  • 31. Data: 2010-12-10 14:52:26
    Temat: Re: czy to juz próba kradziezy?
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4d022642$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...

    > Poczytaj najpierw rozporzadzenia prawne dotyczace tej kwestii, pozniej sie
    > wypowiadaj.

    [ciach]

    Dalej misiu bzdury wypisujesz a co gorsza bzdury cytujesz - ale przyznam że
    mi zaimponowałeś :D

    A.

  • 32. Data: 2010-12-10 19:35:01
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-08 09:50, Gruby Jendrek pisze:
    > Czy dysponujesz umiętnością czytania? ;) "Roszczenie o naprawę towaru
    > lub jego wymianę na nowy jest podstawowym roszczeniem konsumenta w
    > przypadku zaistnienia "wadliwości"towaru".

    tyle że to jest: roszczenie o wymianę towaru albo roszczenie o naprawę,
    a nie roszczenie "o wymianę lub naprawę"
    o ile w ustawie nie jest to zbyt jasno określone, to polecam sięgnięcie
    do źródeł, czyli dyrektywy, w której czytamy "Po pierwsze, konsument
    może żądać, aby sprzedawca naprawił towary albo może żądać od sprzedawcy
    ich zastąpienia, w obu przypadkach jest to wolne od opłat, chyba że
    byłoby to niemożliwe lub nieproporcjonalne."

    KG

  • 33. Data: 2010-12-11 07:13:08
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żądać, aby sprzedawca naprawił towary albo może żądać od sprzedawcy ich
    > zastąpienia, w obu przypadkach jest to wolne od opłat, chyba że byłoby to

    A to już całkowicie ciekawe bo w mojej wersji dyrektywy (według której jest
    zresztą pisana nasza ustawa) jest "Po pierwsze, konsument może żądać od
    sprzedawcy naprawy towaru lub jego wymiany". Wyroki sądowe dostępne na
    eur-lex są takie same jak naszych sądów krajowych i również jasne jest znich
    że to jedno roszczenie i konsument nic nie wybiera. Może chodzi o jakieś
    prawo intergalaktyczne? :D

  • 34. Data: 2010-12-11 12:47:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > A weź pomyśl. Co to za kradzież - jawnie?

    No, a w tym coś dziwnego?
    "Za socjalizmu" ta forma była nawet ostrzej karana, nie
    mogę sobie przypomnieć - "kradzież zuchwała" czy jakoś tak?
    To że opisywany czyn znamion kradzieży IMVHO (znaczy tu się
    zgadzam) nie ma (ale przywłaszczenia i owszem) to inna sprawa,
    ale IMO kryterium "jawności" nie na wiele do oceny czy coś
    jest kradzieżą.

    > Więcej - zabierając mu towar z ręki naraziłeś się na oskarżenie
    > o bezprawne pozbawienie wolności

    Ekhm...
    Wolności telewizora (czy co to tam było), w dodatku swojego?
    Ja wiem, że polski prawodawca razem z sądami Ci się narazili,
    ale to nie powód aby ich tak przekręcać ;)

    Przecież *JEGO* (osoby klienta) *w ten sposób* NIE zatrzymywał!

    Nawet najbardziej pokrętna logika którą udało mi się wykoncypować
    (klient uważa że to "jego towar" i że został pozbawiony go siłą)
    kończy się w skali przestępstw na pozycji "rozbój" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-12-11 15:50:08
    Od: kam <...@...pl>

    pytanie skąd pochodzi Twoja wersja, bo moja z http://eur-lex.europa.eu

    > Wyroki sądowe
    > dostępne na eur-lex są takie same jak naszych sądów krajowych i również
    > jasne jest znich że to jedno roszczenie i konsument nic nie wybiera.

    a jakieś konkrety (orzeczenia)?

    KG

  • 36. Data: 2010-12-11 16:05:02
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-11 16:50, kam pisze:

    > pytanie skąd pochodzi Twoja wersja, bo moja z http://eur-lex.europa.eu

    już wiem, czytaj raczej przepisy (art.3), a nie preambułę

    KG

  • 37. Data: 2010-12-12 11:37:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No, a w tym coś dziwnego?
    > "Za socjalizmu" ta forma była nawet ostrzej karana, nie
    > mogę sobie przypomnieć - "kradzież zuchwała" czy jakoś tak?

    Prędzej jakiś zabór mienia albo ewentualnie rabunek ;)

    Ale OK, do tej dawnej nomenklatury może by i się dopasowało ;)

    > To że opisywany czyn znamion kradzieży IMVHO (znaczy tu się
    > zgadzam) nie ma (ale przywłaszczenia i owszem) to inna sprawa,
    > ale IMO kryterium "jawności" nie na wiele do oceny czy coś
    > jest kradzieżą.

    IMHO ma, ale to detale - grunt że się zgadzamy, że nie wyczerpuje znamion.

> [...]
    > ale to nie powód aby ich tak przekręcać ;)
    >
    > Przecież *JEGO* (osoby klienta) *w ten sposób* NIE zatrzymywał!

    Pozbawienie wolności to nie tylko zatrzymanie osoby ale też np.
    bezprawne uniemożliwianie tej osobie zrobienia czegoś, np. nabycia towaru.

    > Nawet najbardziej pokrętna logika którą udało mi się wykoncypować
    > (klient uważa że to "jego towar" i że został pozbawiony go siłą)
    > kończy się w skali przestępstw na pozycji "rozbój" :)

    No to podyskutuj z Robertem Tomasikiem, bo to jego interpretacja -
    wielokrotnie przywoływana przy okazji np. "selekcji klientów".

  • 38. Data: 2010-12-12 12:15:22
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-12 12:37, Andrzej Lawa pisze:
    > Pozbawienie wolności to nie tylko zatrzymanie osoby ale też np.
    > bezprawne uniemożliwianie tej osobie zrobienia czegoś, np. nabycia towaru.

    i co jeszcze?

    KG

  • 39. Data: 2010-12-13 08:33:03
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]
    >
    > Dalej misiu bzdury wypisujesz a co gorsza bzdury cytujesz - ale przyznam
    > że mi zaimponowałeś :D

    1. "panie Misiu" prosze bardzo
    2. No coz, jesli jestes madrzejszy tak od ustawy jak i od urzednikow
    zawodowo zajmujacych sie takimi problemami to juz wszystko o tobie wiem :-)
    3. Dla zainteresowanych - tak pisma reklamacyjne jak i wsze;lkie cytaty
    jaikie zamiescilem sa prawdziwe i nie jednemu juz pomogly w walce z
    nieuczciwymi i nierzetelnymi sprzedawcami.
    Sciagniete byly ze stron :

    http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
    waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht
    ml

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/238.php

    http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

    http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/roszczenia-ko
    nsumenta-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa.html

    http://www.jakkupowac.pl/other/poradnik-prawny/niezg
    odnosc-towaru-z-umowa.html

    jak widac wiekszosc z tych stron to stronki "prawnicze", stronki federacji
    konsumentow itp... Ale oczywiscie "pan Gruby Jedrek" jest madrzejszy od nich
    wszystkich razem wzietych.. i to jego trzeba sluchac ;-)

  • 40. Data: 2010-12-13 09:40:09
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > konsumentow itp... Ale oczywiscie "pan Gruby Jedrek" jest madrzejszy od
    > nich wszystkich razem wzietych.. i to jego trzeba sluchac ;-)

    Panie Misiu - przeciez na każdej z ww. stron (z wyjątkiem federacji
    konsumentów która nadal powtarza swoje brednie bez żadnej podstawy prawnej)
    jest napisane dokładnie to co ja mówię - że żądanie "naprawy lub wymiany"
    jest JEDNYM roszczeniem którego może domagac się konsument - i nie ma tu
    żadnego wyboru czy kolejności bo w ustawie nic takiego nie istnieje. Proszę
    skończyć ten "linkotok" i przestać wprowadzać ludzi w błąd bo naprawdę ktoś
    może się na tym przejechać (jak to już było z samochodami czy elementami
    zabudowy kuchennej) - orzeczenia do odnalezenia w necie.

    A.