  • Data: 2003-09-20 18:28:10
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rodrig napisał(a):
    >

    > art 121 kw bardzo ogranicza stosowanie zatrzymania
    obywatelskiego, gdyż nie
    > wszystkie znamiona tego wykroczenia moga zostać ustalone na
    podstawie
    > okolicznosci w jakich ujęto osobę.

    Nigdy nie masz w chwili zatrzymania pewności co do wszystkich
    okoliczności czynu i prawo wcale tego nie wymaga w przepisach o
    zatrzymaniu obywatelskim. Wspomniałem o tym już nieco wyżej.
    Celowo przerysowując powiem tak: Dobrze że nie wymagasz aby w
    chwili takiego zatrzymania był już prawomocny wyrok za czyn właśnie
    popełniony na oczach zatrzymującego (wszak do chwili
    uprawomocnienia się wyroku obowiązuje zasada domniemania
    niewinności)

    Nie wystarczy, że ktoś jedzie na gapę,

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    -> http://usenet.pomocprawna.info