    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do prokuratora z nimi!
    Date: Sat, 20 Sep 2003 18:05:11 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    >Proszę więc o podanie na jakiej podstawie
    > kontrolerzy zatrzymują i obezwładniają gapowiczów.

    Pozwolę sobie powtórzyć to, co jest w tym wątku niemal od początku:
    Według mnie całkowicie stosuje się tu art. 45 § 2 kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art. 243 k.p.k.
    (nasz autor wątku był sprawcą o nieustalonej tożsamości, a złapanie
    kogoś bez biletu według mnie wystarcza jako uzasadnienie
    podejrzenia że czynił to bezprawie także wcześniej)

    Zatrzymując kogoś na gorącym uczynku bardzo żadko można mieć
    stuprocentową pewność co do zaistnienia wszystkich znamion
    przestępstwa czy wykroczenia (to ustala się w toku wszczynanego
    potem postępowania), a zatem wg mnie kanar wcale nie musi mieć w
    tym momencie jakichś niezbitych dowodów że to już 3 raz. Gdybyśmy
    aż tak wiele wymagali to nikogo nigdy byśmy na gorącym uczynku nie
    zatrzymali w ramach obywatelskiego zatrzymania (na zasadzie:
    wychodzi ktoś przez rozbitą witrynę z towarem ze sklepu ale my nie
    reagujemy, bo przecież może to być właściciel zabezpieczający swoją
    właśność)

    -> http://usenet.pomocprawna.info