  • 1. Data: 2004-05-21 04:56:01
    Temat: do Falkenstein
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Nie wiem dlaczego udzieliłeś mi wymijającej odpowiedzi, przecież ja się
    pytałem co mam powiedzieć przed sądem zeby dostać to odroczenie, a Ty mi
    napisałeś :

    Szczególnie ciezkim skutkiem NIE JEST:

    1. utrata pracy
    2. utrata przez rodzinę jedynego zywiciela
    3. zerwanie kontaktu z dziećmi
    4. przerwanie spłacania kredytu - chyba, że zostały ci jeszcze tylko ze 2-3
    raty i masz z czego spłacać.
    5. przerwanie remontu mieszkania
    6. przerwanie nauki - chyba, że do magisterki zostało ci jeszcze 2-3
    miesiące i dotad dobrze ci szło.
    7. utrata przez członka rodziny jedynego opiekuna - jest pomoc społeczna.

    A ja bym chciał wiedzieć co SZCZEGÓLNIE CIĘŻKIM SKUTKIEM JEST, zeby tam nie
    trafić.

    Albo lepiej, odrazu się zapytam ile i komu trzebaby "posmarować" zeby mi
    kare skasowali ???

  • 2. Data: 2004-05-21 07:00:00
    Temat: Re: do Falkenstein
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2004 06:56:01 +0200, łysy <v...@p...fm> napisał:

    > Nie wiem dlaczego udzieliłeś mi wymijającej odpowiedzi, przecież ja się
    > pytałem co mam powiedzieć przed sądem zeby dostać to odroczenie, a Ty mi
    > napisałeś :

    Przed sądem zasadniczo powinno się mówić prawdę. Sędziowie penitencjarni
    to chodzące wykkrywacze kłamstw. Takich bajerów jakie się im póbuje
    wciskać to nawet w reklamach nie mozna usłyszeć.

> [...]
    > 7. utrata przez członka rodziny jedynego opiekuna - jest pomoc społeczna.
    >
    > A ja bym chciał wiedzieć co SZCZEGÓLNIE CIĘŻKIM SKUTKIEM JEST, zeby tam

    A dokładniej: trafić tam 6 miesięcy później. Bo zeby nie trafić wogóle to
    w zasadzie pozostaje tylko ułakawienie przez Prezydenta (ewentualnie jak
    uzyskasz łącznie rok odroczenia to mogą jeszcze raz zawiesić).
    Niestety orzecznictwo opiera się na tym co nie jest ciezkim skutkiem,
    dlatego łatwiej się to podaje w ten sposób. A co byłoby ciężkim skutkiem?
    Np:
    1. masz samochód w leasing i musisz zapłacić jeszcze kilka rat a że masz
    pracę odroczenie kary o 6 miesięcy bardzo by ci pomogło, bo jak go nie
    zapłacisz to go stacisz.
    2. potrzebujesz przeszczepu wątroby, dializ, stałej opieki osób drugich,
    jesteś w trakcie leczenia, które nie może być kontnuowane w szpitalu AŚ
    Mokotów
    3. kończysz naukę, masz ustalony termin obrony pracy i wykonanie kary
    teraz oznaczałoby utratę szansy/możliwości
    4. twoja matka/babcia/małżonka/ktokolwiek jest niezdolna do pracy, nie
    otrzymuje renty a ty jesteś jej jedynym zywicielem
    5. masz żniwa/wykopki i nikogo kto by to zrobił za ciebie - odroczka tylko
    do końca żniw.

    > Albo lepiej, odrazu się zapytam ile i komu trzebaby "posmarować" zeby mi
    > kare skasowali ???

    NIkt ci kary nie skasuje. Co najwyżej odroczą na 6 miesięcy. a potem może
    znowu na 6 miesiący, potem może zawieszą. A łapówkę to prosze bardzo
    możesz próbować dać. Zapewniam cię, że efekt będzie interesujący...

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 3. Data: 2004-05-21 11:14:03
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Pewnie odrazu by mnie wsadzili za próbe przekupstwa...., i jeszcze jedno
    pytanko, dlaczego napisałeś "sędziowie penitencjarni" ?? czyżby taki własnie
    sędzia miał decydować o tym czy dać mi to odroczenie czy nie ?

  • 4. Data: 2004-05-21 11:16:19
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    P.S.

    a jeszcze mógłbyś mi powiedzieć czy w moim przypadku moze być coś takiego
    jak kasacja kary, kiedyś ktoś wspomniał o tym tu na grupie , nie wiem czy to
    dobrze zinterpretowałem .....

  • 5. Data: 2004-05-21 13:26:58
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2004 13:16:19 +0200, łysy <v...@p...fm> napisał:

> [...]
    >
    > a jeszcze mógłbyś mi powiedzieć czy w moim przypadku moze być coś takiego
    > jak kasacja kary, kiedyś ktoś wspomniał o tym tu na grupie , nie wiem

    1. co do sędziów penitencjarnych - to tytuł przysługujący sędziom którzy
    zajmują się sprawami skazanych. Odroczenia, przerwy w karze, warunkowe
    zwolnienia to ich działka.

    2. a co do kasacji kary to czegoś takiego nie ma. Jest co najwyżej kasacja
    wyroku.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 6. Data: 2004-05-22 05:43:16
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    no to właśnie mnie interesuje kasacja tego wyroku, mógłbyś mi to przybliżyć
    ? co się z tym wiąże itp. ? jak się o to starać ?

    z góry serdecznie Ci dziękuje