    From: "c-kasky" <c...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: duze odsetki - czy mozna cos zaradzic ?
    Date: Tue, 17 Dec 2002 09:43:34 +0100

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:%

> [...]
    ok

    > Opłaty za telefon, jako płatności okresowe, przedawniają się z upływem
    > 3 lat od daty wymagalności. Jeżeli dłużnik (abonent) nie podpisał zgody
    > (zobowiązania - art. 123 §1 p.2 k.c.) do zapłaty w okresie późniejszym
    > (spłata zaległych należności np: w ratach) , to jego zobowiązanie główne
    > oraz odsetki uległy już przedawnieniu.

    Tu moze byc problem poniewaz w 2001 r probowalem pojsc na taka ugode z GSM.
    3 lata jako okres na przedawnienie liczony jest zapewne od jakis terminow.
    Niestety nie wiem co moze byc datami granicznymi ustalajacymi ten termin.
    (data wymagalnosci czyli rozwiazanie umowy '97- data mojej propozycji
    pojscia na ugode '01) albo
    (wymagalnosc jako termin platnosci ost. rach '97 - np data zgody operatora
    na moja propozycje '01)
    3 lata zapewne musza uplynac co do dnia wiec wazne sa tu konkretne daty.
    Oczywiscie wszystko jest do odtworzenia.
    Mimo to zapoznam sie z art 123 kc majac nadzieje, ze znajde tam cos o tych
    terminach.

    Samo przedawnienie odstetek jest juz i tak satysfakcjonujace , stopy
    procentowe w latach przedawnionych byly najwyzsze.
    Dzieki Panstwa sugestiom warto jednak sprawdzic czy aby przedawnieniu nie
    ulegla cala platnosc (tu problem z datami).

    Dziekuje za zainteresowanie
    Miejmy nadzieje, ze to cos pomorze.
    Jezeli komus cos sie jeszcze nasunie to bardzo prosze

    A-sky