  • Data: 2003-09-20 18:41:11
    Temat: Re: sorx, Korekta.
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panie Rodrig, jako aplikant winieneś wiedzieć że prawodawca nie robi
    niedoróbek, gdyż jest z założenia racjonalny, a skoro jednak taka jest
    Twoja konkluzja to nie jest ona godna prawnika-praktyka bo zdaje się
    że zapomniałeś o czymś takim jak wykładnia prawa, do której w takiej
    sytuacji należy sięgnąc i która służy właśnie do wyjaśniania
    takich "niedoróbek".
    Cały czas uważam że kanar mając przed sobą kogoś nieznanego, bez
    dokumentów (a zatem o nieustalonej tożsamości) i bez biletu może
    dokonać obywatelskiego zatrzymania nie przekraczając prawa. Dla
    mnie to wystarcza by podejrzewać że mogło dojść do popełnienia
    wykroczenia z art. 121 k.w. i by niezwłocznie doprowadzić sprawcę na
    policję.

    -> http://usenet.pomocprawna.info