  • 1. Data: 2012-11-13 12:35:33
    Temat: dom w ewidencj zabytkow
    Od: "Michal D" <d...@g...com>

    Witam
    Od kiludziesięciu lat w mojej rodzinie jest działka na której stoi ponad
    stuletni dom. Od ponad 15 lat włascicielem jestem tylko ja (poprzednio mój
    ojciec).
    Chciałem zburzyć ten dom ponieważ jest w stanie nie nadającym sie do użytku
    i wybudować nowy. W trakcie załatwiania wszystkich dokumentów dowiedziałem
    się, że dom wpisany jest do ewidencji zabytków i niestety zburzyć go nie
    mogę, a odbudowa takiego samego nie wchodzi w grę. Dlaczego ani ja ani
    ojciec nie zostaliśmy powiadomieni o wpisaniu domu do ewidencji? Jak to
    rozwiązać? Dodatkowo jesli nie bede o ten dom dbal grożą mi jakies kary?
    Pytam, ponieważ w tym stanie jakim jest ten budynek postoi co najwyżej kilka
    lat. Nie mam zamiaru w to inwestowac, drugi dom moge posatwić w innej częsci
    działki lecz z czasem chciałbym sie tamtego pozbyć. Dodam jeszcze że
    budenek jest parterowy z cegły z wysokim drewnianym dachem.
    Sprzedaż działki traktuje jako ostateczne wyjście.
    Dziekuję za wszystkie pomocne informację.

  • 2. Data: 2012-11-13 16:39:08
    Temat: Re: dom w ewidencj zabytkow
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michal D wrote:

    > Jak to rozwiązać?
    > Dodam jeszcze że
    > budenek jest parterowy z cegły z wysokim drewnianym dachem.
    > Dziekuję za wszystkie pomocne informację.

    Może się spali?

  • 3. Data: 2012-11-13 16:53:17
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > rozwiązać? Dodatkowo jesli nie bede o ten dom dbal grożą mi jakies kary?

    W praktyce żadne.
    Przecież jak nie masz pieniędzy na remont to ich nie urodzisz i nie
    naprawisz. A że się rozpadło w międzyczasie. Jakby komuś naprawdę
    zależało to wyłożyłby na naprawę.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2012-11-13 17:05:54
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    A nie może się spalić dach i zawalić któraś ze ścian?

    Takie problemy załatwia się jak z wycinką drzew. Jak nie ma pozwolenia
    na wycięcie to drzewo prędzej czy później uschnie.

  • 5. Data: 2012-11-13 22:36:17
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2012-11-13 17:05, PesTYcyD pisze:
    > A nie może się spalić dach i zawalić któraś ze ścian?
    >
    > Takie problemy załatwia się jak z wycinką drzew. Jak nie ma pozwolenia
    > na wycięcie to drzewo prędzej czy później uschnie.

    A potem dostanie po łapach, bo nie zajmował się tym obiektem.

    --

    Jingiel

  • 6. Data: 2012-11-13 22:39:15
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2012-11-13 12:35, Michal D pisze:
    > Witam
    > Od kiludziesi?ciu lat w mojej rodzinie jest dzia?ka na kt?rej stoi ponad
    > stuletni dom. Od ponad 15 lat w?ascicielem jestem tylko ja (poprzednio m?j
    > ojciec).
    > Chcia?em zburzy? ten dom poniewa? jest w stanie nie nadaj?cym sie do u?ytku
    > i wybudowa? nowy. W trakcie za?atwiania wszystkich dokument?w dowiedzia?em
    > si?, ?e dom wpisany jest do ewidencji zabytk?w i niestety zburzy? go nie
    > mog?, a odbudowa takiego samego nie wchodzi w gr?. Dlaczego ani ja ani

    Tu masz napisaneco i jak
    http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinFiles/file/wlasc
    iciele_info.pdf

    --

    Jingiel

  • 7. Data: 2012-11-14 11:43:11
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-11-13 22:36, Jingiel pisze:

    > A potem dostanie po łapach, bo nie zajmował się tym obiektem.

    Może się zawalić ze starości. A nikt go nie zmusi do wydawania swoich
    pieniędzy na remont swojego zrujnowanego domu. To jest jego sprawa. Może
    się tym domem nie zajmować. Zima idzie niech po podleje porządnie mury
    wodą i się rozsadzą podczas mrozów.

  • 8. Data: 2012-11-15 18:31:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PesTYcyD wrote:

> [...]
    > Może się tym domem nie zajmować. Zima idzie niech po podleje
    > porządnie mury wodą i się rozsadzą podczas mrozów.

    takie myki to sie robi jak sie dobre plecy, wtedy można zrobic wszystko.