje - dyktuje Ci go przez telefon. A nastepnego dnia masz potwierdzenie w
    skrzynce pocztowej. Nikt nie zmusza mnie do placenia zadnych debilnych
    ZUS-ow. Jak zachoruje, to zaplace lekarzowi gotowka (nadmnieniam, ze place
    na Kase Chorych, bom wieku slusznego). Ale place 300 Euro, a nie jakies
    wyssane z palca sumy, a i Kasa Chorych nie zachowuje sie jak Inkwizycja w
    Sredniowieczu. Na stacji benzynowej dostaje normalny paragon i z niego sie
    rozliczam w US, a nie jakies Faktury. Takze samo przy robieniu jakichkolwiek
    zakupow do mojej firmy - paragon, paragon i jeszcze raz paragon. Jakbym sie
    zaczal upominac o jakies faktury i to jeszcze z jakims nipem, to szybko by
    mnie odtrasportowali w bialym kaftanie. No i zaden popierdzielony Urzad
    Statystyczny nie przysyla mi zadnych pogrozek i zadan, co polski
    intensywnie robi, mimo, ze moja polska firma nie istanieje od 97 roku.

    Andy

  • 4. Data: 2009-02-14 08:11:58
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "mt" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Urzednika zasranym obowiazkiem jest sobie sprawdzic jaki nip ma dany
    > pzredsiebiorca w swoim osranym rejestrze.

    Słuchaj jeleniu, jak nie znasz sie na handlu wewnątrzwspólnotowym to lepiej
    milcz.

    A do Michała. Jeśli sprzedawca:
    - sprzedał ci towar na fakturę wewnątrzwspólnotową
    - i nie naliczył podatku VAT (VAT = 0 %)
    - a ty nie masz wspólnotowego NIP

    to sprzedawca bedzie mial problem w swoim urzedzie skarbowym. Ale nie ty.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 5. Data: 2009-02-14 11:27:04
    Od: mt <m...@m...pl>

    SQLwysyn pisze:
> [...]
    > - a ty nie masz wspólnotowego NIP
    >
    > to sprzedawca bedzie mial problem w swoim urzedzie skarbowym. Ale nie ty.

    Jelenia to ty pewnie na oczy nie widziales, niemiec nie musi wypisywac
    zadnych numerow NIP za to moze duzo szybciej sprawdzic twoje dane i twoj
    NIP w swoim urzedzie skarbowym.

    To ze mamy burdel w naszych urzedach o tym niemcy doskonale wiedza ale
    to nie stanowi dla nich problemu o czym sie wielokrotnie przekonalem
    handlujac z nimi.

    http://www.sobczak.art.pl/album/mikrokomiks/slides/s
    obczak-438.html

  • 6. Data: 2009-02-15 09:28:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Jelenia to ty pewnie na oczy nie widziales, niemiec nie musi wypisywac
    > zadnych numerow NIP

    Nie musi wpisac euronipu odbiorcy na swojej fakturze wewnatrzunijnej? Idz
    sie leczyc. Najlepiej do weterynarza (bo to ze jestes rogacizna juz
    udowodnilem).
    I nie udzielaj innym glupich rad.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 7. Data: 2009-02-15 16:53:25
    Od: mt <m...@m...pl>

    SQLwysyn pisze:
> [...]
    >
    > Nie musi wpisac euronipu odbiorcy na swojej fakturze wewnatrzunijnej?
    > Idz sie leczyc. Najlepiej do weterynarza (bo to ze jestes rogacizna

    No wyobraz sobie ze nie musi, ba nawet nie musi sie na niej podpisywac i
    stawiac pieczatek jak mnie ladnie poprosisz to ci takowa fakture
    zeskanuje i podesle.

  • 8. Data: 2009-02-15 19:09:03
    Od: <s...@a...pl>

    > ba nawet nie musi sie na niej podpisywac i
    > stawiac pieczatek

    A u nas musi????

  • 9. Data: 2009-02-16 17:32:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > No wyobraz sobie ze nie musi,

    Facet, nie p@#$dol. Aby wystawić fakturę na dostawę wewnątrzunijną w stawce
    VAT 0% na fakturze musi widnieć ZWERYFIKOWANY (słownie: zweryfikowany)
    euronip odbiorcy.
    Nie odzywaj sie wiecej ślepa gałęzi ewolucji, skoro o handlu wewnątrzunijnym
    nie masz bladego pojęcia.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 10. Data: 2009-02-16 21:27:21
    Od: mt <m...@m...pl>

    SQLwysyn pisze:
> [...]
    > zweryfikowany) euronip odbiorcy.
    > Nie odzywaj sie wiecej ślepa gałęzi ewolucji, skoro o handlu
    > wewnątrzunijnym nie masz bladego pojęcia.

    Zweryfikowac mozez na stronie www urzedu skarbowego i to wystarczy, na
    FV powinny sie znalezsc dane poddmiotow, nr NIP jest potrzebny tylko i
    wylacznie w razie kontroli podebilu.