    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do czego służy ziobrotura i czy trzeba reformować sądy
    Date: Mon, 16 Jan 2023 14:59:22 +0100

    Dnia Mon, 16 Jan 2023 11:29:54 -0000 (UTC), Jacek napisał(a):

    > A nie przyszło ci do głowy że sędzia po prostu nie dostrzegł potrzeby
    > aresztu bo dowody w sprawie były żelazne i nie groziło mataczenie?
    > A prokurator który kazał wycofać wniosek był tego samego zdania co sędzia?
    > Natomiast prokurator który nakazał areszt był nadgorliwy i chciał się
    > wykazać przed Ziobrą bezkompromisowością?

    Wszystko jest możliwe, zwłaszcza pod czujnym okiem Mniej niż Zera.

    To jeszcze dorzucę cytaty z GW:

    "Podejrzewani w sprawie karuzeli vatowskiej coraz śmielej mieli przytaczać
    śledczym słowa Łukasza Sz., który gwarantował im, że sprawa ma parasol
    ochronny na samej górze w policji. Opowiadali o przenoszonych przez Sz. w
    reklamówkach pieniądzach, o dokumentujących to wewnętrznych nagraniach z
    firm i hurtowni
    Przez dłuższy czas panowała dziwna atmosfera. Niby mamy bombę, ale wiemy,
    kto jest w to zamieszany, więc chyba lepiej ten wątek karuzeli odpuścić. W
    efekcie opowieści "przedsiębiorców" w ogóle nie trafiały do akt śledztwa.
    Ale do czasu. Kiedy już sprawa udziału Łukasza Sz. w karuzeli vatowskiej
    zaczęła wybijać coraz mocniej, funkcjonariusze spisując zeznania, zaczęli
    odłączać komputery od sieci, tak by koledzy za ścianą nie mogli od razu
    poznać ich treści."

    A to o samym Ziarnkiewiczu:

    "48-letni dziś Ziarkiewicz zrobił za czasów PiS i Zbigniewa Ziobry wielką
    karierę. Przed 2015 r. był szeregowym śledczym w Prokuraturze Okręgowej w
    Zamościu. Zajmował się przede wszystkim sprawami związanymi z
    przestępczością narkotykową - przemytem czy dilerką przed szkołami.

    Za czasów "dobrej zmiany" szybko został szefem Prokuratury Okręgowej w
    Zamościu, a wkrótce potem szefem Prokuratury Regionalnej w Lublinie.

    Od tego czasu właśnie do Lublina zaczęły trafiać niewygodnie dla PiS
    śledztwa. Chodzi m.in. o głośne postępowanie dotyczące europosła Ryszarda
    Czarneckiego w sprawie tzw. kilometrówki, czyli dojazdów na posiedzenia
    europarlamentu.
    Podległa Ziarkiewiczowi Prokuratura Okręgowa w Zamościu zajmuje się tą
    sprawą już od ponad dwóch i pół roku i niewiele z tego wynika. Śledczy
    wciąż tłumaczą się utrudnionym dostępem do oryginalnych dokumentów
    znajdujących się w siedzibie europarlamentu, a także tym, że część świadków
    wskazanych przez OLAF mieszka za granicą.

    Prokuratura Regionalna w Lublinie ściga za to z dużym zaangażowaniem
    mecenasa Romana Giertycha i rzekome przywłaszczenie przez niego ponad 92
    mln zł na szkodę giełdowej spółki Polnord."

    No takie zbiegi okoliczności.; nic nie poradzisz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl