  • 51. Data: 2016-02-02 22:56:27
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote in message
    news:56b0eb90$0$22844$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dzisiaj wielu z nich ma przyzwoite sklepy, hurtownie itp. Osobiście znam kilku
    > takich co tak zaczynali.
    > Jeśli myślisz, że ci ludzie ze "szczęk" (kto pamięta ten wie o co chodzi) i z
    > łóżek polowych to dawna nomenklatura, to znaczy, że jesteś nieźle pogięty.

    mysle ze chodzilo mu o graczy na poziomie nieco wyzszym

    > Zapamiętaj: pieprzysz od rzeczy.

    a to swoja droga ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 52. Data: 2016-02-02 23:51:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 3 Feb 2016 00:32:47 +0300, Wiesiaczek napisał(a):

    > Serio serio... nie kupowałem w innych sklepach.

    O ile było co kupić.

    > Uważasz, że polska na europejskiej kroplówce lepiej przędzie?

    Akurat wymianę handlową to mamy całkiem nieźle zróżnicowaną.

    > Bo o ile Białoruś jest w całkiem dobrej formie, to RP3 (4.... 5...) jest
    > w agonii.

    Chyba za dużo się nasłuchałeś o "Polsce w ruinie".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 53. Data: 2016-02-03 05:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Borys Pogoreło b...@p...edu.leszno ...

    > Chyba za dużo się nasłuchałeś o "Polsce w ruinie".

    Ale to juz sie zmieniło - gdzies tak około listopada...

  • 54. Data: 2016-02-03 06:00:33
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 03.02.2016 o 01:51, Borys Pogoreło pisze:

    > O ile było co kupić.

    No, głodu nie było. Co prawda wybór towarów był znacznie mniejszy ale z
    drugiej strony, na ki chuj mi 100 rodzajów szynki (babuni, dziadunia,
    wiejskiej, miejskiej i chgw jakiej jeszcze), skoro były dwa-trzy ale za
    to przebijające jakością wszystkie obecne?

    > Akurat wymianę handlową to mamy całkiem nieźle zróżnicowaną.

    > Chyba za dużo się nasłuchałeś o "Polsce w ruinie".

    Możliwe, ale opieram się też na tym, co widzę wokół.
    Zresztą sam powiedz, co się stało z naszą armią, naszym rybołówstwem
    dalekomorskim, przemysłem ciężkim, wydobywczym, co ze stoczniami, i tak
    dalej?
    Myślę, że to czego się nasłuchałem to tylko kropla w morzu tego, co się
    dzieje w rzeczywistości.

    --
    Wiesiaczek (dziś z ??????a - Białoruś)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 55. Data: 2016-02-03 09:45:52
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Feb 2016, n...@t...net.pl wrote:

    > Według mnie tak.
    >
    > Dowolna cena wyłącznie na absolutnie nowe produkty,
    > którą to cenę z upływem czasu zweryfikuje rynek.
    > Rynek działa nie na: kto wystawi wyższą cenę ale kto da niższą.
    >
    > Dla rzeczy nie nowych cena nie powinna mieć różnicy rzędu 20%,
    > wyższa różnica ma cechy ceny nieuczciwej.

    To ja mam dla Ciebie trudne pytanie.
    Czy zdajesz sobie sprawę, przy jakim handlu udaje sie uzyskiwać
    marże rzędu ++100% "w standardzie"?
    (hint: usiłowałem dojść, komu @$#!@$%! opłaca się stosowanie
    ryczałtu przy w pełni legalnym obrocie, znaczy bez "szarych"
    i "czarnych" składników)
    Bo mi wychodzi, ze właśnie przy... starociach i antykach.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2016-02-03 10:25:01
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2016, m4rkiz wrote:

    > a co jezeli ja chcialbym prowadzic sklep, nie uzerac sie z byle kim,
    > miec marze skalkulowana tak ze sprzedaje mniej ale zarabiam tyle samo
    > a za to moge doradzic klientowi z czego bedzie najbardziej zadowolony
    > zamiast "pip, pip, pip, siedemdziesiat zlotych, nastepny prosze" czy
    > w koncu po to zeby stac mnie bylo zeby wymienic mu ew. wadliwy produkt
    > od reki zamiast czekac na decyzje gwarancyjna producenta?

