  • Data: 2002-12-18 00:33:05
    Temat: Re: duze odsetki - czy mozna cos zaradzic ?
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "c-kasky" <c...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ato04e$u4n$1@serwer.infinity.net.pl...

    > Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeżeli tak, to nic nie mów o żadnych przedawnieniach.
    >
    > - Ok zalozmy ze splacam to w ratach zaczynajac od naleznosci glownej
    > W momencie gdy moj plan ratalny osiagnie zalozony przeze mnie pulap czyli
    na
    > obecna chwile suma splaconych rat pokryje naleznosc gl. i poprzedzajace 3
    > lata odsetek (przesuna sie o rok),
    > wtedy powinienem wystapic (zarzucic) windykatorowi przedawnienie reszty
    > odsetek.

    Po zakończeniu spłacania należności głównej, której wysokość jest z góry
    znana,
    wystąpisz do wierzyciela (w formie pisemnej), o podanie wartości pozostałych
    do zapłacenia odsetek (żądaj odpowiedzi pisemnej). Znając wysokość stóp %
    szybko sprawdzisz poprawność ich rozliczenia. W razie wątpliwości, zawsze
    możesz prosić o przedstawienie pełnego rozliczenia odsetek. Jeżeli pojawią
    się
    odsetki przedawnione, zgłosisz to i poprosisz o nowe, poprawne rozliczenie.
    Pamiętaj, że po oddaniu kwoty głównej, jesteś w dosyć komfortowej sytuacji,
    ponieważ w przypadku przeciągania się ustaleń, wysokość odsetek maleje a
    nie rośnie ! Dlaczego, to już chyba widzisz ?
    I jeszcze jedno. Odsetki za okres w którym będziesz spłacał należność
    główną,
    będą liczone od coraz niższej kwoty. Nie przegap tego, bo to Twoje
    pieniądze.

    Ciągle nie daje mi spokoju jedna myśl. Twój dług powstał w 1997 r.
    Podpisując
    w 2001 r. zobowiązanie, zrzekłeś się korzystania z zarzutu przedawnienia
    tylko
    do zobowiązania podstawowego, ale nie odsetek, które w tym momencie były
    już przedawnione. Jeżeli w mojej ocenie nie ma błędu, to nowe odsetki można
    naliczać dopiero od daty podpisania tego zobowiązania. Problem w tym, że ja
    nie jestem prawnikiem i tu mogę się mylić. Może ktoś lepszy wypowie się na
    ten temat ?

    > - Odnosnie powodztwa sadowego, wierzyciel moze wstapic na droge sadowa
    >w momencie niewywiazania sie przeze mnie z ustalonego zobowiazania.
    > Dobrze mysle ?

    Jeżeli przyjmie (na piśmie) Twój plan spłaty wierzytelności i będziesz go
    realizował, to nie. W każdym innym przypadku może.

    Joker