    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzien wolny
    Date: Wed, 06 Apr 2005 15:04:29 +0200

    m...@o...pl napisał(a):

    > Kto kombinuje? Ja to nie rzad, ktory zaapelowal o wolny dzien. Chcialam
    > podstawy prawne do ustalania wolnego dnia dniem pracujacym w trybie ad hoc.
    > Ee, grupa prawo, a o prawie ani slowa.

    Chcesz wykładnie prawną?
    Czas pracy w sensie godziny i dni pracy reguluje umowa, a zazwyczaj
    regulamin pracy obowiązujący w zakładzie.
    Jeśli jest tam mowa że pracujecie w dni powszednie poza sobotami to co
    do wolnego piątku pracodawca ma do wyboru trzy wyjścia:
    1 - zawrzeć z pracownikami - nawet poszczególnymi - umowę (konieczna
    zgoda pracownika), że daje piątek wolny, a pracownik odpracowuje go w
    sobotę;
    2 - zwolnić od obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia;
    3- udzielić na piątek urlopu wypoczynkowego - nawet bez zgody pracownika.

    Przy rozwiązaniu 2 i 3 pracodawca może nadto zobowiązać pracownika do
    dodatkowej pracy w sobotę, ale będą to tak zwane godziny nadliczbowe,
    płatne dodatkowo.

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że jak się nie dogadacie to do
    wyegzekwowania tego dodatkowego wynagrodzenia konieczny będzie sąd pracy.

    Jeśli maci w regulaminie lub umowie inne uregulowania odnośnie czasu
    pracy, to napisz jakie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam