  • 1. Data: 2006-03-12 15:05:32
    Temat: decyzja TK a obecnie obowiazujace prawo - zwrot pieniedzy
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    witam
    na wstepie wiem ze bylo to juz poruszane ale nie znalazlem interesujacej
    mnie odpowiedzi, dla przypomnienia :

    jakos na poczatku stycznia zostalo orzeczone :

    "Trybunał Konstytucyjny orzekł, że § 1 ust. 1 rozporz?dzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 28 lipca 2003 r. w sprawie wysoko?ci opłat za kartę
    pojazdu jest niezgodny: z art. 77 ust. 4 pkt 2 i ust. 5 ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym oraz z art. 92 ust. 1 i art. 217
    Konstytucji."

    teraz sedno :
    1.czy starostwa beda zmuszone do wyplat, roznicy kwoty pomiedzy stara stawka
    a obecna - ok 425zl, czy prawo nie bedzie dzialalo w tym przypadku wstecz ??
    2.jesli beda zmuszone to, czy o zwrot pieniedzy za karte pojadu na podstawie
    w/w orzeczenia TK mozna ubiegac sie juz w chwili obecnej, czy nalezy
    poczekac z wnioskiem do czasu wygasiecia mocy obecnego przepisu (1go maja)
    ??

    P.S. i prosilbym o darowanie sobie uwag na temat kilkunastoletniego zlomu z
    zagranicy ;) pozatym w tym przypadku i tak nie chodzi o stare auto tylko o
    dosc swiezy motor ;)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-12 15:11:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@i...pl> napisal(a):

    > teraz sedno :
    > 1.czy starostwa beda zmuszone do wyplat, roznicy kwoty pomiedzy stara stawka
    > a obecna - ok 425zl, czy prawo nie bedzie dzialalo w tym przypadku wstecz ??

    Nie, a gdzie masz to napisane? :)

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-03-12 15:21:16
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    > Nie, a gdzie masz to napisane? :)

    prosze bardzo :

    "Agnieszka Konieczna, rzecznik Starostwa Powiatowego w Głogowie

    Wczorajsze orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego jest dla powiatów wyjątkowo
    niekorzystne. W zaistniałej sytuacji Starostwo Powiatowe w Głogowie będzie
    musiało zwrócić około 1 mln 50 tys. zł za 2005 rok, 1 mln 200 tys. zł za
    2004 rok, 300 tys. za rok 2003 i 250 tys. za 2002 rok. Tegoroczny budżet
    powiatu głogowskiego wynosi 58 097 067 zł. Natomiast opłata recyklingowa od
    pojazdu sprowadzonego od 1 stycznia w wysokości 500 zł wnoszona jest na
    konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i nie
    wpływa na budżet powiatu. Takie są fakty i liczby. "

    zrodlo :
    http://media.wp.pl/kat,38134,wid,8156607,wiadomosc.h
    tml?ticaid=113c1&_ticrsn
    =5

    pozatym skoro, starostwa pobraly wczesniej (jak sie obecnie okazalo
    bezprawnie zawyzona kwote za wytworzenie karty pojazdu) to chyba powinny
    teraz zrocic nielegalnie pobrane kwoty, czy moze moje rozumowanie jest mylne
    ;)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-12 15:23:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Traffic wrote:
    > 1.czy starostwa beda zmuszone do wyplat, roznicy kwoty pomiedzy stara stawka
    > a obecna - ok 425zl, czy prawo nie bedzie dzialalo w tym przypadku wstecz ??

    Orzeczenie TK obowiązuje od momentu wskazanego przez TK. Czyli jeszcze
    nie.

> [...]
    > w/w orzeczenia TK mozna ubiegac sie juz w chwili obecnej, czy nalezy
    > poczekac z wnioskiem do czasu wygasiecia mocy obecnego przepisu (1go maja)

    Mimo powyższego, także bez w/w orzeczenia (czyli już teraz) można się
    ubiegać o zwrot opłaty jako niezgodnej z art. 90 obowiązującego już od
    dawna Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską. Szczegóły:
    http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artykul.asp?Art
    ykul=11079

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-03-12 15:30:54
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

[...]

    tak ale jezeli ubiega sie na podstawie art. 90 ... to starostwa czesto
    umywaja rece i trzeba kierowac sprawe do sadu, a po 1 maja juz chyba nawet
    nie bede mogly wypowiedzic 1 slowa sprzeciwu i beda zmuszone do wyplaty
    naleznej kwoty, takze nie chyba raczej warto poczekac do 1 maja :)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-12 15:40:32
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Traffic wrote:
    > po 1 maja juz chyba nawet
    > nie bede mogly wypowiedzic 1 slowa sprzeciwu i beda zmuszone do wyplaty
    > naleznej kwoty,

    "Zmuszone" to pojęcie względne. Jak jakieś starostwo się uprze (co nie
    tak trudno jest mi sobie wyobrazić) to i tak bez sądu się nie obędzie.

    > chyba raczej warto poczekac do 1 maja :)

    2006-05-01 jest terminem interesującym wyłącznie tych, którzy za kartę
    pojazdu zapłacili po 2006-05-01. Pozostałych orzeczenie TK nie dotyczy.

    P.S. Cytuj po ludzku.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-03-12 15:44:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@i...pl> napisal(a):

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > stawka
    > wstecz ??

    > prosze bardzo :
    >
    > "Agnieszka Konieczna, rzecznik Starostwa Powiatowego w Głogowie

    Pani Agnieszka najwyraźniej nie wie co mówi.

  • 8. Data: 2006-03-12 15:50:48
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    >P.S. Cytuj po ludzku.

    sorki ale nie wiem czemu nie daly mi sie ">"

  • 9. Data: 2006-03-12 15:52:38
    Od: "Traffic" <d...@i...pl>

    > Pani Agnieszka najwyraźniej nie wie co mówi.

    a ty najwyrazniej "tak" ;) ok nie bede sie sprzeczac i tak bede sie ubiegal
    o nalezna mi kase :P