  • 1. Data: 2006-01-03 12:44:08
    Temat: Re: fotoradar problem
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    "Wojciech Tomasz" <w...@j...pl> napisał:

    >Policja wskazuje właściciela jako sprawcę.
    A na podstwie czego ? Skad wiadomo, ze to wlasciciel jechal ?
    Zdjecie jest nieczytelne jak podales.

    >Na rozprawie powoływany jest świadek - na wniosek właściciela pojazdu.
    Widac, ze jestes "zielony jak szczypiorek na wiosne" ;) i chyba nigdy
    nie byles w sadzie.
    Sedzia najpierw pyta wlasciciela: czy pan prowadzil pojazd ?
    Tak wysoki sadzie prowadzilem - odpowiada wlasciciel.
    Sad zamyka posiedzenie i wymierza kare. Swiadkowie do nieczego nie sa
    potrzebni, bo i po co. Jest winny, winny sie przyznaje. Sad to nie
    przedszkole, tam sie klockow nie uklada. Szkoda czasu na bajeczki ;)
    Ty tez w nie nie wierz!

    KaMil

  • 2. Data: 2006-01-03 13:37:32
    Od: Gregory Peck <g...@g...pl>

> [...]
    > potrzebni, bo i po co. Jest winny, winny sie przyznaje. Sad to nie
    > przedszkole, tam sie klockow nie uklada. Szkoda czasu na bajeczki ;)

    Na początek sąd poucza obwinionego o prawie do domowy składania
    wyjaśnienień w tym także do odmowy udzielenia odpowiedzi na pytania
    sądu. Jak ktoś ma trochę oleju w głowie, to nie przyznaje się do
    popełnienia zarzucanego czynu i odmawia składania wyjaśnień.
    Jeżeli wcześniej tak samo zachował się na policji, to skąd wezmą się
    dowody? W praktyce gros kierowców przyznaje się lub tworzy jakieś
    niewiarygodne historie.
    Nie mówcie mi tylko, że to nie działa. Przetestowałem na sobie 2 razy i
    2 razy zostałem uniewinniony. Fakt, że zadanie miałem proste, bo
    samochód miał 2 właścicieli :) Kierujący nie był widoczny na zdjęciu.
    Sądowi pozostałoby zatem losowanie :)
    Pozdrawiam wszystkich sfotografowanych,
    Greg

  • 3. Data: 2006-01-03 15:19:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gregory Peck <g...@g...pl> napisał:

    >2 razy zostałem uniewinniony.
    A jako kto występowałeś ?

    > bo samochód miał 2 właścicieli :)
    Policja odpytuje jednego z dwóch właściciela komu pojazd powierzył, a
    on powinien wskazać komu.

    >Kierujący nie był widoczny na zdjęciu.
    Pewnie błędnie policja wskazała winnego.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-01-03 15:31:16
    Od: Gregory Peck <g...@g...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > A jako kto występowałeś ?

    Wiesz, no nie wiem dokładnie, czyba jako oskarżyciel, czy może
    protokólant.. :-P

    > Policja odpytuje jednego z dwóch właściciela komu pojazd powierzył, a
    > on powinien wskazać komu.

    Tak? Ciekawe, w którym momencie ma to zrobić? Sprawa nie jest taka
    prosta, jak się wydaje. Załóżmy, że jestem przeysłuchiwany w charakterze
    świadka i mówię, że to jaj jechałem. Potem przedstwiają mi zarzut, to ja
    mówię że się nie przyznaję i odmawiam składania wyjaśnień. Co według
    ciebie ma zrobić policja? Jak powszechnie wiadomo, zeznania złożone w
    charakterze świadka przez osobę, która potem jest oskarżona, nie mogą
    stanowić dowodu w sprawie.

    > Pewnie błędnie policja wskazała winnego.

