    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym się różni mieszkanie hipoteczne od spółdzielczego?
    Date: Thu, 4 Aug 2005 17:56:40 +0200

    news:dct1pv$h6$4@inews.gazeta.pl...

    > mówisz o dwóch różnych sprawach.
    >
    > mieszkaniem hipotecznym banki nazywają spółdzielcze własnościowe prawo
    > do lokalu, do którego została założona księga wieczysta.
    > To jest tak dziwny twór, że nie potrafię ci wyjaśnić nawet jak to działa.
    > Ale coś takiego jest. Księga wieczysta na mieszkanie bez współudziału w
    > gruncie.
    >
    > A wykupienie udziałów w gruncie i uzyskanie odrębnej własności to już
    > zupełnie inna historia.
    > Nikt nie potrafi powiedzieć, czy się to opłaca finansowo, czy nie.
    > Już o tym jakis czas temu pisałem. Szukaj moich postów.
    Przepraszam, ale wykupując grunt pod mieszkaniem wykupuje się tez ułamek
    gruntu z całości działki. Tak mnie poinformowano w spóldzielni. Kupując
    część działki chciałabym wiedzieć, która to jest moja część i dysponować tą
    częścią /np. zasadzić kwiatki jakie mnie się podobają/, bo co to za
    własność, jeśli nie wiem gdzie ona jest i nie mogę choćby w ograniczonym
    zakresie wyłącznie sama dysponować.