  • 1. Data: 2009-02-12 19:04:05
    Temat: Art. 177 KPK - wątpliwość
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Witam!

    Dostałem wezwanie do stawienia się w charakterze świadka
    na komendzie policji. Godzina jest (jak dla mnie) niesamowicie
    poranna. No ale do rzeczy.

    Na odwrocie wezwania jest m.in. napisane tak:
    "Świadek winien stawić się w miejscu, dniu i godzinie wskazanych
    w wezwaniu (art. 177 § 1 kpk)".

    A w art. 177 § 1 kpk jest napisane:
    "Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić się i złożyć
    zeznania".

    W art. 177 kpk nic nie jest napisane na temat godziny (wbrew temu, co jest
    na odwrocie wezwania). Rozumiem, że jak się spóźnię pięć minut, to nic się
    nie stanie. A jeżeli spóźnię się pięć godzin?

    I pytanie dodatkowe - dlaczego na druku policyjnym widnieje nieprawdziwa
    informacja?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-12 19:24:17
    Temat: Re: Art. 177 KPK - wątpliwość
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > w wezwaniu (art. 177 § 1 kpk)".
    >
    > A w art. 177 § 1 kpk jest napisane:
    > "Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić się i

    "Stawic sie" to nei zanczy to samo, co "stawiac sie".
    To normalne, ze organ procesowy okresla godzine - spraw prowadzi duzo.
    Stawienei sie, to przeyście w okreslone miejsce o odpowiednim czasie.

    > W art. 177 kpk nic nie jest napisane na temat godziny (wbrew temu, co jest
    > na odwrocie wezwania). Rozumiem, że jak się spóźnię pięć minut, to nic się
    > nie stanie. A jeżeli spóźnię się pięć godzin?

    To sie nei "stawiles" - spoznij sie 5 godzin, zobaczysz co sie stanie.

    > I pytanie dodatkowe - dlaczego na druku policyjnym widnieje nieprawdziwa
    > informacja?

    Ona nie jest nieprawdziwa. Uszczegolawia tylko to, co zapisane jest w
    ustawie. Tlumaczy z polskiego na nasze.
    A jak ktos chce szukac dziury w calym - to niech szuka.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-12 20:41:32
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > W art. 177 kpk nic nie jest napisane na temat godziny (wbrew temu, co jest
    > na odwrocie wezwania). Rozumiem, że jak się spóźnię pięć minut, to nic się
    > nie stanie. A jeżeli spóźnię się pięć godzin?

    Zadzwoń na komende kilka dni wcześniej i spróbuj przełożyć godzinę.
    Jak do tej pory 3 razy składałem zeznania na komendzie i za każdym razem
    dzwoniłem i się umawialiśmy na termin pasjący i mi i przesłuchującemu.
    Jakoś nikt nigdy mi z tego tytułu porblemu nie zrobił.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2009-02-12 21:32:04
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Lut, 20:04, "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > nie stanie. A jeżeli spóźnię się pięć godzin?
    >
    > I pytanie dodatkowe - dlaczego na druku policyjnym widnieje nieprawdziwa

    "Kazda osoba wezwana..." a w wezwaniu pisze czas i miejsce. O tym ze
    masz sie podporzadkowac informuje art 177 kpk.

  • 5. Data: 2009-02-13 19:30:43
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > "Stawic sie" to nei zanczy to samo, co "stawiac sie".

    Jeny, a gdzie ja napisałem, że chcę się stawiać???
    Sebastian, wyluzuj.

    > To sie nei "stawiles" - spoznij sie 5 godzin, zobaczysz co sie stanie.

    Stawiłem się o właściwej godzinie, ale przy okazji zapytałem, co by się stało,
    gdybym się spóźnił 5 godzin. Odpowiedź brzmiała: "No wie pan,
    w zasadzie to nic, ale dobrze by było, gdyby pan nas wcześniej
    o tym poinformował telefonicznie". Czyli nic by się nie stało,
    mądralo.

    > A jak ktos chce szukac dziury w calym - to niech szuka.

    A czy ja szukam dziury w całym???

    Piotr

  • 6. Data: 2009-02-13 19:32:15
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzwoniłem i się umawialiśmy na termin pasjący i mi i przesłuchującemu.
    > Jakoś nikt nigdy mi z tego tytułu porblemu nie zrobił.

    No, i to jest rozsądna i rzeczowa odpowiedź - co prawda jest już
    po fakcie, ale na przyszłość na pewno się przyda - dziękuję! :-)

    Piotr

  • 7. Data: 2009-02-13 19:37:20
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > "Kazda osoba wezwana..." a w wezwaniu pisze czas i miejsce. O tym ze
    > masz sie podporzadkowac informuje art 177 kpk.

    Tak, tego przecież nie negowałem. Chodziło mi o to, że za spóźnienie
    rzędu kilku minut na pewno nic mi nie zrobią, a jeżeli chodzi o kilkugodzinne,
    to nie wiedziałem. Ale już wiem. :)

    Piotr

  • 8. Data: 2009-02-13 21:35:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:gn4hsq$8v0$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > stało, gdybym się spóźnił 5 godzin. Odpowiedź brzmiała: "No wie pan,
    > w zasadzie to nic, ale dobrze by było, gdyby pan nas wcześniej

    Wysyłąć wezwanie trzeba świadkowi określić, kiedy ma się zgłosić. Bo
    inaczej by się nie dało zorganizować pracy. Natomiast z reguły na wezwaniu
    jest nazwisko policjanta, a co bardziej przemyślni, to telefon podają.
    Właśnie po to, ze jak komuś termin wybitnie nie pasuje, to przecież można
    się zazwyczaj dogadać. Piszę "zazwyczaj", bo czasem są takie czynności, że
    się w innym czasie ich zrobić. Przykładowo w celu zorganizowania
    konfrontacji musisz mieć dwie osoby w niej biorące udział. Bywają jeszcze
    bardziej skomplikowane czynności wymagające udziału większej liczby osób.
    Wówczas po prostu się nie da zmienić i tyle.