  • 1. Data: 2007-04-26 14:20:24
    Temat: dzialka, wylaczenie z prod. rolnej - pytania!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Witam!

    Chce kupic dzialke. Dzialka wielkosci 52ar.
    Kilka szczegolow:

    - na dzialce jest ziemia kat. RIVb (35ar), RV (10ar), PsV (6ar)
    - nie ma planu zagospodarowania terenu (ale wiadome jest, ze bedzie tam
    male osiedle ok 10 domow jednorodzinnych)
    - dzialka ma polaczenie z droga publiczna
    - dzialka spelnia wszystkie pozostale wymogi jezeli chodzi o mozliwosc
    uzyskania bezplatnej decyzji o odrolnieniu 500m2 terenu)

    Jezeli chcialbym kupic ta dzialke w takiej postaci jak jest teraz, czyli
    100% rolna - musialbym spisac umowe warunkowa u notariusza i czekac ok
    miesiaca czasu na decyzje agencji nieruchomosci rolnych czy skorzysta ona
    ze swojego prawa pierwokupu (nie skorzysta na pewno - ustalilem to z nimi).
    Po miesiacu czasu i wydanej decyzji moglbym dopiero podpisac wlasciwy akt
    notarialny.

    Za wszelka cene chce tego uniknac. Wlasciciel dzialki mieszka na stale w
    Niemczech i dwukrotny dojazd jest dla niego klopotliwy. Pozatym sprawa
    zakupu przeciaga sie o kolejny miesiac :(

    Jest mozliwosc odrolnienia 500m2 tej dzialki w Urzedzie Miasta. Pytanie
    zasadnicze - czy odrolnienie takiej czesci dzialki (niecala 1/10) pozwoli
    ominac procedure umowy warunkowej / wysylania zapytania do agencji
    nieruchomosci rolnych ? Jeden notariusz twierdzi ze bez problemu, drugi ze
    nie (tlumaczac to tym ze odrolniona musi byc wiekszosc dzialki, a nie tylko
    kawalek).

    Pytanie nr 2 - na ktorym etapie wybieram sobie (i czy wogole?;) czesc
    dzialki ktora ma zostac odrolniona ? I jak dlugo to moze trwac ?

    Pytanie nr 3 - czy odralniac trzeba tylko czesc pod dom, czy rowniez pod
    "droge" (brukowa) do garazu, chodnik do domu etc ?

    Dzieki. Szalu mozna dostac od biegania za tymi papierami, a co pokoj to
    inaczej mowia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 2. Data: 2007-04-26 19:28:24
    Temat: Re: dzialka, wylaczenie z prod. rolnej - pytania!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:wmnc25rqil76$.1b6707lm094f8.dlg@40tude.net...

    > Za wszelka cene chce tego uniknac. Wlasciciel dzialki mieszka na stale w
    > Niemczech i dwukrotny dojazd jest dla niego klopotliwy. Pozatym sprawa
    > zakupu przeciaga sie o kolejny miesiac :(

    To niech przy okazji umowy warunkowej, sporządzi pełnomocnictwo w formie
    aktu upoważniające kogoś do przeniesienia
    własności na Ciebie. Ba... może nawet upoważnić Ciebie i będziesz się
    reprezentował podczas przeniesienia sam.
    Jak to fajnie szło w akcie.... "sprzedaje sam sobie" :)

> [...]
    > nieruchomosci rolnych ? Jeden notariusz twierdzi ze bez problemu, drugi ze
    > nie (tlumaczac to tym ze odrolniona musi byc wiekszosc dzialki, a nie

    Nie wiem co rozumiesz przez odrolnienie, aby ominąć prawo pierwokupu, to
    działka musiała by
    być w planie zagospodarowania przestrzenego przeznaczona pod zabudowę lub
    mieć wydane warunki zabudowy.

    > Pytanie nr 2 - na ktorym etapie wybieram sobie (i czy wogole?;) czesc
    > dzialki ktora ma zostac odrolniona ? I jak dlugo to moze trwac ?

    Co znaczy część działki? Jeśli chcesz nabyć kawałek ziemi, to musi on
    być wydzieloną działką gruntu.
    Obawiam się, że to o czym mówisz dot. tylko rolników prowadzących gosp.
    rolne. tj. odrolnienie ziemi pod rozbudowę/budowę tegoż.

  • 3. Data: 2007-04-26 20:43:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2007 21:28:24 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > reprezentował podczas przeniesienia sam.
    > Jak to fajnie szło w akcie.... "sprzedaje sam sobie" :)

    Nie chce (on) tego zrobic :) Nie bo nie i kropka :-)

> [...]
    > działka musiała by
    > być w planie zagospodarowania przestrzenego przeznaczona pod zabudowę lub

    Nie ma tam jeszcze warunkow zagospodarowania terenu. 4 ludzi ktorzy
    kupowali dzialki od tego samego wlasciciela (bo byla to wczesniej jedna
    duza dzialka ktora zostala podzielona na kilka mniejszych) wlasnie w ten
    sposob ominelo ten durny przepis o agencji nieruchomosci rolnych :)
    Niestety nie mam z nimi kontaktu i nie moge sie poradzic, popytac :(

    > Co znaczy część działki?

    Tzn. mam dzialke 52ar, a odralniam sobie tylko "gratisowe" 5ar (nie wiem
    czy to nie jest dokladnie 549m2) gdzie bedzie dom, chodnik, droga do garazu
    etc. Reszta zostaje dalej "rolna". Na pewno tak sie da - dwoch notariuszy
    to niby potwierdza :)

    > Jeśli chcesz nabyć kawałek ziemi, to musi on
    > być wydzieloną działką gruntu.
    > Obawiam się, że to o czym mówisz dot. tylko rolników prowadzących gosp.
    > rolne. tj. odrolnienie ziemi pod rozbudowę/budowę tegoż.

    Nie nie, nie ma to nic wspolnego z rolnikami - jednym z warunkow tego
    wydzielenia kawalka ziemi z produkcji rolnej jest m.in. to ze dzialka nie
    moze byc wieksza niz 1ha i nie moga to byc klasy gruntu < IV. Juz samo to
    wyklucza rolnikow jako adresatow tej operacji.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 4. Data: 2007-04-27 09:15:09
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2007 22:43:04 +0200, Adam Szendzielorz napisał(a):

> [...]
    > wydzielenia kawalka ziemi z produkcji rolnej jest m.in. to ze dzialka
    > nie moze byc wieksza niz 1ha i nie moga to byc klasy gruntu < IV.
    Raczej: > IV gdyż chodzi Ci zapewno o to, że wyłączenie z prod. leśnej na
    cele nierolnicze i nieleśne gruntów o pow większej niż 1 ha i i klasie
    lepszej niż IV odbywa się po uzyskaniu zgody MRol. a nie Starosty.

    > Juz samo to wyklucza rolnikow jako adresatow tej operacji.
    To ile miałbyś kupić w końcu w wersji "minimalistyczno-wyłączeniowej"
    500m2? Rozumiem, że Twój scenariusz zakłada wyłączenie z prod. rolnej 499m2
    przez obecnego właściciela a następnie sprzedaż gruntu, który już nie jest
    rolą - w celu obejścia "problemu ANR".

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2007-04-28 15:53:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Fri, 27 Apr 2007 11:15:09 +0200, poreba napisał(a):

> [...]
    > przez obecnego właściciela a następnie sprzedaż gruntu, który już nie jest

    Chce kupic 52ar, a w tym wylaczone bedzie 500m2. To podobno ma rozwiazac
    problem ANR :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz