    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 21 Sep 2021 06:44:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego
    zakupu respiratorów]
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 15:27:11 UTC+2 A. Filip napisał(a):
> [...]
    nia-licytacja-komornicza-sie-nie-odbyla-nie-bylo-che
    tnych-5421745
> [...]
    > Najczarniejszy scenariusz pod który było to zlecenie *na szczęście* się
    > nie ziścił. Gdyby się ziścił to brak gwarancji i zgody na użytkowanie
    > w UE mogłyby zostać zignorowane "w stanie wyższej/zabójczej konieczności".
    >
    > *Wszystkiego całkiem* to nie usprawiedliwi ale sporo sporo już tak IMHO.
    > Nawet z tym "częściowym usprawiedliwieniem" sprawa dalej śmierdzi+
    > ale ty i tak lecisz *niepotrzebnie* po linii "nadgorliwości gorszej
    > od faszyzmu". To że jak czujesz się zmuszony "kastrować" wzmiankowanie
    > kluczowych okoliczności może sugerować siłę zarzutów IMHO.

    Zgłaszasz się na ochotnika na 30-dniowy turnus pod takim respiratorem od handlarza
    bronią?
    Będzie dobry test.
    A jak wolisz puknąć się w główkę jeszcze żyjąc, to zamiast bredzić o "stanie wyższej
    konieczności", uświadom sobie, że położenie pacjenta pod taki "respirator" usprawni
    pracę szpitala tylko o tyle, że dany pacjent zejdzie szybciej i dzięki temu będzie
    można na to miejsce położyć następnego - co pięknie władzuchnie będzie wyglądać na
    twitach mówiących o "liczbie miejsc <<respitarotowych>> dla pacjentów <<covidowych>>"
    oraz ładnie zmniejszy % zajętych takich miejsc - ale już w kostnicy tak ładnie
    wyglądać nie będzie.

    Ale zastanawia mnie też to: "nie są do użytku w warunkach szpitalnych".
    Tzn. co - użycie ich w szpitalu spowoduje np. pożar szpitala, a użycie w domu nie
    spowoduje pożaru domu?
    Czy też to, że nie można ich używać w szpitalu oznacza, że nie dość, że by nie
    wentylowały, to by jeszcze atmosferę popsuły na tyle, że pozostali pacjenci czy
    personel by się potruli?
    Czy może popsują na tyle, że jest to niedopuszczalne w szpitalu, ale np. w domu,
    gdzie nie ma takich wymagań, mogą podtruwać?
    No i konkludując - skoro nie nadają się do użytku w szpitalu, to czy nadają się do
    użytku gdziekolwiek indziej czy też w ogóle nigdzie (abstrahując od tego, czy w ogóle
    da się używać respiratora poza szpitalem - pamiętam, że było coś na początku kowida o
    tym, że Elon Musk kupił 100(?) respiratorów i podarował je amerykańskim szpitalom, a
    potem się okazało, że to nie były respiratory tylko urządzenia pomagające w czasie
    snu ludziom, którzy chrapią)?