    From: "Andy" <p...@p...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fra z niemiec bez euronipu?
    Date: Fri, 13 Feb 2009 12:57:09 +0100

    "Michal" <n...@...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:gn26bu$gkm$1@inews.gazeta.pl...
    > witam, kupilem cos u niemcow, podalem dane itp. wyslali mi fre bez mojego
    > nipu... w zasadzie nie musze jej ksiegowac, boi na ryczalcie odpisuje
    > tylko vat ktorego nie ma, ale dla zasady, czy moge miec problemy, przy
    > sprawdzaniu tych f-r, bo ponoc z euro f-r sie dosc szybko wydaje co kto i
    > komu? mam koniecznie dopilnoewac zeby byl tenb nip na frze czy nie ., bo
    > to jego problem? co jesli jemu sie nie chce zmienic??
    > pozdrawiam
    > michal
    Kolega MT juz Ci prawde napisal, dodam tylko, ze glownym powodem dlaczego
    przenioslem firme z Polski do Niemiec, byly wlasnie te polskie debilizmy.
    Tutaj (w Niemczech - a biurokracje tu maja potezna) firme rejestruje sie w 5
    minut, nie zglasza sie w zadnych Zus-ach, US i inynch badziewiach. Robi to
    za mnie urzednik, gdzie rejestrowalem firme. Konto w Banku - nastepne 5
    minut. Europejski numer do rozliczania Vatu - wystarczy jeden telefen i pani
    urzedniczka z jednego jedyne go urzedu w calych Niemczech. ktory taki numer
    wydaje - dyktuje Ci go przez telefon. A nastepnego dnia masz potwierdzenie w
    skrzynce pocztowej. Nikt nie zmusza mnie do placenia zadnych debilnych
    ZUS-ow. Jak zachoruje, to zaplace lekarzowi gotowka (nadmnieniam, ze place
    na Kase Chorych, bom wieku slusznego). Ale place 300 Euro, a nie jakies
    wyssane z palca sumy, a i Kasa Chorych nie zachowuje sie jak Inkwizycja w
    Sredniowieczu. Na stacji benzynowej dostaje normalny paragon i z niego sie
    rozliczam w US, a nie jakies Faktury. Takze samo przy robieniu jakichkolwiek
    zakupow do mojej firmy - paragon, paragon i jeszcze raz paragon. Jakbym sie
    zaczal upominac o jakies faktury i to jeszcze z jakims nipem, to szybko by
    mnie odtrasportowali w bialym kaftanie. No i zaden popierdzielony Urzad
    Statystyczny nie przysyla mi zadnych pogrozek i zadan, co polski
    intensywnie robi, mimo, ze moja polska firma nie istanieje od 97 roku.

    Andy