  • 1. Data: 2005-08-05 19:07:03
    Temat: czy w czasowym meldunku jest jakić haczyk?
    Od: krzysztof <k...@c...ids.pl>

    Witam,

    było tutaj kilka pytań o niebezpieczeństwa meldunku czasowego, ale
    akurat żadne nie pasuje do końca do mojej sytuacji.
    Jestem właścicielem domu na wsi kilka km od Rzeszowa(darowizna rodziców,
    ok. 10 lat temu). W tej chwili mieszka tam moja obłożnie chora matka,
    która ma stałą opiekę, ale opiekunka jest "na gębę" i bez meldunku ani
    umowy. Bratowa wpadła na pomysł, że coś zaoszczędzi jeśli zamelduję tam
    czasowo jej córkę, czyli wnuczkę mojej mamy. Akurat w tej chwili są
    zameldowani w mieście, mieszkanie wynajmują studentom a sami mieszkają
    od kilku lat w tej samej wsi, ale bez meldunku - formalnie budynek nie
    został zgłoszony jako ukończony.

    I tutaj mam pytanie -czy może tutaj się kryć jakiś haczyk naszego prawa
    dzięki któremu potem nie będę mógł się pozbyć takiej osoby? Choroba mamy
    jest poważna i tak naprawdę nie wiadomo jak długo będzie żyć, ale
    ponieważ mieszkam dośc daleko dojeżdzam tylko raz w tygodniu a na co
    dzień opiekę nadzoruje właśnie brat i bratowa.

    polecam się waszej znajomości prawa

    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-08-05 19:33:23
    Temat: Re: czy w czasowym meldunku jest jakić haczyk?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    krzysztof <k...@c...ids.pl> naskrobał/a w

    > I tutaj mam pytanie -czy może tutaj się kryć jakiś haczyk naszego
    > prawa dzięki któremu potem nie będę mógł się pozbyć takiej osoby?

    Nie, meldunek, to tylko poinformowanie urzędu, gdzie się mieszka i gdzie
    mają przysyłać listy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Lord of the Rings: Episode I - The Hobbit (Christmas 2005).

  • 3. Data: 2005-08-06 06:50:40
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "krzysztof" <k...@c...ids.pl> napisał w
    wiadomości news:dd0d92$mrj$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > która ma stałą opiekę, ale opiekunka jest "na gębę" i bez meldunku ani
    > umowy. Bratowa wpadła na pomysł, że coś zaoszczędzi jeśli zamelduję tam

    Może domyślasz się jakie mogą być oszczędności z tytułu zameldowania ?
    Zapytaj bratowę o to - niech ci wyjaśni,
    Ja osobiście nie widzę żadnych możliwości oszczędności z samego tytułu
    zameldowania. A ty je widzisz ?
    Pozdrowienia KK

  • 4. Data: 2005-08-06 08:28:35
    Od: "Roxy " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    nie jestem prawnikiem :) ale nasunęła mi się taka myśl ... Prawo do
    nieruchomości można nabyć przez zasiedzenie, może w tym przypadku
    siostrzenica, będąc zameldowaną - może kiedyś mieć jakieś prawa do tej
    nieruchomości...
    Mój znajomy, który ma kłopoty finansowe /komornik/ zameldował na swojej
    nieruchomości jeszcze dwie osoby - jedna obca, druga - dalsza
    rodzina...Twierdzi, ze w przypadku "chęci" sprzedaży tego przez komornika -
    ten musiałby zapewnić MIESZKANIA tym zameldowanym osobom...Nie jestem pewna
    przepisów prawnych, bo jeszcze tego nie sprawdziłam...ale to wielce
    prawdopodobne...
    Tak więc, w przyszłości możesz mieć problem z wymeldowaniem tej osoby...
    To będą te właśnie "korzyści" dla ciotki :(
    Liczę na to, że praktycy prawa na tym forum się wypowiedzą :)
    Pozdrawiam wszystkich

  • 5. Data: 2005-08-06 08:56:02
    Od: viktus77 <v...@i...pl>

    Roxy napisał(a):
> [...]
    > To będą te właśnie "korzyści" dla ciotki :(
    > Liczę na to, że praktycy prawa na tym forum się wypowiedzą :)

    Ważne te fragmenty:
    nie jestem prawnikiem...
    może w tym przypadku...
    może kiedyś...
    Twierdzi, ze...
    Nie jestem pewna...
    możesz mieć problem...

