  • 41. Data: 2010-12-13 13:54:18
    Temat: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ie4q0o$tmh$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:4d05da46$0$22799$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
    waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht
    ml

    ory=390

    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    odnosc-towaru-z-umowa.html

    > Panie Misiu - przeciez na każdej z ww. stron (z wyjątkiem federacji
    > konsumentów która nadal powtarza swoje brednie bez żadnej podstawy
    > prawnej) jest napisane dokładnie to co ja mówię - że żądanie "naprawy lub
    > wymiany" jest JEDNYM roszczeniem którego może domagac się konsument - i
    > nie ma tu żadnego wyboru czy kolejności bo w ustawie nic takiego nie
    > istnieje. Proszę skończyć ten "linkotok" i przestać wprowadzać ludzi w
    > błąd bo naprawdę ktoś może się na tym przejechać (jak to już było z
    > samochodami czy elementami zabudowy kuchennej) - orzeczenia do odnalezenia
> [...]

    Kolejny blad.
    Powtorze - jesli jestes madrzejszy od Federacji Konsumentow i pracujacych
    tam Inspektorow - zycze powodzenia w JAKIEJKOLWIEK reklamacji.. i zycze
    naprawiania towaru do usranej smierci :-) Bo do tego sie twoje wywody
    sporwadzaja :-)
    Popelniasz razace bledy w rozumowaniu i rozumieniu tak ustawy jak i jej
    interpretacji. Dla mnie koniec tematu. Nie zwyklem tlumaczyc czegos komus
    kto do siebie nie przyjmuje podstawowych argumentow (popartych przez ludzi
    znajacych temat).
    1. EOT
    2 KF
    ;)

  • 42. Data: 2010-12-13 15:35:03
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Kolejny blad.
    > Powtorze - jesli jestes madrzejszy od Federacji Konsumentow i pracujacych
    > tam Inspektorow - zycze powodzenia w JAKIEJKOLWIEK reklamacji>

    Nie ja jestem mądrzejszy tylko inspektorzy to banda durnów :)
    A teraz odfiltrowując śmieci ładny artykuł podsumowujący to wszystko
    językiem prawniczym (mam nadzieję że nie za trudnym ;)) w którym jest
    dokładnie podsumowane do czego mamy prawo (bez żmyśleń i dopisków jak w tych
    pożal się boże federacjach ;))

    http://prawo.e-katedra.pl/sedno-sprawy/1064-zapomnij
    -o-nieudanych-zakupach-czyli-swiete-prawa-konsumenta

    I ja też na tym kończę.

    A.

  • 43. Data: 2010-12-13 16:23:14
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-13 16:35, Gruby Jendrek pisze:
> [...]
    > tych pożal się boże federacjach ;))
    >
    > http://prawo.e-katedra.pl/sedno-sprawy/1064-zapomnij
    -o-nieudanych-zakupach-czyli-swiete-prawa-konsumenta

    jakoś nie widzę tam przeniesienia wyboru między naprawą a wymianą na
    sprzedawcę...
    a na orzeczenia nadal czekam...

    KG

  • 44. Data: 2010-12-14 07:57:12
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    -o-nieudanych-zakupach-czyli-swiete-prawa-konsumenta

    > jakoś nie widzę tam przeniesienia wyboru między naprawą a wymianą na
    > sprzedawcę...
    > a na orzeczenia nadal czekam...

    coz, "kolega" Gruby Jendrek chcial blysnac, ale... tego nie zrobil. Portal
    na ktory sie powoluje to - a jakze - portal prawniczy... I nic pooza tym nie
    wnosi do sprawy nowego. Tyle zdan na ten temat ilu prawnikow :-)
    Federacje konsumentow po cos powstaly. sa tam ludzie znajacy sie na
    przepisach, udzielajacy wyczerpujacych odpowiedzi i na nich radze sie
    opierac, a nie na "prawniczym belkocie".

  • 45. Data: 2010-12-14 08:07:04
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Federacje konsumentow po cos powstaly. sa tam ludzie znajacy sie na
    > przepisach, udzielajacy wyczerpujacych odpowiedzi i na nich radze sie
    > opierac, a nie na "prawniczym belkocie".

    ROTFL :DDD

    A.

  • 46. Data: 2010-12-14 08:14:31
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > jakoś nie widzę tam przeniesienia wyboru między naprawą a wymianą na
    > sprzedawcę...
    > a na orzeczenia nadal czekam...

    A google sie zepsuło i tylko jedną grupę masz ustawioną? ;)
    Pierwsze z brzegu - żądanie wymiany po kilku naprawach:
    http://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/LogosSKON/logo
    sdocs.nsf/355A4374A671CB57C12571E90048F778/$FILE/wyr
    ok_nr_18_telewizor.pdf/

    I naprawdę już szkoda tego bicia piany w sprawie milion razy już wyjaśnionej
    i zamkniętej - poszukajcie sobie w necie a nie dupę zawracacie i ludzi w
    błąd wprowadzacie- orzeczeń jest mnóstwo, zarówno z sądów krajowych jak i z
    innych krajów UE.

    A.

  • 47. Data: 2010-12-14 09:42:48
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-14 09:14, Gruby Jendrek pisze:
> [...]
    > http://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/LogosSKON/logo
    sdocs.nsf/355A4374A671CB57C12571E90048F778/$FILE/wyr

    jakie ładne orzeczenie (nie szkodzi że sądu polubownego), a w nim
    czytamy że:
    "Należy podkreślić, że zgodnie z art. 8 ust. ustawy o sprzedaży
    konsumenckiej sprzedawca może zablokować zgłoszone przez konsumenta
    żądanie wymiany rzeczy i dokonać naprawy, jeżeli wymiana jest niemożliwa
    lub wymaga nadmiernych kosztów."

    Jeśli nie spełnią się przesłanki określone po "jeżeli", to kto dokonuje
    wyboru, skoro mowa o zablokowaniu wyboru przez sprzedawcę?

    dyrektywę już doczytałeś?

    KG

  • 48. Data: 2010-12-14 09:49:58
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli nie spełnią się przesłanki określone po "jeżeli", to kto dokonuje
    > wyboru, skoro mowa o zablokowaniu wyboru przez sprzedawcę?

    Opadły mi ręce - EOT.

    A.

  • 49. Data: 2010-12-14 10:43:07
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli nie spełnią się przesłanki określone po "jeżeli", to kto dokonuje
    > wyboru, skoro mowa o zablokowaniu wyboru przez sprzedawcę?

    I jednak wychodzi na moje (czytac ZE ZROZUMIENIEM!!!):
> [...]
    > konsumenckiej sprzedawca może zablokować zgłoszone przez konsumenta
    > żądanie wymiany rzeczy i dokonać naprawy, jeżeli wymiana jest niemożliwa

    czyli ze ? najpierw wymiana, pozniej naprawa, czyli ze? Ze KUPUJACY okresla
    czego zada i to OD NIEGO zalezy co wybierze. sprzedajacy (jak sam nasz
    "naukowiec" Gruby Jendrek" napisal) ma mozliwosc zablokowania zadania
    wymiany rzeczy (SIC!!!! WYMIANY!!! ZADANIA KONSUMENTA WYMIANY!!!! - wiec
    jednak kupujacy okresla CZEGO zada).
    Tyle.

  • 50. Data: 2010-12-14 11:01:10
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > czyli ze ? najpierw wymiana, pozniej naprawa, czyli ze? Ze KUPUJACY

    Nie - tu chodzi o to że kupujący zażądał wymiany a nie naprawy (bo żądać
    każdy ma prawo co mu się żywnie podoba) a sąd polubowny go spuścił na drzewo
    bo zgodnie z obowiązującym prawem takie żądanie nie ma żadnej mocy prawnej
    (co wynika zresztą z nastepnego, pominiętego przez was obu zdania
    "Uniemozliwiając zabranie sprzętu powód uniemożliwił spółce ewentualne
    dokonanie naprawy" - wymianie nie ma mowy. I tyle - prościej już sie nie da.
    Tu też EOT.

    A.