    W "scenariuszu zakazu" zwyczajnie stanąłbyś przed sądem i już.
    Wałkowane w wątku zjawisko ma zresztą miejsce, tak w Polsce jak
    i reszcie świata ("starej europy" i USA nie wyłączając) np. przy
    klęskach żywiołowych.

    Z jednej strony takie podejście prezentowane jest jako "zapobieganie
    spekulacji" (jak jeden z drugim chce spekulacji zapobiegać, to proszę
    niech zapobiegnie skokowi kursu złotówki do dolara i euro
    jak w 2008/2009 x2,5 albo skokowi kursu franka :>), z drugiej
    bardzo skutecznie "odcina" wszelką pomoc prowadzoną drogą biznesową.
    W mediach i sądzie prezentowani są "żerujący na dotkniętych"
    (katastrofą) w postaci sprzedających chleb z łodzi po 12 zł sztuka
    (Polska, "powódź stulecia") albo pompy z marżą ponad 100%
    (USA, niestaty namiarów na link na youtubie nie pomnę), zaś
    skutki są takie, że wygląda iż ważne jest *przede wszystkim*
    żeby poszkodowani nie dostali tego chleba ani pomp :P
    (rzeczone pompy oczywiście przeleżały dłuższy czas w roli
    dowodu rzeczowego przestępstwa spekulacji, zalani mogli
    spokojnie wylewać wodę wiadrami), zaś oczywiście wszyscy oburzeni,
    jakby mieli ruszyć własne 4 litery, to "nie mogą bo przecież
    muszą do pracy a w ogóle oni nie od tego są" :>"
    Odnośnie spekulacji, jest oczywiscie problem etyczny, jak
    odróżnić spekulację polegającą na wykupieniu wszelkiej
    żywności (albo pomp) na terenie objętym katastrofą (celem
    sprzedaży po cenie x5) od przytargania tych dóbr własnym
    sumptem i na własne ryzyko (do czego marża +100% to może
    być dużo za mało) i przełożenia tegoż na przepisy.
    Ja się nie podejmuję :>

    IMO, grunt żeby pamiętać, że uszczęśliwianie na siłę skutkuje
    całkiem często unieszczęśliwieniem na siłę.
    W przypadku handlu PRLowskim "brakiem sznurka do snopowiazałek"
    tudzież nie tylko sznurka.
    W przypadku katastrofy brakiem chleba i pomp.

    Tym co wypadałoby zwalczać w zakresie wcześniej opisanym w wątku,
    są np. "fałszywe obniżki cen", na które remedium stanowiłby
    historiogram ceny (danego towaru).
    Ale to chyba zabronione (prezentowanie historii ceny, aby ujawnić
    próby manipulacji) nie jest, tylko natychmiast pojawi się
    problem o którym wyżej (przy klęskach): kto ma to zrobić,
    żeby "wszystkim zrobić dobrze". I... za ile.
    Bo na dzis, to w sumie kupujący mogą zacząć od obejrzenia,
    że są sprzedawcy którzy sami, dobrowolnie, takie historiogramy
    prazentują.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2016-02-03 10:41:38
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2016, n...@t...net.pl wrote:

    > Oni właśnie opierają się na planowaniu
    > przedsięwzięć, a w USA są to opracowania
    > w najdrobniejszych szczegółach.

    Ale odróżniasz planowanie *przez władze* co dać
    do zrobienia *przedsiębiorcom*, oraz planowanie
    *przez przedsiębiorców* co i jak mają *sami*
    zrobić, od planowania *przez władze* co przedsiębiorcy
    mają zrobić? (hint: wersja 1. przewiduje, że
    *mogą* *ewentualnie* *wybrać sobie* co chcą
    zrobić, wersja 2. obejmuje formalnoprawne
    "powinni" znane jako potoczne "muszą").

