  • 1. Data: 2004-02-17 19:17:15
    Temat: emerytura z zagranicy
    Od: "Welt" <b...@t...pl>

    Pracowalem jako student niemieckiej uczelni kilka lat legalnie w Niemczech i
    odprowadzalem legalnie podatki w tym ubezpieczenia, tez emerytalne. Teraz
    skonczylem studia i wracam do kraju. Czy domagac sie wyplacenia pieniedzy
    zgromadzonych na koncie emerytalnym, czy lepiej zostawic i liczyc ze lata
    pracy w DE beda sie liczyc na polska emeryture. Moze ktos mial jakies
    podobne doswiadczenia??

    Pozdrowienia WELT

  • 2. Data: 2004-02-17 22:53:38
    Temat: Re: emerytura z zagranicy
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0tpcm$8qu$1@atlantis.news.tpi.pl>, Welt wrote:
> [...]
    > zgromadzonych na koncie emerytalnym, czy lepiej zostawic i liczyc ze lata
    > pracy w DE beda sie liczyc na polska emeryture. Moze ktos mial jakies

    ZCW (doswiadczenia mam z Holandii) taka emerytura zacznie byc wyplacana w
    momencie dojscia do wieku emerytalnego (nie jestem wcale pewien czy chce
    aby mi w tym ZUS posredniczyl). Jesli sie ja wyplaci wczesniej, to nalezy
    odprowadzic nieciekawy podatek. Ale to Holandia. W Niemczech moze byc
    inaczej.

    --
    Marcin