  • 1. Data: 2005-04-06 07:13:05
    Temat: Rejestracja samochodu na odpis faktury
    Od: Kroolik Wodny <k...@s...pl>

    Dziendobry, pisze tu po raz pierwszy.
    Nie znalazlem takiego tematu w archiwum.

    Kupilem samochod uzywany od wlasciciela komisu. To znaczy
    samochod nie byl wystawiony w tym komisie tylko nalezal
    do wlasciciela komisu.
    Samochod byl z salomu polskiego, nie sprowadzany.
    Sprzedawca wystawil mi fakture sprzedazy.
    Byl on drugim wlascicielem pojazdu.
    Podczas pierwszej proby przejerestrowania pojazdu pojawil
    sie jednak problem:

    sprzedawca rowniez kupil ten samochod na fakture i nie dal
    mi jej orginalu tylko odpis notarialny. W wydzile komunikacji
    zarzadali nie tylko mojej fakrury
    ale i tej poprzedniej no i nie chca uznac tego odpisu,
    zadaja orginalu a tego miec nie bede. Twierdza, ze odpis
    ma prawo wystawic tylko firma zajmujaca sie handlem
    samochodami nowymi i uzywanymi. Potrzebny jest wiec
    wpis do ewidencji z ktorego wynika, ze tak wlasnie jest
    i to koniecznie z podpisem wlasciciela firmy. (czyzby
    podpis wlasciciela byl wazniejszy od podpisu i pieczeci
    notariusza na odpisie faktury?).
    Sprzedawca zobowiazal sie korespondencyjnie doslac taki wpis
    ale nie wywiazuje sie z tego zobowiazania. Podkreslam,
    ze nie chodzi o wpis o jego dzialanosci tylko firmy
    od ktorej on kupil woz.

    Coz mam wiec poczac jezeli nie bede mial tego wpisu, czy
    na prawde musi byc orginal tej faktury?
    Jezeli tak to co robic skoro go nie mam?

    --
    pozdrawia
    Kroolik

  • 2. Data: 2005-04-06 12:49:53
    Temat: Rejestracja samochodu na odpis faktury - inaczej
    Od: Kroolik Wodny <k...@s...pl>

    Postawie pytanie inaczej.
    Komis sprzedal samochod bez dokumentow umozliwiajacych
    zarejestrowanie pojazdu w RP i odmawia wydania brakujacych
    dokumentow.
    Jakie prawa przysluguja poszkodowanemu nabywcy?
    Czy trzeba dochodzic swoich praw na drodze sadowej?

    --
    pozdrawia
    Kroolik