  • 1. Data: 2003-05-08 20:20:11
    Temat: Wyrobienie prawa jazdy bez stalego miejsca zamieszkania
    Od: "Sly" <s...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktos moze mi odpowiedziec w jaki sposob mozna wyrobic prawo jazdy jesli
    nie ma sie miejsca zameldowania? Czy jest jakas odpowiednia ustwa
    dotyczacego powyzszego tematu?

    Dziekuje
    Sylwek

  • 2. Data: 2003-05-08 23:22:29
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Sly" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jesli
    > nie ma sie miejsca zameldowania? Czy jest jakas odpowiednia ustwa
    a jak to jest w Polsce, można nie mieć miejsca zameldowania na stałe??

    Icek

  • 3. Data: 2003-05-09 07:31:22
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Sly" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jesli
    > a jak to jest w Polsce, można nie mieć miejsca zameldowania na stałe??

    zadzwoń do jakiegoś wydziału komunikacji, myślę, że wiedzą, sądzę , że w
    miejscu pobytu.
    Mi się udało załatwić prawo jazdy przez telefon, bez chodzenia i odstawania
    w kolejkach.

  • 4. Data: 2003-05-09 07:41:18
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

> [...]
    domene-regexp@do_DOT.pl> wrote in message
    > a jak to jest w Polsce, można nie mieć miejsca zameldowania na stałe??

    Da rade to zrobic: sprzedaje mieszkanie komus innemu i sie wymeldowuje.

  • 5. Data: 2003-05-09 08:08:16
    Od: Przemek <p...@...pl>

    On Fri, 9 May 2003 01:22:29 +0200, Michał Ickiewicz <> wrote:

    > a jak to jest w Polsce, można nie mieć miejsca zameldowania na stałe??

    Widac ze sie nie przeprowadzales :)

    Przy zmianie miejsca zamieszkania najpierw jedziemy z dowodem do urzedu
    obslugujacego stare miejsce zamieszkania i wymeldowywujemy sie.
    O ile pamietam trzeba podac gdzie bedziesz sie meldowal, ale
    nie ma problemu z podaniem dowolnego miejsca.
    Potem jedziemy do nowego urzedu i sie zameldowywujemy. Jesli ten krok
    pominiesz to zostajesz bez stalego miejsca zameldowania.

    --
    Przemek Swiderski

  • 6. Data: 2003-05-09 10:21:46
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sly wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy ktos moze mi odpowiedziec w jaki sposob mozna wyrobic prawo jazdy jesli
    > nie ma sie miejsca zameldowania? Czy jest jakas odpowiednia ustwa
    > dotyczacego powyzszego tematu?

    Kodeks postępowania administracyjnego, przepisy o właściwości? Wątpie,
    żeby było to regulowane inaczej.

    Art. 21. § 1. Właściwość miejscową organu administracji publicznej
    ustala się:
    (..)
    3) w innych sprawach - według miejsca zamieszkania (siedziby) w kraju, a
    w braku zamieszkania w kraju - według miejsca pobytu strony lub jednej
    ze stron; jeżeli żadna ze stron nie ma w kraju zamieszkania (siedziby)
    lub pobytu - według miejsca ostatniego ich zamieszkania (siedziby) lub
    pobytu w kraju.
    § 2. Jeżeli nie można ustalić właściwości miejscowej w sposób wskazany w
    § 1, sprawa należy do organu właściwego dla miejsca, w którym nastąpiło
    zdarzenie powodujące wszczęcie postępowania, albo w razie braku
    ustalenia takiego miejsca - do organu właściwego dla obszaru dzielnicy
    Śródmieście w m. st. Warszawie.

    KG

  • 7. Data: 2003-05-09 15:56:13
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

    Użytkownik "Sly" napisał

    > Czy ktos moze mi odpowiedziec w jaki sposob mozna wyrobic prawo jazdy
    jesli
    > nie ma sie miejsca zameldowania? Czy jest jakas odpowiednia ustwa
    > dotyczacego powyzszego tematu?

    lepiej trafic nie moglicie pracuje w wydziale komunikacji w prawach jazdy :)

    Istnieje mozliwosc wydania prawa jazdy bez meldunu stałego o ile jest to
    podparte uzasadnionymi wzgledami ( tak mowi ustawa prawo o ruchu drogowym)

    przykład:
    pani X mieszkała na terenie powiatu Y zameldowała sie czasowo w miejscowosci
    Z ze wzgledu na poszukiwanie pracy bo w miejscowosci Y miała małe szanse
    znalezienia pracy
    wydalismy jej prawo jazdy bez miejsca zameldowania
    w takich przypadkach spisuje sie protokół przesłuchania strony we własciwym
    miejscowo wydziale komunikacji

    Paweł
    p...@t...net