  • 1. Data: 2023-01-16 12:11:40
    Temat: do czego służy ziobrotura i czy trzeba reformować sądy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Łukasz Sz. robił wały na VAT, więc ziobrotura w Lublinie postawiła mu 5
    zarzutów, w tym o udziale w grupie przestępczej i praniu brudnych
    pieniędzy. Wniosek o trzymiesięczny areszt dla trójki najbardziej
    umoczonych w przypadku Łukasza Sz. został odrzucony przez sędziego
    Wojciecha Smoluchowskiego. Prowadzący sprawę prokurator odwołał się od
    decyzji i wtedy jego przełożony Jerzy Ziarkiewicz, który zrobił oszałamiają
    karierę za dobrej zmiany, kazał wycofać wniosek.

    Łukasz Sz. to brat Jarosława Szymczyka, tego co to został poszkodowany
    przez granatnik.

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,29361951,gw-prok
    uratur-od-ziobry-chroni-brata-komendanta-szymczyka.h
    tml

    Wersja pełna:
    https://lublin.wyborcza.pl/lublin/7,48724,29361090,p
    rokuratur-od-ziobry-chroni-brata-komendanta-szymczyk
    a-w-tle.html?_ga=2.113216004.1284198501.1673855787-1
    21438969.1650544474#S.MT-K.C-B.1-L.1.duzy

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-01-16 12:27:13
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 12:11, Olin pisze:
> [...]
    > decyzji i wtedy jego przełożony Jerzy Ziarkiewicz, który zrobił oszałamiają
    > karierę za dobrej zmiany, kazał wycofać wniosek.

    Można dodać, że wg informatora wyborczej, prokurator prowadzący zażądał
    polecenia na piśmie i takie pismo otrzymał.

  • 3. Data: 2023-01-16 12:29:54
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 16 Jan 2023 12:11:40 +0100, użytkownik Olin napisał:

    > Wniosek o trzymiesięczny areszt dla trójki najbardziej umoczonych w
    > przypadku Łukasza Sz. został odrzucony przez sędziego Wojciecha
    > Smoluchowskiego.

    A nie przyszło ci do głowy że sędzia po prostu nie dostrzegł potrzeby
    aresztu bo dowody w sprawie były żelazne i nie groziło mataczenie?
    A prokurator który kazał wycofać wniosek był tego samego zdania co sędzia?
    Natomiast prokurator który nakazał areszt był nadgorliwy i chciał się
    wykazać przed Ziobrą bezkompromisowością?

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2023-01-16 14:59:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Jan 2023 11:29:54 -0000 (UTC), Jacek napisał(a):

> [...]
    > Natomiast prokurator który nakazał areszt był nadgorliwy i chciał się
    > wykazać przed Ziobrą bezkompromisowością?

    Wszystko jest możliwe, zwłaszcza pod czujnym okiem Mniej niż Zera.

    To jeszcze dorzucę cytaty z GW:

    "Podejrzewani w sprawie karuzeli vatowskiej coraz śmielej mieli przytaczać
    śledczym słowa Łukasza Sz., który gwarantował im, że sprawa ma parasol
    ochronny na samej górze w policji. Opowiadali o przenoszonych przez Sz. w
    reklamówkach pieniądzach, o dokumentujących to wewnętrznych nagraniach z
    firm i hurtowni
    Przez dłuższy czas panowała dziwna atmosfera. Niby mamy bombę, ale wiemy,
    kto jest w to zamieszany, więc chyba lepiej ten wątek karuzeli odpuścić. W
    efekcie opowieści "przedsiębiorców" w ogóle nie trafiały do akt śledztwa.
    Ale do czasu. Kiedy już sprawa udziału Łukasza Sz. w karuzeli vatowskiej
    zaczęła wybijać coraz mocniej, funkcjonariusze spisując zeznania, zaczęli
    odłączać komputery od sieci, tak by koledzy za ścianą nie mogli od razu
    poznać ich treści."

