  • 51. Data: 2006-09-18 00:38:58
    Temat: Re: dług
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Arapaho wrote:

    > A kto mówi o wpuszczaniu? Windykator przychodzi z Tobą porozmawiać. Może byc
    > na klatce.
    A na klatce to on sobie może stać.

    > Mało jeszcze wiesz. Banki odpsrzedają BTE innym bankom, firmom
    > windykacyjnym, pomijam fakt, że mają swoich windykatorów. A to dlatego, że
    > czasami lepiej taki dług sprzedać, niz liczyć na komornika.

    A co firma windykacyjna może zrobić więcej niż bank z takim tytułem?
    Chyba tylko pójść do komornika.

  • 52. Data: 2006-09-18 00:48:57
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:eekl8q$1d8$2@inews.gazeta.pl...

    > To może podasz podstawę prawną? W KPC jest tylko mowa o mieszkaniu
    > dłużnika, a jeśli z faktu zameldowania nie wynikają żadne prawa do
    > lokalu, to fakt zameldowania kogoś pod jakimś adresem nie daje mu tytułu
    > do tego miejsca zamieszkiwania. Tak więc to, że Kowalski gdzieś jest
    > zameldowany, nie stanowi o tym, że miejsce zameldowania staje się jego
    > mieszkaniem.

    Uwierz mi, że jak komornik będzie miał nakaz na konkretną osobę z
    konkretnym adresem zameldowania, to do tego lokalu wjedzie tak czy siak.
    I nie będzie dociekał dlaczego ten ktoś tam jest zameldowany i czy
    faktycznie mieszka lub nie.

    > Jeśli okazuje się, że tytuł prawny do lokalu (gdzie zameldowany jest
    > dłużnik) przysługuje innej osobie, to komornik może jedynie prosić
    > właściciela lub osobę posiadającą tytuł do lokalu o wyjawienie majątku
    > dłużnika, znajdującego się w tym lokalu. Nie ma prawa egzekwować z tej
    > nieruchomości, gdyż dłużnik nie ma tytułu do tego mieszkania.

    Nie, to komornik na podstawie takiej informacji może od egzekucji odstąpić.
    A właścicielowi lokalu będzie słuzyło prawo wniesienia skargi na
    czynności komornika. Ale po, a nie przed.

    > Tak samo gdy wynajmujesz komuś pokój, jeśli do osoby tej przychodzi
    > komornik, to wskazujesz izbę zajmowaną przez dłużnika i finał. Komornik
    > nie ma prawa zajmować przedmiotów z całej nieruchomości, gdyż dłużnik
    > posiada tytuł tylko do danego pomieszczenia. Finito.

    Jak komornikowi taki dokument pokażesz i pokój wskażesz.

    j.w.

  • 53. Data: 2006-09-18 00:58:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Nie, to komornik na podstawie takiej informacji może od egzekucji
    > odstąpić.
    > A właścicielowi lokalu będzie słuzyło prawo wniesienia skargi na czynności
    > komornika. Ale po, a nie przed.

    Jeśli ktoś go wpuści. Ja komornika nie wpuszczę i co mi zrobisz?
    Myślisz, że policja podejmie interwencję, jeśli komornik nie będzie miał
    tytułu, na właściciela, który to komornika nie chce wpuścić? Żaden policjant
    swojego łba pod tym nie podłoży. Tytuły są na konkretnych ludzi, a nie
    lokale. Adres służy tylko jako namiar na taką osobę i pozwala na jej
    identyfikację, ale nie daje podstaw do wtargnięcia do takiego lokalu.
    I to ty uwierz, że jeśli komornik gdzieś wchodzi siłą, to 3x upewni
    się, czy dana nieruchomość należy rzeczywiście do dłużnika. Za dobra fucha,
    żeby ją głupio stracić.

  • 54. Data: 2006-09-18 01:08:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Tak więc jeśli mieszkanie jest moje mam prawo nie wpuścić
    > komornika, chociażby twierdził, że jest tu zameldowanych 20 dłużników.

    No to powodzenia.
    Jak komornik przyszedł sam, to sie pewnie odwróci na pięcie, bo nie
    będzie przecież z tobą dyskusji na klatce odstawiał.
    Jutro przyjdzie w asyscie policji.
    Najpierw usłyszysz, żebyś nie utrudniał pracy komornika, a potem po
    prostu grzecznie zostaniesz skuty w kajdanki.

  • 55. Data: 2006-09-18 01:13:18
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Jeśli ktoś go wpuści. Ja komornika nie wpuszczę i co mi zrobisz?
    > Myślisz, że policja podejmie interwencję, jeśli komornik nie będzie miał
    > tytułu, na właściciela, który to komornika nie chce wpuścić?

    Oczywiście, że wejdzie jesli będzie miał nakaz na osobę pod tym adresem.

    > Żaden
    > policjant swojego łba pod tym nie podłoży.

    Policjant pójdzie na interwencję z komornikiem i nie będzie dochodził
    czy komornik ma rację, czy nie.

    Tytuły są na konkretnych
    > ludzi, a nie lokale.
    Na konkretnych ludzi w konkretnych miejscach.