    > My jesteśmy tylko kiepskimi naśladowcami.
    > Dobry przedsiębiorca stara się o zadowolenie
    > klienta

    Zgadza się. A ponieważ z "ich" p. widzenia
    jesteśmy gdzieś na peryferiach i płacimy jakieś
    grosze, to właśnie ci "dobrzy przedsiębiorcy"
    starają się wcisnąć proszek do prania z niższą
    zawartością czynników czynnych (bo wszak wiadomo,
    że Polak wybierze GORSZE BO TAŃSZE, czyż nie
    tak właśnie?)

    > u nas niestety z klienta chce się robić
    > jelenia i to niestety władza powinna zwalczać.

    Jak chcesz zwalczyć fakt, że klient wybiera co
    wybiera? Stawiając go przed wyborem "to nie kupisz
    wcale"? W jakimś stopniu to rzeczywiście działa,
    tylko pytanie, w jakim powinno.

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2016-02-03 11:09:40
    Od: n...@t...net.pl

    > Dzięki takim "inteligentnym" zarządzaniu państwem ludzie stali po kawę i
    > mięso w kolejkach od czwartej rano. To znaczy wstawali o czwartej, bo
    > wcześniej kimali półleżąc pod ścianą sklepu.

    > Zahibernowany byłeś przez ostatnie 100 lat?

    > Zapamiętaj: pieprzysz od rzeczy.
    >
    > No chyba, że celowo sobie jaja robisz - to przepraszam.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Uprawiasz hejt.

    > Dla kogo straciła?

    Dla rynku a nie tylko dla jednej osoby.

    > A szklanka ze starości się rozpadnie :)

    Nie rozpadnie się i dlatego ją dałem za przykład.

    > Dla jednego szklanka (np.jej kształt) będzie brzydka i nie zapłaci za
    > nią ani centa, a ktoś inny uzna, że jest tak piękana, że jest gotów za
    > posiadanie jej zapłacić 1000 zł.

    Ale ten jeden klient to nie rynek i tu jest świadoma akceptacja ceny
    a nie robienie z klienta jelenia.

> [...]
    > plastikową tandetę i cholera wie co jeszcze - czyli wszystko się
    > sprzedawało, bo za komuny tylko ocet był w sklepach (i to nie zawsze).
    >
    > Ich cały "magazyn" mieścił się na tym łóżku, a nocami zapieprzali
    > zdezelowanymi maluchami, czy czym tam kto miał, po kilkaset kilometrów
    > po towar. Przynajmniej tym, którym się chciało.
    >
    > Dzisiaj wielu z nich ma przyzwoite sklepy, hurtownie itp. Osobiście znam
    > kilku takich co tak zaczynali.
    > Jeśli myślisz, że ci ludzie ze "szczęk" (kto pamięta ten wie o co
    > chodzi) i z łóżek polowych to dawna nomenklatura, to znaczy, że jesteś

    To właśnie pokazuje jak sowieci nas gnębili.

    To pokazuje jaka pasja była w tamtym czasie w ludziach
    i nomenklatura musiała zrobić z tym "porządek" i zrobiła
    to centralnie a nie rynkowo.

> [...]
    > wcześniej kimali półleżąc pod ścianą sklepu.

    > Zahibernowany byłeś przez ostatnie 100 lat?

    Nie byłem zahibernowany.

    Miałem biznes w PRLu a i otworzyłem biznes w latach '90
    więc mam porównanie.
    Przed biznesem, który prowadzę do tej pory byłem urzędnikiem
    samorządowym stąd poznałem wielu ludzi i system władzy.

    Cały czas piszesz o zarządzaniu komunistycznym a ja o kapitalistycznym.

> [...]
    > wcześniej kimali półleżąc pod ścianą sklepu.