    Po co "gdybać" i siać zamęt ?

    Pzdr.

  • 6. Data: 2005-08-06 09:03:56
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "viktus77" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ważne te fragmenty:
    > nie jestem prawnikiem...
    > może w tym przypadku...
    > może kiedyś...
    > Twierdzi, ze...
    > Nie jestem pewna...
    > możesz mieć problem...
    >
    > Po co "gdybać" i siać zamęt ?

    Jak to po co?
    Na tej grupie jest tylko jeden prawnik (z tego co mi wiadomo). Calej reszcie
    'zdaje sie' i sieją zamet najczesciej.

    Oczywiscie zameldowanie czasowe (oraz stale) nie ma nic wspólnego z
    zasiedzeniem a Roxy cos belkocze.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 7. Data: 2005-08-06 14:14:52
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    reszcie
    > 'zdaje sie' i sieją zamet najczesciej.
    >
    > Oczywiscie zameldowanie czasowe (oraz stale) nie ma nic wspólnego z

    1. Nie podniecaj się, bo i po co
    2.. Nie do końca to taki bełkot,- meldunek niewątpliwie jest ważnym dowodewm
    potwierdzający zamieszkanie, a więć występowanie posiadania mieszkania.
    A jakie są kłopoty z usunięciem posiadacza (nawet w złej wierze) sam
    powinienes wiedzieć.

  • 8. Data: 2005-08-08 16:19:52
    Od: "Roxy" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam...
    Zadałam sobie trud i wniosłam zapytanie na forum prawnym...
    www.forumprawne.org > prawo nieruchomości > /temat/ zameldowanie...
    Polecam lekture autorowi wątku :)

  • 9. Data: 2005-08-08 19:15:21
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Roxy" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Witam...
    > Zadałam sobie trud i wniosłam zapytanie na forum prawnym...
    > www.forumprawne.org > prawo nieruchomości > /temat/ zameldowanie...
    > Polecam lekture autorowi wątku :)

    Z www.forumprawne.org jest taki kłopot, ze porad udzielają tam często
    bardzo przypadkowi ludzie, często bez żadnych kwalifikacji prawnych, np.
    dwoje moderatorów działu "prawo nieruchomości" to gospodyni domowa (nie
    mająca nic wspólnego z prawem zawodowo) i poligraf., która sama przyznawała,
    że jej związki z prawem polegają na tym, że miała 2 mężów prawników (sic!!!)
    :)). I te panie udzielaja porad prawnych;)
    Wiem to burzliwej dyskusji na ten temat na tym forum, z kilkudziesięcioma
    wypowiedziami i przykładami niekompetencji, podniesiona przez jednego z
    forumowiczów, którą czytałem z oburzeniem na lekkomyślność operatorów tego
    portalu, ale wątek ten szybko został usunięty;).
    Nie dowierzałbym zatem za bardzo w prawidłowość podawanych tam rad i
    wyjaśnień, nawet, jeśli wygłaszane są z wielkim przekonaniem o słuszności.

  • 10. Data: 2005-08-08 20:37:08
    Od: viktus77 <v...@i...pl>

    PAweł napisał(a):

    > Nie dowierzałbym zatem za bardzo w prawidłowość podawanych tam rad i
    > wyjaśnień, nawet, jeśli wygłaszane są z wielkim przekonaniem o słuszności.

    Cóż ja korzystałem z tego forum, gdy miałem sprawę w sądzie, miałem tez
    adwokata z urzędu. Prawdę mówiąc, z tego forum dowiedziałem sie więcej
    niż od adwokata i zapewne bez pomocy tamtych osób, bym sprawę przegrał z
    kretesem.

    Pzdr.