    Adres służy tylko jako namiar na taką osobę i
    > pozwala na jej identyfikację, ale nie daje podstaw do wtargnięcia do
    > takiego lokalu.
    Znowu to samo. Komornik z wyrokiem sądu gdzie jest napisany adres jak
    byk wejdzie do tego lokalu niezależnie od tego kto jest jego właścicielem.

    > I to ty uwierz, że jeśli komornik gdzieś wchodzi siłą, to 3x upewni
    > się, czy dana nieruchomość należy rzeczywiście do dłużnika. Za dobra
    > fucha, żeby ją głupio stracić.

    Coś ty się tej własności uparł.
    Ci co nie mają własnych mieszkań są nieosiągalni dla komorników czy jak?

  • 56. Data: 2006-09-18 01:15:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "Arapaho" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie WŁAŚCICIELA, ale wtedy gdy ma nakaz na właściciela, a nie na
    > jego ciotkę, która tam jest wg komornika zameldowana.

    Nie wg. komornika tylko wg. wyroku sądu.

    > Czyli wg Ciebie komornik może wejść do każdego lokalu, który mu się
    > zaśni?
    Wcześniej udaje się do wróżki.

    > A co jeśli na wyroku jest adres X, a osoba na którą jest tytuł, była już
    > od tego czasu zameldowana także w lokalu Y i Z? Komornik może wejść do
    > każdego z tych lokali?
    Jeśli biuro meldunkowe potwierdzi, że jest to aktualny adres
    zameldowania osoby X to wejdzie.

    > Komornik nie jest powołany do ustalania zasadności tytułu, ale jest
    > jak najbardziej odpowiedzialny za to czyj zajmuje majątek i jeśli
    > wejdzie do mieszkania, którego właścicielem jest ktoś inny, niż ta osoba
    > na którą jest tytuł, to zdrowo za to beknie. To jest zwyczajne włamanie
    > lub napad, w zależności od okoliczności.

    No popatrz, to wszyscy komornicy już siedzą.

  • 57. Data: 2006-09-18 01:25:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:eekrrg$cli$1@inews.gazeta.pl...
    > Coś ty się tej własności uparł.
    > Ci co nie mają własnych mieszkań są nieosiągalni dla komorników czy jak?

    Nie, oni mają tytuł prawny do lokalu. Umowę najmu itp.

    Jak już mówiłem wskaż mi art. w KPC (art. 758-1088), który pozwala
    komornikowi zająć majątek, lub wejść do nieruchomości nie należącej do
    dłużnika. Wskaż gdzie jest zapis, że komornik ma prawo przyjść i zająć
    cokolwiek tylko dlatego, że w tytule egz.jest dany adres? Takie to trudne?

    I jeszcze jeden hint:

    "mieszkanie dłużnika" nie jest równy "adresowi zameldowania dłużnika". Co
    najwyżej "adres zameldowania dłużnika", może stanowić "miejsce przebywania
    dłużnika". Ale KPC nie pozwala nawet na zajęcie czegokolwiek w miejscu
    przebywania dłużnika.

  • 58. Data: 2006-09-18 01:29:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Nie wg. komornika tylko wg. wyroku sądu.

    Wyrok jest na osobę a nie na lokal.

    > Jeśli biuro meldunkowe potwierdzi, że jest to aktualny adres zameldowania
    > osoby X to wejdzie.

    Wejdzie i beknie. Ewentualnie nie wejdzie, bo mu właściciel na to nie
    pozwoli.

    > No popatrz, to wszyscy komornicy już siedzą.

    Nie wszyscy, ale ludzie mają coraz większą świadomość przysługujących im
    praw i wobec coraz większej liczbie komorników prowadzone są postępowania.
    Poza tym nie każdy komornik działa wbrew prawu, jak wszędzie tak i wśród
    komorników jest buractwo i porządni ludzie.

  • 59. Data: 2006-09-18 01:29:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:eekrhs$c8s$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jutro przyjdzie w asyscie policji.
    > Najpierw usłyszysz, żebyś nie utrudniał pracy komornika, a potem po prostu

    Podstawę prawną tego, że policja ma obowiązek pomagać komornikowi w
    popełnianiu przestępstwa też podasz? Może na początek podaj art KPC, który
    pozwala komornikowi wejść do nieruchomości nie należącej do dłużnika. Dla
    ułatwienia art. dotyczące egzekucji komorniczej zaczynają się od art. 758 a
    kończą na 1088.

  • 60. Data: 2006-09-18 02:17:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie wg. komornika tylko wg. wyroku sądu.

    W wyroku sądu są tylko dane identyfikacyjne. Ewentualny adres jest jedną
    z nich.

    > Wcześniej udaje się do wróżki.

    No, jeśli mówisz o takich komornikach, co to polecenia od wróżek oraz
    różnych głosów bezcielesnych przyjmują...

    > Jeśli biuro meldunkowe potwierdzi, że jest to aktualny adres
    > zameldowania osoby X to wejdzie.

    Odpornyś...

    Przecież TK wyraźnie orzekł, że meldunek służy WYŁĄCZNIE celom
    ewidencyjnym ludności. Nie stanowi rejestru własności ani nawet prawa do
    dysponowania lokalem.