  • 1. Data: 2006-09-16 11:04:59
    Temat: premia regulaminowa
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Witam,

    Jest umowa o prace. W umowie stoi, ze wynagrodzenie
    sklada sie z czesci stalej + premia regulaminowa.
    Jesli pracodawca zmniejsza premie regulaminowa,
    to czy jest to rownoznaczne z wypowiedzeniem warunkow pracy?

    Jaki jest tryb zmniejszania premii regulaminowej?
    Chodzi mi oto, czy: musi byc na pismie? Czy jest
    jakis tryb odwolwaczy itp

    Bede wdzieczny za podstawe prawna.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 2. Data: 2006-09-16 19:55:06
    Temat: Re: premia regulaminowa
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > Jaki jest tryb zmniejszania premii regulaminowej?
    > Chodzi mi oto, czy: musi byc na pismie? Czy jest

    To problem bardzo zlozony .Prawo do premii powstaje w razie wystapienia
    okolicznosci przewidzianych w tzw. regulaminach pemiowania , które
    konkretyzuja postanowienia odpowiednich aktów placowych bedacych zródlem
    prawa do premii okreslonego rodzaju.
    Napisz szczególowo co stanowi regulamin premiowania ?
    Premie charakteryzuja 3 element:
    - uzupelniajacy charakter
    - niestaly skladnik wynagrodzenia
    swiadczenie obowiazkowe przyslugujace z tyt. ekwiwalentu za okreslone
    wyniki. W razie uzyskania tych wyników pracownik ma roszczenie o zaplate
    premii.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-18 13:31:41
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "intercomln" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadczenie obowiazkowe przyslugujace z tyt. ekwiwalentu za okreslone
    > wyniki. W razie uzyskania tych wyników pracownik ma roszczenie o zaplate

    Regulamin premiowania mowi, ze:
    1. Premia w wysokosci X % przysluguje kazdemu pracownikowi
    2. Zmniejszenie moze byc w przypadku nienalezytego wywiazywania sie z
    obowiazkow

    Przy czym te obowiazki nie sa opisane, a w umowie o prace sa bardzo
    ogolne - zadnych wskaznikow, liczb, konkretow.

    Czy w takim wypadku obnizenie premii jest rownoznaczne

  • 4. Data: 2006-09-22 21:12:44
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > ogolne - zadnych wskaznikow, liczb, konkretow.
    >

    > Czy w takim wypadku obnizenie premii jest rownoznaczne

    Przepraszam że nie odpisywałam ale byłam na wakacjach.
    TO nie jest wypowidzenie warunków pracy.