    > Zahibernowany byłeś przez ostatnie 100 lat?

    Zarządzaniu inteligentnym a nie komunistycznym i nie pieprzę od rzeczy.

    Przykład złego zarządzania państwem pokazał Bush.
    Za jego rządów rozpasał się system szukania jeleni,
    który wywołał aktualny kryzys światowy.

    Już nie widzę sensu zabierania głosu w tym wątku
    ale na zakończenie BARDZO ale to BARDZO polecam
    obejrzenie pozycji nadanej w ostatnią niedzielę
    pod tytułem:

    TVP KULTURA: "Style życia - Design Braun Phonosuper".

    Ku mojemu zaskoczeniu, tam jest dosłownie wszystko
    co ja chcę propagować.

    Ten materiał obowiązkowo powinni obejrzeć wszyscy,
    którzy chcą władzy.

    Tam jest przykład prawidłowego programowania państwa.

    Pozdrawiam wszystkich.

    Andrzej.

  • 59. Data: 2016-02-03 19:54:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 3 Feb 2016 08:00:33 +0300, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
    > wiejskiej, miejskiej i chgw jakiej jeszcze), skoro były dwa-trzy ale za
    > to przebijające jakością wszystkie obecne?

    Nadal możesz kupić wędliny wysokiej jakości. Ale skoro ludzie chcą kupować
    jak najtaniej, to dostają w zamian odpowiedni produkt. Choć akurat do wielu
    tamtejszych norm nie zaszkodziłoby wrócić.

    > Możliwe, ale opieram się też na tym, co widzę wokół.
    > Zresztą sam powiedz, co się stało z naszą armią,

    Dostosowała się do nowych realiów. To nie te czasy, gdy trzeba trzymać
    kilka milionów żołnierzy w gotowości. Obejrzyj sobie kilka filmów
    promocyjnych WP.

    > naszym rybołówstwem dalekomorskim, przemysłem ciężkim, wydobywczym, co ze
    > stoczniami, i tak dalej?

    O rybołóstwie się nie wypowiem. Przemysł ciężki i wydobywczy to było coś,
    co bardzo lubiły rozwijać demoludy, w kompletnym oderwaniu od jakiekolwiek
    rachunku ekonomicznego. Dodaj jeszcze do tego nieudolność państwa w
    zarządzaniu i uległość wobec nacisku różnych grup. Teraz jest czas na
    wysokie technologie, ale tu trzeba kapitału (a nasz dopiero się buduje) i
    kadr.

    > Myślę, że to czego się nasłuchałem to tylko kropla w morzu tego, co się
    > dzieje w rzeczywistości.

    Narzekać jest najłatwiej i to najbardziej słychać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 60. Data: 2016-02-03 23:09:58
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-02-03 o 11:09, n...@t...net.pl pisze:

    > Uprawiasz hejt.

    Nie, to przeciwstawianie się głupocie.

    Na innej grupie ktoś mi napisał, że powinno się ignorować.
    Ja tak nie uważam. Nie wolno ignorować głupoty.
    Normalni ludzie chcieli być grzeczni, kulturalnie rozmawiać i myśleli,
    że "samo przejdzie". Nie przeszło i skutki widzimy dzisiaj w sejmie.

    > Dla rynku a nie tylko dla jednej osoby.

    I ten rynek ci to powiedział? Ale cię okłamał...

    > Nie rozpadnie się i dlatego ją dałem za przykład.

    Ironii też nie rozumiesz?
    Omg... z kim ja dyskutuję...?

    > Ale ten jeden klient to nie rynek
    (...)
    > Zarządzaniu inteligentnym a nie komunistycznym

    Komunistom też się wydawało, że zarządzają inteligentnie. I że klient to
    nie rynek.

    > i nie pieprzę od rzeczy.

    Komuniści też tak uważali.

    Jak chcesz dyskutować, to zacznij od nauki cytowania.

    Pozdrawiam
    Piotr