  • 21. Data: 2008-08-30 23:00:14
    Temat: Re: dwa etaty a informowanie pracodawcy
    Od: " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> napisał(a):

    > Na tej zasadzie wielu kierowców warszawskiej komunikacji miejskiej pracuje
    > przykładowo od 5:00 do 13:00 w Miejskich Zakładach Autobusowych a od 14:00
    > do 22:00 u innego przewoźnika, który świadczy usługi przewozowe dla m.st.
    > Warszawy. Było o tym głośno w TV i prasie.

    Akurat w przypadku kierowców istnieje podobny obowiązek, konkretnie obowiązek
    złożenia oświadczenia o liczbie godzin prowadzenia pojazdów w danym dniu /
    tygodniu / dwóch kolejnych tygodniach u innych przewoźników, a także o czasie
    odpoczynku. Podstawa: Ustawa o czasie pracy kierowców oraz Rozp. (WE)
    561/2006 (dawniej 3820/85 i 3821/85).

    Zwykle kierowcy oświadczają, że dany przewoźnik jest jedynym miejscem
    świadczenia przez nich pracy/usług w charakterze kierowcy. :)

    GK

  • 22. Data: 2008-09-01 05:17:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 30 Aug 2008 23:00:14 +0000 (UTC), Kroelewicz napisał(a):

    > Podstawa: Ustawa o czasie pracy kierowców oraz Rozp. (WE)
    > 561/2006 (dawniej 3820/85 i 3821/85).

    Dzięki.
    Tyle tych ustaw, że trudno wszystkie je ogarnąć.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 23. Data: 2008-09-01 10:18:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 15:51:16 -0500, witek napisał(a):

    > gdzies z ustawy podatkowej wynika, ze powinienes pracodawce poinformowac
    > o fakcie przekroczenia skali podatkowej, tak aby mogl naliczac
    > prawidlowe zaliczki na podatek, ale nie ma to nic wspolnego z podjeciem
    > pracy gdzie indziej.

    Nie - w ustawie o PIT każdy pracodawca liczy skalę tylko według tego co
    sam zapłacił. Sumowanie (i ewentualny wyższy próg) wychodzi dopiero przy
    rozliczeniu rocznym.
    Jedyna konieczność zawiadamiania dotyczy przekroczenia bodajże 250%
    średniej krajowej dla celu pobierania składek ZUS. Ale to nauczycielowi
    nawet na dwu pełnych etatach raczej nie grozi ;)

    Nie wiem czy nie ma jakichś obowiązków sumowania godzin lub czegoś innego
    wynikających z karty nauczyciela.

  • 24. Data: 2008-09-01 17:33:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Nie - w ustawie o PIT każdy pracodawca liczy skalę tylko według tego co
    > sam zapłacił. Sumowanie (i ewentualny wyższy próg) wychodzi dopiero przy
    > rozliczeniu rocznym.

    przeczytaj jednak ustawę.

  • 25. Data: 2008-09-01 18:45:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:g9h917$o93$4@inews.gazeta.pl>:

    > przeczytaj jednak ustawę.

    A coś bliżej będziesz łaskaw?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 26. Data: 2008-09-01 19:55:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > A coś bliżej będziesz łaskaw?

    Tak bliżej, to rozdział o zasadach pobierania
    zaliczek przez płatników - w szczególnosci oswiadczenia pracownikow
    dotyczące ograniczenia zaliczek o tę kwotę 1/12 tzw kwoty wolnej.

  • 27. Data: 2008-09-01 20:20:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:g9hhes$h0v$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Tak bliżej, to rozdział o zasadach pobierania
    > zaliczek przez płatników - w szczególnosci oswiadczenia pracownikow
    > dotyczące ograniczenia zaliczek o tę kwotę 1/12 tzw kwoty wolnej.

    Ale tam nie ma nic związanego z tym co witek pisał

    <q>
    > gdzies z ustawy podatkowej wynika, ze powinienes pracodawce poinformowac
    > o fakcie przekroczenia skali podatkowej, tak aby mogl naliczac
    > prawidlowe zaliczki na podatek
    </q>

    i co zostawił w cytacie, odsyłając następnie do ustawy

    <q>
    > Nie - w ustawie o PIT każdy pracodawca liczy skalę tylko według tego co
    > sam zapłacił. Sumowanie (i ewentualny wyższy próg) wychodzi dopiero przy
    > rozliczeniu rocznym.
    </q>

    Więc jeżeli wpierw pisze, że "gdzieś z ustawy", a następnie już bez
    ogródek odsyła do ustawy, to rozumiem, że właśnie przeczytał i znalazł
    odpowiedni zapis -- ja go nie mogę znaleźć i dlatego się dopytuję.

    A to o czym piszesz, to działa w druga stronę -- nie złożył
    oświadczenia, to płatnik nie może pomniejszać zaliczki

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 28. Data: 2008-09-01 20:41:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Ale tam nie ma nic związanego z tym co witek pisał

    > <q>
    > </q>

    Zakładam, że o to chodziło - choć przeciez nie trzeba
    nikomu dawać zgody na mniejsze zaliczki i wtedy nie trzeba
    informować o żadnych zmianach

    > i co zostawił w cytacie, odsyłając następnie do ustawy
    >
    > <q>
    > </q>

    Ja myślę, że go odesłał do ustawy w sensie ogólnym
    ustalania zaliczek - bo to co zapodał jureq to nie jest w zgodzie z ustawa-
    ale może niech się witek sam odwinie.

    > A to o czym piszesz, to działa w druga stronę -- nie złożył
    > oświadczenia, to płatnik nie może pomniejszać zaliczki

    jest to raczej kwestia prostowania faktów - większość pracodawców
    nie pyta się pracownika i liczy mu mniejsze zaliczki-jak ktoś nie chce
    doplacac na koniec roku, to woli miec gdzieś mniejsze zaliczki -
    ale bezposredniego zapisu o treści jak się spodziewałeś z dyskusji
    to ja też nie znam.

  • 29. Data: 2008-09-01 20:58:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:g9hk3s$o4p$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Ja myślę, że go odesłał do ustawy w sensie ogólnym
    > ustalania zaliczek - bo to co zapodał jureq to nie jest w zgodzie z ustawa-

    Z którym artykułem, bo już przestaję rozumieć kompletnie, zwłaszcza,
    że cytujecie co innego a odpowiadacie na co innego.

    jureq napisał, że w ustawie o PIT każdy pracodawca liczy skalę tylko
    według tego co sam zapłacił. Sumowanie (i ewentualny wyższy próg)
    wychodzi dopiero przy rozliczeniu rocznym.

    Co w tym zdaniu jest fałszywe?

    > jest to raczej kwestia prostowania faktów - większość pracodawców
    > nie pyta się pracownika i liczy mu mniejsze zaliczki

    I to właśnie jest niezgodne z ustawą, choć szczerze wątpię, że nie
    mają kwitu od pracownika, który to podpisał wszystko, co mu pani Basia
    z księgowości do podpisania dała.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 30. Data: 2008-09-01 21:08:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > według tego co sam zapłacił. Sumowanie (i ewentualny wyższy próg)
    > wychodzi dopiero przy rozliczeniu rocznym.

    On to napisał mało precyzyjnie.
    Analizując to dokładnie można uznać, że jest poprawnie,
    ale ja w pierwszym odruchu zrozumiałem, że pracodawca liczy
    tylko wg pierwszego progu a sumowanie i wyższe progi wychodzą dopiero
    w rozliczeniu rocznym.