    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dług
    Date: Sun, 17 Sep 2006 19:48:57 -0500
    <op.tfzcwpvgwe398m@jerzy> <eehav1$pr8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eehhlf$17q$1@news.dialog.net.pl>
    <450c5ca1$0$17963$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eehs81$8h4$1@news.dialog.net.pl>
    <450c6c75$0$17952$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eehvln$oj8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <450cfc62$0$17969$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eej51a$8h4$3@news.dialog.net.pl>
    <450d8e5e$0$17944$f69f905@mamut2.aster.pl> <450dc0b8$1@news.home.net.pl>
    <450db7f1$0$17943$f69f905@mamut2.aster.pl> <450dd1ac$1@news.home.net.pl>
    <eekl8q$1d8$2@inews.gazeta.pl> <450de1dc$1@news.home.net.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:eekl8q$1d8$2@inews.gazeta.pl...

    > To może podasz podstawę prawną? W KPC jest tylko mowa o mieszkaniu
    > dłużnika, a jeśli z faktu zameldowania nie wynikają żadne prawa do
    > lokalu, to fakt zameldowania kogoś pod jakimś adresem nie daje mu tytułu
    > do tego miejsca zamieszkiwania. Tak więc to, że Kowalski gdzieś jest
    > zameldowany, nie stanowi o tym, że miejsce zameldowania staje się jego
    > mieszkaniem.

    Uwierz mi, że jak komornik będzie miał nakaz na konkretną osobę z
    konkretnym adresem zameldowania, to do tego lokalu wjedzie tak czy siak.
    I nie będzie dociekał dlaczego ten ktoś tam jest zameldowany i czy
    faktycznie mieszka lub nie.

    > Jeśli okazuje się, że tytuł prawny do lokalu (gdzie zameldowany jest
    > dłużnik) przysługuje innej osobie, to komornik może jedynie prosić
    > właściciela lub osobę posiadającą tytuł do lokalu o wyjawienie majątku
    > dłużnika, znajdującego się w tym lokalu. Nie ma prawa egzekwować z tej
    > nieruchomości, gdyż dłużnik nie ma tytułu do tego mieszkania.

    Nie, to komornik na podstawie takiej informacji może od egzekucji odstąpić.
    A właścicielowi lokalu będzie słuzyło prawo wniesienia skargi na
    czynności komornika. Ale po, a nie przed.

    > Tak samo gdy wynajmujesz komuś pokój, jeśli do osoby tej przychodzi
    > komornik, to wskazujesz izbę zajmowaną przez dłużnika i finał. Komornik
    > nie ma prawa zajmować przedmiotów z całej nieruchomości, gdyż dłużnik
    > posiada tytuł tylko do danego pomieszczenia. Finito.

    Jak komornikowi taki dokument pokażesz i pokój wskażesz.

    j.w.