  • 1. Data: 2005-04-06 10:45:00
    Temat: dzien wolny
    Od: "Majera" <m...@o...pl>

    Witam,
    Pls o pomoc, bo wsciekla jestem strasznie:
    pracownicy naszej firmy dostali maila od zarzadu:
    "Z głębokim żalem i smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Ojca Świętego Jana
    Pawła II. Rozumiejąc potrzebę uczestnictwa w uroczystości pogrzebowej
    transmitowanej przez telewizję, podjęliśmy decyzję, że piątek, 8 kwietnia,
    będzie dniem wolnym dla pracowników, których nie obowiązują indywidualne
    harmonogramy czasu pracy. Ze względu jednak na fakt, że dla ..... (nazwa naszej
    firmy), która spełnia w tych dniach - tak ważnych dla nas wszystkich -
    szczególną misję - sobota, 9 kwietnia, jest dniem pracy"

    CZy to jest zgodne z prawem? Czy mogli zarzadzic pracujaca sobote 3 dni przed?
    I czy w ogole mogli kazac odpracowywac ten dzie, nie dosc, ze nastepnego dnia,
    to jeszcze w ogole. Banki, etc chyba nie beda go odrabiac

    Pozdrawiam, Marta (wsciekla)

  • 2. Data: 2005-04-06 12:38:30
    Temat: Re: dzien wolny
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:79e6.000000ea.4253bdab@newsgate.onet.pl
    użytkownik *Majera* napisał(a):

    > Czy mogli zarzadzic pracujaca sobote 3
    > dni przed?

    A czemu się nie oburzasz, że zarządzili dzień wolny 3 dni przed?

    > I czy w ogole mogli kazac odpracowywac ten dzie, nie dosc,
    > ze nastepnego dnia, to jeszcze w ogole. Banki, etc chyba nie beda go
    > odrabiac

    U mnie PKO BP w sobotę pracuje (normalnie nie)
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 3. Data: 2005-04-06 12:42:37
    Od: "Morph" <m...@m...de>

> [...]
    dnia,
    > to jeszcze w ogole. Banki, etc chyba nie beda go odrabiac

    Moim zdaniem to jest nadużywanie tej wątpliwej przyjemności okazji do
    wolnego dnia.
    Wątpię, że kazdy z pracujących będzie jechał do Rzymu, uczestniczył przez
    cały dzień we mszy czy nawet siedział plackiem przed telewizorem.
    Należne honory można oddać papieżowi po pracy.

    Chcieliście wykiwać dyrektorstwo - to dyrektorstwo wykiwało was. Nie trzeba
    na drugi raz kombinować

  • 4. Data: 2005-04-06 12:47:38
    Od: m...@o...pl

    > A czemu się nie oburzasz, że zarządzili dzień wolny 3 dni przed?
    Bo wolny dzien nie powoduje koniecznosci szukania opieki do dzieci, nie wymusza
    korzystania z urlopu w sobote, etc
    pozdrawiam, Marta (mniej wsciekla)

  • 5. Data: 2005-04-06 12:53:04
    Od: m...@o...pl

    > Chcieliście wykiwać dyrektorstwo - to dyrektorstwo wykiwało was. Nie trzeba
    > na drugi raz kombinować

    Kto kombinuje? Ja to nie rzad, ktory zaapelowal o wolny dzien. Chcialam
    podstawy prawne do ustalania wolnego dnia dniem pracujacym w trybie ad hoc.
    Ee, grupa prawo, a o prawie ani slowa.
    Marta

  • 6. Data: 2005-04-06 13:04:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@o...pl napisał(a):

    > Kto kombinuje? Ja to nie rzad, ktory zaapelowal o wolny dzien. Chcialam
    > podstawy prawne do ustalania wolnego dnia dniem pracujacym w trybie ad hoc.
    > Ee, grupa prawo, a o prawie ani slowa.

    Chcesz wykładnie prawną?
    Czas pracy w sensie godziny i dni pracy reguluje umowa, a zazwyczaj
    regulamin pracy obowiązujący w zakładzie.
    Jeśli jest tam mowa że pracujecie w dni powszednie poza sobotami to co
    do wolnego piątku pracodawca ma do wyboru trzy wyjścia:
    1 - zawrzeć z pracownikami - nawet poszczególnymi - umowę (konieczna
    zgoda pracownika), że daje piątek wolny, a pracownik odpracowuje go w
    sobotę;
    2 - zwolnić od obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia;
    3- udzielić na piątek urlopu wypoczynkowego - nawet bez zgody pracownika.

    Przy rozwiązaniu 2 i 3 pracodawca może nadto zobowiązać pracownika do
    dodatkowej pracy w sobotę, ale będą to tak zwane godziny nadliczbowe,
    płatne dodatkowo.

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że jak się nie dogadacie to do
    wyegzekwowania tego dodatkowego wynagrodzenia konieczny będzie sąd pracy.

    Jeśli maci w regulaminie lub umowie inne uregulowania odnośnie czasu
    pracy, to napisz jakie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2005-04-06 13:10:37
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:79e6.0000015c.4253da6a@newsgate.onet.pl
    użytkownik *Użytkownik* napisał(a):

    > Bo wolny dzien nie powoduje koniecznosci szukania opieki do dzieci,
    > nie wymusza korzystania z urlopu w sobote, etc

    Masz szczęście, że nie pracujesz w instytucji, gdzie o konieczności
    wyjazdu służbowego można dowiedzieć się z dnia na dzień.
    Big Jack

    --
    //////

  • 8. Data: 2005-04-06 13:29:41
    Od: Kroolik Wodny <k...@s...pl>

    Dnia 2005-04-06 15:04, osoba Johnson wcisnęła klawisze klawiatury w nastepującej
    kolejności:

> [...]
    >
    > Przy rozwiązaniu 2 i 3 pracodawca może nadto zobowiązać pracownika do
    > dodatkowej pracy w sobotę, ale będą to tak zwane godziny nadliczbowe,

    U mnie wybrali rozwiazanie 3.
    Mam w zwiazku z tym dodatkowe pytanie:
    Gdy bede sie wyklocal o te dodatkowe wynagrodzenie (godz. nadliczbowe)
    to na co konkretnie mam sie powolac? Jakas ustawa, paragrf czy co tam.
    Bo przeciez nie moge powiedziec ze w internecie przeczytalem :)

    --
    pozdrawia
    Kroolik

  • 9. Data: 2005-04-06 13:52:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kroolik Wodny napisał(a):

> [...]
    > to na co konkretnie mam sie powolac? Jakas ustawa, paragrf czy co tam.
    > Bo przeciez nie moge powiedziec ze w internecie przeczytalem :)

    Jeśli rzeczywiście praca w sobotę powoduje przekroczenie czasu pracy w
    przyjętym w zakładzie okresie rozliczeniowym to trzeba się powoływać o
    przepisy kodeksu pracy o godzinach nadliczbowych. Nie mam tutaj
    aktualnego tekstu więc nie podam numeru.
    Dodam jeszcze że praca w tę sobotę może być wyrównana zamiast dodatkowym
    wynagrodzeniem, dodatkowym dniem wolnym w przyjętym okresie
    rozliczeniowym czasu pracy.

  • 10. Data: 2005-04-06 15:20:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Big Jack napisał(a) :
    > Masz szczęście, że nie pracujesz w instytucji, gdzie o konieczności
    > wyjazdu służbowego można dowiedzieć się z dnia na dzień.

    Phi... z 15 minutowym wyprzedzeniem to jest coś:-/

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.