  • 1. Data: 2003-05-08 20:56:57
    Temat: do kiedy nalezy wymienic dowod osobisty
    Od: "gregor" <g...@W...z.pl>

    Witam

    Mam stary dowod osobisty a urodzilem sie w 1981 roku czyli mam dowod od
    1999 roku i jest to dowod stary z okladka ;) chcialbym sie dowiedziec do
    kiedy bede musial go wymienic na nowy. Szczerze mowiac to nie spieszy mi sie
    do wymiany na nowy bo trzeba za niego placic a na dodatek slyszalem, ze jest
    afera co do ochrony danych z tych "nowych dowodow" produkowanych przez jakas
    firme "kolesi" oczywiscie bede sie bronil nogami i rekoma aby go nie
    wymienic na nowy ale chciabym sie dowiedziec do kiedy formalnie mam czas.

  • 2. Data: 2003-05-08 21:16:15
    Temat: Re: do kiedy nalezy wymienic dowod osobisty
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "gregor" <g...@W...z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firme "kolesi" oczywiscie bede sie bronil nogami i rekoma aby go nie
    > wymienic na nowy ale chciabym sie dowiedziec do kiedy formalnie mam czas.

    wydane do końca 1972 - wymiana do końca 2003
    wydane w latach 1973-1980 - wymiana do końca 2004
    wydane w latach 1981-1991 - wymiana do końca 2005
    wydane w latach 1992-1995 - wymiana do końca 2006
    wydane w latach 1996-2000 - wymiana do końca 2007

    podstawę prawną stanowi ustawa o zmianie ustawy o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności
    gospodarczej (Dz.U. nr 113, poz. 733 ze zm.) z 1997r

  • 3. Data: 2003-05-09 13:43:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dodam dla porządku, że jeśli zajdzie konieczność jakiejkolwiek zmiany w
    dowodzie, na przykład adresu, to wymienią od razu, bo wzmianek w starych już
    nie robią.

  • 4. Data: 2003-05-10 00:58:28
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    Nie pamiętam ale najwcześniej po 2005r.

  • 5. Data: 2003-05-10 08:44:46
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

    > Dodam dla porządku, że jeśli zajdzie konieczność jakiejkolwiek zmiany w
    > dowodzie, na przykład adresu, to wymienią od razu, bo wzmianek w starych
    już
    > nie robią.

    ale np wydają potwierdzenie zameldowania jak nie chcesz jeszcze wymieniac
    dowodu (feler? wazne jest ono tylko 2 miesiące i kosztuje 16zł)

    Paweł
    p...@t...net