  • Data: 2003-09-20 20:25:53
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nigdy nie masz w chwili zatrzymania pewności co do wszystkich
    > okoliczności czynu i prawo wcale tego nie wymaga w przepisach o
    > zatrzymaniu obywatelskim.

    Zacznijmy od tego, ze ani zaden obywatel, ani nawet policjant nie jest
    sędzią, a tylko taki moze zadecydowac prawomocnie czy dana osoba jest winna
    przestepstwa. Takze zatrzymanie obywatelskie ma miejsce, gdy istnieje
    _uzasadnione_podejrzenie_, ze dany obywatel dopuscil sie przestepstwa. Jesli
    lapie w tramwaju pacjenta bez biletu to mam pelne prawo domniemywac, ze nie
    jest to jego pierwszy raz, i doprowadzic go w zwiazku z tym na policje.

    pdr
    Olo