    Sąd nie miał podstaw do stwierdzenia, czy policja wskazała błędnie, czy
    prawidłowo.
    Greg

  • 5. Data: 2006-01-03 17:17:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Gregory Peck" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak? Ciekawe, w którym momencie ma to zrobić? Sprawa nie jest taka prosta, jak
    > się wydaje. Załóżmy, że jestem przeysłuchiwany w charakterze świadka i...

    ...założyłeś błędnie. Policjant zada ci pytanie jako włascicielowi (lub współ)
    kto w danym czasie był w posiadaniu twojego auta. Za niewskazanie jest kara. Nic
    nie stoi na przeszkodzie aby oboje współwłaściciele zostali ukarani
    niewskazanie.
    Ale ile razy można o tym samym??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2006-01-03 17:19:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Leszek napisał(a):
    > ...założyłeś błędnie. Policjant zada ci pytanie jako włascicielowi (lub
    > współ) kto w danym czasie był w posiadaniu twojego auta.

    zapewne on sam ;)

    > Za niewskazanie
    > jest kara. Nic nie stoi na przeszkodzie aby oboje współwłaściciele
    > zostali ukarani niewskazanie.

    Czy dysponowanie samochodem przez współwłaściciela to powierzenie mu
    pojazdu do kierowania lub używania?

    KG

  • 7. Data: 2006-01-03 17:51:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gregory Peck <g...@g...pl> napisał:

    > czyba jako oskarżyciel, czy może protokólant.. :-P
    Dowcipne, prawda ? Szkoda, ze nie rozumiesz pytania.

    > Ciekawe, w którym momencie ma to zrobić?
    Po otrzymaniu wiadomości o popełnieniu wykroczenia i wezwaniu
    właściciela pojazdu.

    > Załóżmy, że jestem przeysłuchiwany w charakterze świadka
    Niczego nie zakładamy. Jako właściciel pojazdu masz ustawowy obowiązek
    wskazać komu pojazd powierzyłeś. Policja nie ma obowiązku informaować
    cię w jakim celu potrzebuje ta informację (nie wiesz, czy ten komu
    powierzyłeś pojazd popełnił wykroczenie czy tylko jest świadkiem
    jakiegos zdarzenia).

    > Potem przedstwiają mi zarzut, to ja
    Potem proponują ci MK, a jeśli odmawiasz to sprawę kierują do sądu z
    załączeniem, iż jako właścicel wskazałeś osobę, która pojazd
    użytkowała, ale jednocześnie do wykroczenia się nie przyznajesz.
    Sędzia daje wiarę twoim wyjaśnieniom (lub ocenia zgromadzoine dowody)
    i wydaje wyrok. Jesli ma wątpliwości co do winy, to oddala wniosek o
    ukaranie.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2006-01-03 17:51:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >współwłaściciela to powierzenie mu pojazdu do kierowania lub używania?
    A może to dokładnie to samo jak: powierzenie samemu sobie. Inaczej w
    tym czasie pojazd użytkował współwłaściciel.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-01-04 10:38:14
    Od: "witek" <i...@o...pl>

> [...]
    > cię w jakim celu potrzebuje ta informację (nie wiesz, czy ten komu
    > powierzyłeś pojazd popełnił wykroczenie czy tylko jest świadkiem

    Ustawowy obowiazek? Tzn. co - mam pamietac komu dalem auto 3 miesiace
    temu? Co jesli nie pamietam? Co jesli tego dnia, albo w okreslonym okresie
    czasu autem jezdzilo kilka osob?

  • 10. Data: 2006-01-04 10:50:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Ustawowy obowiazek? Tzn. co - mam pamietac komu dalem auto 3 miesiace
    > temu?

    Tak.

    > Co jesli nie pamietam?

    Bedziesz ukarany. Najprawdopodobniej.

    > Co jesli tego dnia, albo w okreslonym okresie
    > czasu autem jezdzilo kilka osob?

    Jak wyżej.

    M.