  • 1. Data: 2005-04-05 23:44:28
    Temat: Grzywna
    Od: "Yołzef" <r...@i...pl>

    Załóżmy, że wyrokiem sądu została zasądzona grzywna

    1. Jaki jest termin uprawomocnienia się wyroku?
    2. Komu należy zapłacić zasądzoną grzywnę wraz z kosztami sądowymi i w jakim
    terminie ma to nastąpić?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2005-04-06 18:47:38
    Temat: Re: Grzywna
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 1. Jaki jest termin uprawomocnienia się wyroku?
    --------Z chwila wydania wyroku przez Sad II instancji, chyba ze uchylono
    wyrok i przekazano do ponownego rozpoznania. Jak nie bylo apelacji to
    tydzien po wyroku Sadu I instancji

    > 2. Komu należy zapłacić zasądzoną grzywnę wraz z kosztami sądowymi i w
    jakim
    > terminie ma to nastąpić?
    ----------30 dni od prawomocnego wyroku Sad wzywa na pismie, spoooko ;p

    pozdrawiam
    mk

  • 3. Data: 2005-04-06 18:49:34
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > jakim
    > ----------30 dni od prawomocnego wyroku Sad wzywa na pismie, spoooko ;p

    --Eeee...tego - Sad wzywa do zaplacenia w CIAGU 30 dni, a nie 30 dni po
    wyroku, sorrki :D

  • 4. Data: 2005-04-06 20:29:47
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kaiser Souza napisał(a):
    > --------Z chwila wydania wyroku przez Sad II instancji, chyba ze uchylono
    > wyrok i przekazano do ponownego rozpoznania. Jak nie bylo apelacji to
    > tydzien po wyroku Sadu I instancji

    albo dwa tygodnie po otrzymaniu uzasadnienia (jeśli o takie występował)

    KG

  • 5. Data: 2005-04-11 13:54:10
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Kaiser Souza wrote:

    > --Eeee...tego - Sad wzywa do zaplacenia w CIAGU 30 dni, a nie 30 dni po
    > wyroku, sorrki :D

    To do kompletu: kiedy się przedawnia grzywna?
    jeżeli jest jakaś różnica:
    - za wykroczeie
    - za przestępstwo

    Pzdr MZ

  • 6. Data: 2005-04-11 14:57:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Żyła napisał(a):
    > To do kompletu: kiedy się przedawnia grzywna?
    > jeżeli jest jakaś różnica:
    > - za wykroczeie

    3 lata

    > - za przestępstwo

    10 lat, z tym że wcześniej będą zapewne inne decyzje - zamiana na pracę
    społecznie użyteczną lub pozbawienie wolności

    KG

  • 7. Data: 2005-04-11 21:43:56
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    kam wrote:

    > 3 lata

    > 10 lat, z tym że wcześniej będą zapewne inne decyzje - zamiana na pracę
    > społecznie użyteczną lub pozbawienie wolności

    A jak człowiek który ma zasądzoną grzywne (za przestępstwo) i nie
    pracuje, po stwierdzeniu przez komornika braku możliwości egzekucji,
    chce coś spłacać, idzie to nieregularnie etc... ma jakieś szanse iść do
    więzienia? or podobne konsekwencje?

    Czy obowiązek naprawienia szkody - egzekucji na moją korzyść ma
    pierszeństwo, czy też najpierw dla skarbu państwa?
    I od kiedy to przedawnienie sie liczy - od wyroku, od wszczecia
    postepowania czy od innych jeszcze terminów? Np. od chwili przestępstwa?

    MZ