  • 1. Data: 2005-09-25 12:45:01
    Temat: czy wybory do Sejmu i Senatu muszą być połączone?
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

    Uważam Senat za instytucje zbędną, a przy tym kosztowną. Nie chcę wybierać
    Senatorów. Chcę głosować tylko na posłów do Sejmu.
    A więc w lokalu wyborczym odbieram tylko jedną kartę do głosowania (na
    posłów) i proszę komisje o odnotowanie tego w protokole. Oddaje głos.
    Na obiedzie rodzinnym Teściowa przekonuje mnie, że źle zrobiłem, że zna
    kandydata X Y, że to świetny Facet ..itd. No dobra, daje się przekonać.
    Wracam do lokalu wyborczego i mówię, że się namyśliłem, i że mam ochotę
    jednak zagłosować na Senatorów.
    Czy coś takiego jest w ogóle możliwe, a jeśli nie, to czy nie powinno być?

    --
    no - to - do - po - czy - ta - nia
    jk

  • 2. Data: 2005-09-25 13:08:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jarekku napisał(a):

    [ciach ...]

    Ale po co rozważać tak absurdalne kazusy?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-25 14:05:35
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Johnson wrote:
    > jarekku napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >
    > Ale po co rozważać tak absurdalne kazusy?

    Dla sportu :-)

  • 4. Data: 2005-09-25 14:15:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Dla sportu :-)

    Dla sportu to lepiej sobie pobiegać lub pojeździć na rowerze. Zdrowiej,
    a i ostatnie możliwości. Ładna pogoda :)

  • 5. Data: 2005-09-26 08:55:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Johnson <j...@n...pl> niebacznie popelnil

    > Dla sportu to lepiej sobie pobiegać lub pojeździć na rowerze.
    > Zdrowiej, a i ostatnie możliwości. Ładna pogoda :)
    Neurony też trzeba potrenować ;)

    IMHO pytacz już głosował, głosować można tylko 1x

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-09-26 09:08:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba napisał(a):

    > IMHO pytacz już głosował, głosować można tylko 1x

    Raz to głosował na posłów. Na senatorów nie głosował.

  • 7. Data: 2005-09-26 10:11:57
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-09-25 14:45 jarekku napisał(a):
> [...]
    > Na obiedzie rodzinnym Teściowa przekonuje mnie, że źle zrobiłem, że zna
    > kandydata X Y, że to świetny Facet ..itd. No dobra, daje się przekonać.

    Czyli teściowa złamała ciszę przedwyborczą ;)
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 8. Data: 2005-09-26 10:36:14
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednak zagłosować na Senatorów.
    > Czy coś takiego jest w ogóle możliwe, a jeśli nie, to czy nie powinno być?

    dostajesz dwie karty do glosowania. Jesli z jednej nie korzystasz, to mozesz
    ja zabrac na pamiatke, wyrzucic, dac komus, podrzec - jest Twoja wlasnoscia.
    Jesli zdecydowales sie na takie skorzystanie z tego prawa wlasnosci, ze jej
    juz nie masz w stanie zdatnym do uzytku, to byla to Twoja decyzja i drugiej
    nie dostaniesz - swoja przypisanem prawem mozliwosc zaglosowania otrzymales;
    nie wykorzystales, Twoja sprawa. Jesli ja masz, mozesz przyjsc i wrzucic do
    urny. Nikt Cie za reke nie zlapie, ze ja wrzucasz nie bezposrednio po
    zapisaniu sie u komisji - na kartach sa pieczecie pozwalajace zidentyfikowac
    miejsce wydania tak, zeby zapobiec "przenoszeniu" kart pobranych w jednym
    okregu do urn z innego.
    Nie wiem, jak komisja by sie odniosla do prosby o pobranie jednej karty do
    glosowania, ale nie widzialam miejsca na zaznaczanie czegos takiego - sadze,
    ze nie jest to przewidziane, a gdybys na sile wcisnal komisji z powrotem
    karte glosowania do Senatu, najlogiczniej byloby potraktowac to jako jej
    wyrzucenie, z takimi samymi skutkami jak powyzej.

    I.

  • 9. Data: 2005-09-26 10:47:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Immona napisał(a):

    > dostajesz dwie karty do glosowania.

    Założenie było inne. Dostał jedną karte, bo drugiej nie chciał wsiąść i
    jest o tym wzmianka w protokole.

  • 10. Data: 2005-09-26 10:59:11
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Założenie było inne. Dostał jedną karte, bo drugiej nie chciał wsiąść i
    > jest o tym wzmianka w protokole.

    Napisalam, ze z tego co wiem, to nie ma takiej mozliwosci - tzn. odmowa
    wziecia jednej z kart jest rownoznaczna z wzieciem jej i wyrzuceniem, a
    komisja raczej odmowi dodawania sobie pracy przez protokolowanie tego.
    Zwlaszcza, ze wziecie karty nie jest rownoznaczne z przymusem glosowania ta
    karta i jesli ktos nie chce glosowac na jednej z kart, to ja wyrzuca,
    zabiera na pamiatke lub wrzuca do urny z glosem niewaznym.

    I.