    A to o samym Ziarnkiewiczu:

    "48-letni dziś Ziarkiewicz zrobił za czasów PiS i Zbigniewa Ziobry wielką
    karierę. Przed 2015 r. był szeregowym śledczym w Prokuraturze Okręgowej w
    Zamościu. Zajmował się przede wszystkim sprawami związanymi z
    przestępczością narkotykową - przemytem czy dilerką przed szkołami.

    Za czasów "dobrej zmiany" szybko został szefem Prokuratury Okręgowej w
    Zamościu, a wkrótce potem szefem Prokuratury Regionalnej w Lublinie.

    Od tego czasu właśnie do Lublina zaczęły trafiać niewygodnie dla PiS
    śledztwa. Chodzi m.in. o głośne postępowanie dotyczące europosła Ryszarda
    Czarneckiego w sprawie tzw. kilometrówki, czyli dojazdów na posiedzenia
    europarlamentu.
    Podległa Ziarkiewiczowi Prokuratura Okręgowa w Zamościu zajmuje się tą
    sprawą już od ponad dwóch i pół roku i niewiele z tego wynika. Śledczy
    wciąż tłumaczą się utrudnionym dostępem do oryginalnych dokumentów
    znajdujących się w siedzibie europarlamentu, a także tym, że część świadków
    wskazanych przez OLAF mieszka za granicą.

    Prokuratura Regionalna w Lublinie ściga za to z dużym zaangażowaniem
    mecenasa Romana Giertycha i rzekome przywłaszczenie przez niego ponad 92
    mln zł na szkodę giełdowej spółki Polnord."

    No takie zbiegi okoliczności.; nic nie poradzisz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2023-01-16 15:01:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

  • 6. Data: 2023-01-16 15:31:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

  • 7. Data: 2023-01-16 15:49:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Jan 2023 11:29:54 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > A nie przyszło ci do głowy że sędzia po prostu nie dostrzegł potrzeby
    > aresztu bo dowody w sprawie były żelazne i nie groziło mataczenie?

    To dlaczego zamknal pozostałą dwojkę?
    W ich przypadku dowody były kiepskie, wiec musieli posiedziec ? :-)

    > A prokurator który kazał wycofać wniosek był tego samego zdania co sędzia?
    > Natomiast prokurator który nakazał areszt był nadgorliwy i chciał się
    > wykazać przed Ziobrą bezkompromisowością?

    Jest jeszcze mozliwosc, ze dowody sa kiepskie, a sprawa dęta, i
    prokurator chroni uczciwego obywatela przed niesprawiedliwą odsiadką.

    Ale w obu sytuacjach najprosciej niz nie robic - sad oceni ponowny
    wniosek tak samo i aresztu nie będzie. A jak bedzie, to widać się
    slusznie nalezal :-)

    No chyba, ze komus zalezy, zeby Sz. nie siedzial.

    J.

  • 8. Data: 2023-01-16 16:43:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 12:29, Jacek pisze:

    > A nie przyszło ci do głowy że sędzia po prostu nie dostrzegł potrzeby
    > aresztu bo dowody w sprawie były żelazne i nie groziło mataczenie?

    No akurat w tym przypadku mi nie przyszło do głowy. Dziwne;)

    > A prokurator który kazał wycofać wniosek był tego samego zdania co sędzia?

    No chyba nie bardzo był tego zdania, skoro dostał polecenie służbowe, i
    żeby pokazać jak się z nim dogłębnie zgadza poprosił je na piśmie (i
    dostał).

    Tak swoją drogą granatnikow to ma dopuszczenie do informacji niejawnych?
    No żeby dostać na poziom tajne to rodzinę prześwietlają...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-01-16 16:57:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > Tak swoją drogą granatnikow to ma dopuszczenie do informacji niejawnych?
    > No żeby dostać na poziom tajne to rodzinę prześwietlają...

    Kruk krukowi oka nie wykole.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2023-01-16 16:59:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 16:57, Zbynek Ltd. pisze:

    > Kruk krukowi oka nie wykole.

    A to nie z kurwami było i łbem?

    --
    Shrek